Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi GPR '01 houd in, sproeier goed!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58914 - Derbi GPR '01 houd in, sproeier goe...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 1-10-2009 22:32 Print topicpost

Posts: 841
Hoi,

ik heb een GPR uit 2001. Is nog helemaal standaard, onbegrenst luchtfilter en tecnigas RSG uitlaat, zonder prop. Hij rijd nu als ik lang platlig 80 op mijn teller, ongeveer 68 echte kilometers. normaal gesproken gaat hij 55-60 op de digitale teller., dus niet op mijn teller.. hij houd verder nergens in, pakt goed op enzo dus met de sproeier zit het wel goed. Hij komt rond de 7000 toeren in zijn powerband, maar bij 8500 begint hij erg in te houden, je merkt dat hij uit de powerband gaat. volgens mij is dit niet normaal. ik rij nu redelijk vlot naar de 60 @ 8000 tpm in zn 6, daarna gaat het heeeeeeeel sloom. Het valt mij wel erg op dat de brommer behoorlijk rookt, terwijl hij niet rijk staat ofzo. Er zit natuurlijk ook geen mengsmering in, loopt nog op de pomp.

Kan dit komen door de (heb ik mij laten vertellen?) spruitstukbegrenzing (zo ja, waar zit dat en hoe haal ik die weg?)of door een dichtgekoolde uitlaat? Ik hoor nl van mensen dat ze makkelijk 11000 tpm met deze uitlaat rijden en snelheden tegen de 85.... die van mij is zelfs onbelast in zn neutraal voorbij de 9000 te krijgen....

bij voorbaat dank!

Dit bericht is gewijzigd door TimDapp op 1-10-2009 om 22:36 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert

DerbiLimited08 1-10-2009 22:40 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Hoi,

ik heb een GPR uit 2001. Is nog helemaal standaard, onbegrenst luchtfilter en tecnigas RSG uitlaat, zonder prop. Hij rijd nu als ik lang platlig 80 op mijn teller, ongeveer 68 echte kilometers. normaal gesproken gaat hij 55-60 op de digitale teller., dus niet op mijn teller.. hij houd verder nergens in, pakt goed op enzo dus met de sproeier zit het wel goed. Hij komt rond de 7000 toeren in zijn powerband, maar bij 8500 begint hij erg in te houden, je merkt dat hij uit de powerband gaat. volgens mij is dit niet normaal. ik rij nu redelijk vlot naar de 60 @ 8000 tpm in zn 6, daarna gaat het heeeeeeeel sloom. Het valt mij wel erg op dat de brommer behoorlijk rookt, terwijl hij niet rijk staat ofzo. Er zit natuurlijk ook geen mengsmering in, loopt nog op de pomp.

Kan dit komen door de (heb ik mij laten vertellen?) spruitstukbegrenzing (zo ja, waar zit dat en hoe haal ik die weg?)of door een dichtgekoolde uitlaat? Ik hoor nl van mensen dat ze makkelijk 11000 tpm met deze uitlaat rijden en snelheden tegen de 85.... die van mij is zelfs onbelast in zn neutraal voorbij de 9000 te krijgen....

bij voorbaat dank!

Dit bericht is gewijzigd door TimDapp op 1-10-2009 om 22:36 uur.



Ik weet niet wat het probleem zou zijn.

Maar die zit tussen carb en spruitstuk die begrenzer. Zou dan ook ffe je carb schoonmaken als je der toch aan sleutelen bent.

Weet niet of je uitlaat nieuw hebt gekocht dan zou die niet dichtgekoold zijn. Anders ffe schoonmaken want er zou nu best wel wat troep inzitten.
 
2SLOW4ME 1-10-2009 23:15 Print reply

Posts: 1944
heb je niet ene lekke kop of keerring? (loopt er geen koelvloeistof weg).
ik zou nog ff wat prutsen met sproeiers, 10 maten groter, 10 maten kleiner.. miss ff de gasnaald wat lager zetten (clipje dus hoger).
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Dennisdrdracing 2-10-2009 11:38 Print reply

Posts: 188
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Hoi,

ik heb een GPR uit 2001. Is nog helemaal standaard, onbegrenst luchtfilter en tecnigas RSG uitlaat, zonder prop. Hij rijd nu als ik lang platlig 80 op mijn teller, ongeveer 68 echte kilometers. normaal gesproken gaat hij 55-60 op de digitale teller., dus niet op mijn teller.. hij houd verder nergens in, pakt goed op enzo dus met de sproeier zit het wel goed. Hij komt rond de 7000 toeren in zijn powerband, maar bij 8500 begint hij erg in te houden, je merkt dat hij uit de powerband gaat. volgens mij is dit niet normaal. ik rij nu redelijk vlot naar de 60 @ 8000 tpm in zn 6, daarna gaat het heeeeeeeel sloom. Het valt mij wel erg op dat de brommer behoorlijk rookt, terwijl hij niet rijk staat ofzo. Er zit natuurlijk ook geen mengsmering in, loopt nog op de pomp.

Kan dit komen door de (heb ik mij laten vertellen?) spruitstukbegrenzing (zo ja, waar zit dat en hoe haal ik die weg?)of door een dichtgekoolde uitlaat? Ik hoor nl van mensen dat ze makkelijk 11000 tpm met deze uitlaat rijden en snelheden tegen de 85.... die van mij is zelfs onbelast in zn neutraal voorbij de 9000 te krijgen....

bij voorbaat dank!

Dit bericht is gewijzigd door TimDapp op 1-10-2009 om 22:36 uur.




hallo ik heb je oplossing waarschijnlijk verkeerde boegie je moet efe kijke ik had het dus ook op me orginle cil ik ging hem erafhalen en toen bleek dag ik dus een tekorte boegie had nu heb ik een 70 cc airsal rijd super en ten tweede met een lange boegie rijd beter waarschijnlijk is dat je probleem dus kijk efe of je een kort of lange boegie heb
 
live to ride ride to live

Dit topic is 1318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved