Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - onderwater ervaring mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1238 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58948 - onderwater ervaring mt5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arjenyz125power 4-10-2009 18:25 Print topicpost

Posts: 102
Hallo
mijn broertje is laatst perongeluk met zijn mt5 in het water gereden. toen gelijk alles uit elkaar gehaald en gedroogt. Cilinder er af en het carter ingespoten met een mengsel van olie en dieselolie. ook de versnellingsbak zat vol met water, die ook geleegd en een aantal keren ingespoten met ditzelfde mengsel. Hij wou natuurlijk niet vonken. na veel zoeken en ellende het probleem opgelost. nu hebben we hem weer gestart. toen ik kickte voelde het net alsof hij ergens weerstand van had. Ik dacht nu in het begin even wat extra mengen, ik heb er een scheutje olie bij gedaan. toen heb ik een eind gereden, nu komt hij niet goed op toeren en hapert soms. Eerst wat dit heel slecht maar dit is een beetje beter geworden, maar nog lang niet over.

Hebben jullie advies?

Alvast bedankt
Arjen Osinga


 

derbidriver5 4-10-2009 18:27 Print reply

Posts: 476
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arjenyz125power
Hallo
mijn broertje is laatst perongeluk met zijn mt5 in het water gereden. toen gelijk alles uit elkaar gehaald en gedroogt. Cilinder er af en het carter ingespoten met een mengsel van olie en dieselolie. ook de versnellingsbak zat vol met water, die ook geleegd en een aantal keren ingespoten met ditzelfde mengsel. Hij wou natuurlijk niet vonken. na veel zoeken en ellende het probleem opgelost. nu hebben we hem weer gestart. toen ik kickte voelde het net alsof hij ergens weerstand van had. Ik dacht nu in het begin even wat extra mengen, ik heb er een scheutje olie bij gedaan. toen heb ik een eind gereden, nu komt hij niet goed op toeren en hapert soms. Eerst wat dit heel slecht maar dit is een beetje beter geworden, maar nog lang niet over.

Hebben jullie advies?

Alvast bedankt
Arjen Osinga


misschien zijn er tch wat lagers een beetje naar de kut door die bager in de sloot




 
Noordeling 4-10-2009 18:28 Print reply

Posts: 603
water in de tank?
water in cabrateur?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
derbidriver5 4-10-2009 18:29 Print reply

Posts: 476
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
water in de tank?
water in cabrateur?



daar door loopt hij denk ik niet aan
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-10-2009 18:38 Print reply

Posts: 9841
gewoon lekker doorrijden tot het over is. En als het niet over gaat is het nu toch al te laat.

 
Too cool for school!
MBjorn 4-10-2009 20:11 Print reply
Posts: 131
Heeft de MT geen waterslag gemaakt?
 
Noordeling 4-10-2009 20:31 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbidriver5
[...]



daar door loopt hij denk ik niet aan


nee ga ik ook niet vanuit maar miss zit er een heel klein beetje in
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Pixl 4-10-2009 20:32 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
[...]


nee ga ik ook niet vanuit maar miss zit er een heel klein beetje in


Als 't mengt dan komt benzine op water te liggen en zou ie dus helemaal niet starten
 
So fuckin' what!?
arjenyz125power 5-10-2009 16:10 Print reply

Posts: 102
Hebben jullie nog oplossingen:? dingen voelen ofzo?
 
MH RX MAARTEN 7-10-2009 19:44 Print reply
Posts: 129
als je versnellingsbak met benzine spoelt, ontvet je m ook. als je er geen nieuwe versnellingsbakolie in hebt gedaan dan loopt die denk ik best stroef en slecht.
 
ikkejw 7-10-2009 19:51 Print reply

Posts: 9886
is ie niet gewoon warmgelopen toen je broertje ermee ging varen?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
leonmt5 7-10-2009 20:01 Print reply

Posts: 799
heb je de carburateur en luchtfilter schoongemaakt?

het stotteren ligt niet aan de bak of motorolie.
dat heeft niets te maken met de verbranding, het is slechts een overbrenging.
wat voor kan komen is de ontsteking.
omdat deze in contact met water is geweest, kan door kortsluiting de bougie,cdi, bobine, of onstekingsspoel kapot zijn gegaan.

als je de cilinder al los hebt gehad en goed hebt gecontroleerd en met nieuwe pakkingen in elkaar hebt gezet kan het daar zowieso niet aan liggen.

wat je nog wel kunt proberen is je krukasspeling checken.

verder gewoon carburateur schoonmaken, nieuwe benzine erin.
ontsteking testen door nieuwie of ander cdi, bougie, bobine te monteren.

meer kan het gewoon niet wezen.
 
bert : bezopen en rijd toch.
leonmt5 7-10-2009 20:03 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RX MAARTEN
als je versnellingsbak met benzine spoelt, ontvet je m ook. als je er geen nieuwe versnellingsbakolie in hebt gedaan dan loopt die denk ik best stroef en slecht.


dan zou die nog niet gaan stotteren


 
bert : bezopen en rijd toch.
tsxhunter 7-10-2009 20:03 Print reply

Posts: 9332
kan het niet waterslag oid zijn? dat er in eens water in de cilinder kwam en dat zo de drijfstang of krukas krom is gegaan?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
sibren mt 7-10-2009 20:04 Print reply
Posts: 585
als je cilinder in een x zo snel afkoelt door dat die water raakt. kan volgens mij niet goed zijn kijk daar eens naar
 
leonmt5 7-10-2009 20:09 Print reply

Posts: 799
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
als je cilinder in een x zo snel afkoelt door dat die water raakt. kan volgens mij niet goed zijn kijk daar eens naar


moet hij kunnen hebben. dat mag niets uitmaken.
jeeps kunnen toch ook gewoon door water rijden ( diesel ).
dan heb je ook dezelfde werking.

 
bert : bezopen en rijd toch.

Dit topic is 1698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved