Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - need help

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5892 - need help
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

springbowtje 22-10-02?09:02 Print topicpost
Posts: 178
Heb dus een suzuki ts 250cc en zit met volgend probleemken: Heb er overlaatst mee gereden en gewoon stilgelegd door een zwart/witte draad die naar de cdi loopt te onderbreken. Die draad ligt als je em uitmeet, aan de massa. Nu wilde ik em kort daarna terug starten maar wilde niet. Hij start wel maar valt direct terug uit (soms met redelijk grote rookwolk uit de uitlaat). Kort daarna werd het nog slechter want toen deed hij dat zelfs niet vaak meer. Carburateur heb ik uitgekuist, compressie heeft hij ook nog en vonken doet hij ook al weet ik niet of het voldoende is. Wel heb ik overlaatst de bobine vervangen door een bobine van een mobilette mbk (zo'n beige bobine) maar daar heeft hij dus al mee gereden! Zou het kunnen dat de bobine teveel belast is geweest of wat zou de oorzaak kunnen zijn? Wie helpt?

Greetz Springbow
 

SIWWN 22-10-02?11:56 Print reply
Posts: 7079
Een TSX heeft in de bobine al een CDI zitten en zo'n Kapitein geval denk ik niet..


Zou gewoon weer TSX bobine erop gooien.
En douw hem eens aan.
Als ie dan niet blijft lopen dan moet je effe Starter Pilot halen of effe wat Deodorant in het luchtfilter spuiten
 
springbowtje 22-10-02?12:34 Print reply
Posts: 178
ja ik weet niet juist of het een cdi is of niet, de kabels uit het blok lopen naar een zwart doosje dat ter hoogte van mijn stuur hangt waaruit dan terug een paar draden vertrekken naar oa de bobine. Ik veronderstel dat het zwarte doosje een cdi is of nie? Verder wilde hij met de bobine die erop zat niet meer starten omdat deze dus naar de klote is. Heb wel nog een suzuki tsx 50cc staan, zou die bobine kunnen werken op een 250cc of zou die te licht zijn? Tis alleen een kloteboel om die bobine van die tsx50cc van het kader te krijgen want die schroefbouten zijn zo verroest als wat. Dus voor ik ze van het kader schijf wil ik wel effe weten of dat eventueel wel zou gaan op een 250cc. :a
 
SkaBla [Pim] 22-10-02?13:02 Print reply

Posts: 4659
hoe komt iedereen toch aan 250cc Tsxen?? was laatst ook al 1, en ja ik zou gewoon die bobine van die andere (ts50x) proberen.
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
springbowtje 22-10-02?15:33 Print reply
Posts: 178
That was me!
 
springbowtje 23-10-02?19:21 Print reply
Posts: 178
Is iedereen hier van mening dat het aan mijn bobine ligt of kunnen er nog andere mogelijke oorzaken zijn? Niemand familiair met dit probleem?

Ik hoor het graag want ben teneinde raad.

Springbow
 
springbowtje 23-10-02?23:02 Print reply
Posts: 178
Niemand?? Tzit weer niet mee h? :a
 
SIWWN 23-10-02?23:05 Print reply
Posts: 7079
onstekingsspoel misschien?
 
-Michiel RS- 23-10-02?23:59 Print reply
Posts: 2803
het kan zijn dat je wat elektrosche onderdelen van je CDI gesloopt hebt door hem uit te zetten door een draad te onderbreken, je kon hem beter uit zetten door een singaaldraad kort te sluiten met aarde, zonder een draad te onderbeken.


 
springbowtje 24-10-02?08:13 Print reply
Posts: 178
Welke draad is dan de signaaldraad? Weet je soms welke kleur die heeft? Kan je testen of je cdi nog werkt of is dit niet uit te meten?
 
The D 24-10-02?11:45 Print reply
Posts: 181
??? je hebt de bobine pas geleden vervangen ?? maar bij ts zit je bobine en cdi toch in 1 blokje ? iig bij mijn oude tsx wel.... Vaag...
 
Greetings Tha D !
SIWWN 24-10-02?11:53 Print reply
Posts: 7079
Ja, Dat zei ik ook al


anders moet je je kabelboom erafgooien en dan zelf met draden werken... dus dan alleen voor de ontsteking...

rood/zwart is voor onsteking en die moet dan naar de bobine (&CDI) en dan de bougiekabel,dop,bougie...

Bobine moet ook MASSA maken aan het frame (Verschillende bobines.. 1 met draad voor massa, andere niet)
 
springbowtje 24-10-02?12:21 Print reply
Posts: 178
ja, kzal proberen aan een dig. camera te geraken want denk da een paar foto's veel duidelijk zullen maken. Het is wel zo dat de draadboom er al bijna volledig is uitgegooid door de vorige eigenaar. Nu vertrekken er dus vanuit het blokkie een aantal draden die naar een zwart doosje ter hoogte van stuur lopen. Van daaruit vertrekken opnieuw wat draden die naar een bobine lopen onder de tank, net boven de cilinder. Bij die draden die vanuit het blokkie lopen zit er ook een zwart/witte dacht ik die als je hem uitmeet verbonden is met de massa en het is dus die draad die ik onderbroken heb om hem stil te leggen. Ik weet niet in hoeverre deze ontsteking nog origineel is. Tevens weet ik ook niet zeker of de draden eerst naar het doosje lopen en vandaaruit naar de bobine of dat ze vanuit het blokkie rechtstreeks naar de bobine lopen. De draden zijn immers gebundeld in een omhulsel. Het zwarte doosje is volgens mij echt een cdi. Want zonder cdi zou ie nooit gedraaid hebben of wel? En hij heeft al gedraait met een bobine van een mbk dus zal er wel een externe cdi zijn. Tevens is het niet zo dat hij nu niet meer vonkt. Dit doet hij dus wel nog alleen weet ik niet of het voldoende is. Ik weet dan ook niet zeker of het aan de ontsteking ligt of nie.

Hoop dat dit het een en ander duidelijk gemaakt heeft.
 

Dit topic is 659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved