Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuwe uitlaat afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 557 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58932 - Nieuwe uitlaat afstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju_Stefan 3-10-2009 19:23 Print topicpost

Posts: 1146
Ik heb een MetraKit Thrower onder mijn Rieju rr gemaakt.
Hij is nog helemaal standaard, er zat eerst een Tecnigas uitlaat onder met sproeier 84 waarmee hij 70 ging.

Nu heb ik in de metrakit uitlaat een ringetje gemaakt met een gat van 12,2mm en sproeier 86 erin gedaan. De stationairschroef en luchtschroef heb ik zo gelaten, de bougie is koffie bruin en niet nat.

Als ik ga rijden wil hij ''redelijk'' in de toeren komen maar als ik naar de 5/6e versnelling schakel is het net of hij terug zakt ofzo..


Weet iemand waar dat nog aan zou kunnen liggen?
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-10-2009 19:34 Print reply

Posts: 9841
pfoe.. even goed denken....


mss het ringetje?

 
Too cool for school!
Rieju_Stefan 3-10-2009 19:53 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
pfoe.. even goed denken....


mss het ringetje?


Moet ik hem dan gewoon nog zover opboren, totdat ik de snelheid haal wat ik wil halen?(60/65)

En zou ik dan nóg een grotere sproeier nodig hebben? Met die Tecnigas had ik maar 84 nodig en hij liep 70.
 
Pixl 3-10-2009 19:53 Print reply

Posts: 3125
Als je hem 60/65 wil laten lopen, mag ik dan vragen waarom je dan een nieuwe uitlaat hebt gehaald?
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-10-2009 19:55 Print reply

Posts: 9841
maak eerst dat ringetje maar eens groter en ga dan druk maken over afstelling... kan best zijn dat ie zo al prima staat. Is vantevoren te beredeneren maar in de praktijk is het toch vaak anders.

waarom heb je btw andere uitlaat eropgezet... ik heb geen verstand van al die moderne merken, maar als je een 'snellere' uitlaat erop gaat zetten en dan gaat begrenzen met een ring zit je behoorlijk inefficient te kloten

Betekent namelijk dat je ook nooit heel veel trekkracht bovenin zult hebben door die ring...
kon je die technigas niet op dezelfde manier begrenzen?

 
Too cool for school!
Rieju_Stefan 3-10-2009 19:56 Print reply

Posts: 1146
Omdat de andere best aan het roesten was, en vond het geluid niet zo mooi.


Maar moet ik hem dan gewoon nog zover opboren, totdat ik de snelheid haal wat ik wil halen?(60/65)

En zou ik dan nóg een grotere sproeier nodig hebben? Met die Tecnigas had ik maar 84 nodig en hij liep 70.
 
Pixl 3-10-2009 19:57 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Omdat de andere best aan het roesten was, en vond het geluid niet zo mooi.


Maar moet ik hem dan gewoon nog zover opboren, totdat ik de snelheid haal wat ik wil halen?(60/65)

En zou ik dan nóg een grotere sproeier nodig hebben? Met die Tecnigas had ik maar 84 nodig en hij liep 70.


Hoezo een nòg grotere sproeier? Ik heb er 100 in zitten op m'n TSX waarmee ie +-73 loopt. Das ook rete groot voor TSX dacht k. Dat maakt zoveel niet uit. Gewoon afstellen totdat het goed loopt

En dat word gewoon opboren denk ik ja
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-10-2009 20:03 Print reply

Posts: 9841
precies... afstellen moet je doen als ie niet goed afgesteld is...niet al gaan bedenken voordat je gaat sleutelen.

 
Too cool for school!
Rieju_Stefan 3-10-2009 20:06 Print reply

Posts: 1146
Oke, zal hem dan nog eens iets gaan opboren.
En als de bougie wit word moet je een grotere sproeier erin doen toch?
 
Rieju_Stefan 4-10-2009 14:01 Print reply

Posts: 1146
Ik heb het gat nu 12,5mm gemaakt en hij loopt ongeveer 65.
Maar ik heb sproeier 86 erin gelaten en de bougie is nog steeds bruin. Aan de stationairschroef en luchtschroef heb ik helemaal niks gedaan.

Zal hij misschien ook willen lopen met sproeier 84 die ik er eerst ook in had? Of misschien 82?
 
knoffy 4-10-2009 14:12 Print reply
Posts: 610
stottert hij ?

nee dan zal het wel goed zijn
 
Rieju_Stefan 4-10-2009 14:15 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
stottert hij ?

nee dan zal het wel goed zijn

Als hij nog wat koud is dan stottert hij wel iets.
Maar als je een paar km hebt gereden dan heb je daar (bijna) geen last meer van.
 
Micha.L 4-10-2009 17:04 Print reply

Posts: 535
dat heet het fenomeen 'warmrijden'
 
Rieju_Stefan 4-10-2009 19:36 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
dat heet het fenomeen 'warmrijden'

Oke, dat had ik ook alwel met mijn oudere uitlaat(die voor de helft dicht zat met van die zwarte prut).
Maar ik dacht dat het misschien aan de afstelling kon liggen ofzo. :P

En dat hij niet ''heel hoog'' in de toeren kan dat komt dan gewoon door die ring wat ik erin heb dus?

Verder heb ik het het afstellen alleen de sproeier verwisseld en niks aan de stationair en luchtschroef gedaan. Zou er nog iets zijn wat ik met de luchtschroef kan verbeteren?
 

Dit topic is 1100 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved