Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #58906 - compressor op puch bouwen
|
Pagina 3 van 6
|
Dit topic is 6831 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
1-10-2009 17:38 |
Posts: 9841 |
volgens mij heb ik hier een heel mooi topic over in het proforum....maar iedereen is natuurlijk te lam om daar te kijken.
iig zul je je uitlaat erop aan moeten passen want hij gaat idd knetterveel vers mengsel door je uitlaat naar buiten gooien. expansie zou dat kunnen verhelpen maar dat betekent wel dat je dus heel piekerig je efficientie zult hebben.
membraan kan, maar die sluit alleen als je carterdruk hoger wordt dan je inlaatdruk... net als bij een ongeblazen motor en heeft dus ook hetzelfde effect.
Omdat je carterdruk een heel stuk hoger zal zijn zal je spoeling sneller gebeuren, maar daardoor staat je uitlaatpoort relatief langer open en verlies je nóg meer mengsel tijdens het spoelen.
Daarnaast zorgt de hogere carterdruk voor meer weerstand tijdens de arbeidsslag.
ik vind het nogal onzinnig om te doen...maar als je het doet leer je wel meteen waarom het niet zon heel goed idee was
|
|
Too cool for school! |
|
colindevos1 |
1-10-2009 17:41 |
Posts: 326 |
ik kijk eerst wel ff door er een feun met koude lucht op te zetten kijken wat de motor doet
|
|
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens |
|
sibren mt |
1-10-2009 17:44 |
Posts: 585 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Behalve dat een fohn op stroom werkt en een turbo op uitlaatgassen(of bij een supercharger met een aandrijfriem)
hou je bek nou eens een turbo op 2t kan wel punt uit
|
|
|
|
Blukaap2 |
1-10-2009 17:44 |
Posts: 9955 |
Bij een turbo zal het wel meevallen hoeveel mengsel je rechtstreeks je uitlaat in blaft.
In de uitlaat voor de turbo staat nl minimaal dezelfde druk als dat je op je inlaat hebt > spul kan niet zomaar weg.
|
|
Stoere brommers |
|
PraatPaal |
1-10-2009 17:48 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: colindevos1
ik zeg het ff simpel ik bedoel niet echt feun maar weet niet hoe ik anders moet zeggen en membraam heb ik indardaat niet aan gedacht maat meot dat dan perze?
wel als je niet alles door je carb naar buiten wil blaffen
|
|
|
|
der Chef |
1-10-2009 18:00 |
Posts: 3265 |
Beter ga je inzien dat dit niet wat wordt,
Je hebt al zo'n 30 topics over je puch geopend en nu wil je er een compressor op gaan bouwen?
|
|
|
|
Konjin |
1-10-2009 18:09 |
Posts: 379 |
je wilt continu dingen op je puchje gaan zetten, volgens mij kun je beter gewoon je puch naar de klote rijden en er verder niets aan veranderen wat hem beter zou moeten maken.
en beter ga je niet telkens dingen vragen die je vervolgens toch nooit zult uitvoeren.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
1-10-2009 18:56 |
Posts: 9841 |
het is sowieso verstandiger eerst je ideeën zelf uit te denken, ipv ze maar op een forum te plempen en de rest te laten discussieren.
en als je er niet genoeg kennis voor hebt ga je eerst die kennis maar op doen, dan beredeneren en dán je complexere theorieën beredeneren op een forum.
|
|
Too cool for school! |
|
markRD |
1-10-2009 19:00 |
Posts: 1179 |
|
|
|
|
colindevos1 |
1-10-2009 19:06 |
Posts: 326 |
oke ik ga eerst wel ff uitzoeken
|
|
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens |
|
shirioko |
1-10-2009 19:12 |
Posts: 2273 |
ik neem aan dat je een turbo wilt bouwen. Voor de grap, om te kijken of het kan, of gewoon teveel vrije tijd, maakt niet uit het kan, maar met een compressor lukt het niet wat je nodig hebt is een ventilator die het mengsel aanzuigt, tussen je membraan en je carb, omdat met een compressor creëer je overdruk, en een carb werkt juist op onderdruk (met andere woorden, een compressor zou de benzine gewoon terug je carburateur in blazen ) je kan het proberen door een paar ventilators (kleine 12 volt PC fans) tussen je carb en je membraan of je spruitstuk te plaatsen en te kijken of het werkt, het beste is als ze tegen elkaar in draaien, zo voorkom je turbulentie of hoe het ook heet ik wou ook zoiets maken, maar ik had daar geen tijd voor en ik vond het teveel moeite, maar laat je niet ontmoedigen door de ongelovigen, het kan werken
|
|
|
|
colindevos1 |
1-10-2009 19:24 |
Posts: 326 |
gaat dit niet erg veel geld kosten? en hoe moet ik die ventylator gaan maken?
|
|
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens |
|
Makrolon |
1-10-2009 19:25 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ik neem aan dat je een turbo wilt bouwen. Voor de grap, om te kijken of het kan, of gewoon teveel vrije tijd, maakt niet uit het kan, maar met een compressor lukt het niet wat je nodig hebt is een ventilator die het mengsel aanzuigt, tussen je membraan en je carb, omdat met een compressor creëer je overdruk, en een carb werkt juist op onderdruk (met andere woorden, een compressor zou de benzine gewoon terug je carburateur in blazen ) je kan het proberen door een paar ventilators (kleine 12 volt PC fans) tussen je carb en je membraan of je spruitstuk te plaatsen en te kijken of het werkt, het beste is als ze tegen elkaar in draaien, zo voorkom je turbulentie of hoe het ook heet ik wou ook zoiets maken, maar ik had daar geen tijd voor en ik vond het teveel moeite, maar laat je niet ontmoedigen door de ongelovigen, het kan werken
Die 12 volt pc fans vertragen het mengsel eerder dan dat ze het versnellen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
st.nyksterdriver |
1-10-2009 19:32 |
Posts: 3376 |
er staat hier ook ergens een foto van een 50 cc am6 of derbi (ik ken ze niet uit elkaar) met een dikke turbo erop (voor zoon landspeed machine)
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 1-10-2009 om 19:34 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
1-10-2009 19:33 |
Posts: 60390 |
ja, maar of ze ermee gereden hebben weet ik nog niet, die runs op youtube zijn voorzover ik weet zonder turbo gedaan
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Dit topic is 6831 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 6
|
|