Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - compressor op puch bouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1313 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58906 - compressor op puch bouwen
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 6755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

colindevos1 1-10-2009 16:32 Print topicpost
Posts: 326
ik wil een compressor op men puch bouwen maar hoe moet ik dat gaan doen? aljeblieft niet gaan zggen gelijk van luktniet want ik wil het gewoon proberen.
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens

Paul de Salmiakbal 1-10-2009 16:34 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: colindevos1
ik wil een compressor op men puch bouwen maar hoe moet ik dat gaan doen? aljeblieft niet gaan zggen gelijk van luktniet want ik wil het gewoon proberen.

Als je met compressor turbo bedoelt dan kan dat niet want dat is alleen mogelijk met een viertakt.
 
mestyle 1-10-2009 16:34 Print reply
Posts: 630
zo n compressor voor in de auto kopen die op sigaretten plug moet12 volt accu nemen en in mekaarr flanzen en jij bent klaar xd
 
sibren mt 1-10-2009 16:35 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]

Als je met compressor turbo bedoelt dan kan dat niet want dat is alleen mogelijk met een viertakt.


weet je dat heel zekker dat het alleen met viertakt kan
volgens mij heb je dat
FOUT!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
colindevos1 1-10-2009 16:36 Print reply
Posts: 326
maar hoe werkt zo'n ding dan precies? want het gaat met druk maar waar zit die compressor dan aangesloten gewoon op het lucht filter tuutje? of ergens anders? want als je het daar op zet lijkt mij dat er amper nog benzine in komt omdat je de onder druk weghaalt.

dat was 1 hele lange zin sorry
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
puchmaxisuper 1-10-2009 16:38 Print reply

Posts: 172
als je ervan uitgaat dat door je uitlaatgassen luch in je inlaat wordt geperst gaat er volgensmij geen druk verloren..? de uitlaatgassen drijven zown ding aan zonder te worden tegen gehouden meende ik dus kun je die gewoon derop zetten toch? denk niet dat je er zomaar ff 1 op kan zetten.. moet je waarschijnlijk op maar maken ofzo.. en hoe wou je het gaan doen met smering van dat ding?

Dit bericht is gewijzigd door puchmaxisuper op 1-10-2009 om 16:39 uur.
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
Joel_koningslust 1-10-2009 16:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: colindevos1
maar hoe werkt zo'n ding dan precies? want het gaat met druk maar waar zit die compressor dan aangesloten gewoon op het lucht filter tuutje? of ergens anders? want als je het daar op zet lijkt mij dat er amper nog benzine in komt omdat je de onder druk weghaalt.

dat was 1 hele lange zin sorry



als je zoiets moet vragen kun je er beter niet aan beginnen

en luister niet naar paul_met_puch wat die heeft er ook totaal geen verstand van
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
colindevos1 1-10-2009 16:39 Print reply
Posts: 326
trouwens zou ik hem dan niet kunnen aandrijven door een soort van v snaar op het vliegwiel te zetten?
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
Paul de Salmiakbal 1-10-2009 16:42 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


weet je dat heel zekker dat het alleen met viertakt kan
volgens mij heb je dat
FOUT!!!!!!!!!!!!!!!!!




Je kunt dus geen turbo op je Puch bouwen, omdat je in en uitlaatpoort op het zelfde moment open staan. Je zou met een turbo in principe de brandstof direct van de inlaat de uitlaat in blazen
 
colindevos1 1-10-2009 16:44 Print reply
Posts: 326
uhm het gaat met onderdruk hoor als het alebij te gelijk op zou gaan zou er niet genoeg in komen en zou de benzine er aan de andere kant weer uit lopen of loop ik nu te lullen?

Dit bericht is gewijzigd door colindevos1 op 1-10-2009 om 16:44 uur.
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
Paul de Salmiakbal 1-10-2009 16:47 Print reply

Posts: 5285
Trouwens, ik had het fout, zit de hele tijd aan turbo te denken terwijl jij compressor bedoelt
 
colindevos1 1-10-2009 16:47 Print reply
Posts: 326
haha ja turbo lijkt me ook wel grappig maar zou niet weten hoe ik dat moet doen en word denkik ook erg duur
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
Paul de Salmiakbal 1-10-2009 16:48 Print reply

Posts: 5285
Ja en volgens mij heb je niet zo veel kleine turbo die op je Puchje zouden passen
 
Pixl 1-10-2009 16:50 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
[...]




Je kunt dus geen turbo op je Puch bouwen, omdat je in en uitlaatpoort op het zelfde moment open staan. Je zou met een turbo in principe de brandstof direct van de inlaat de uitlaat in blazen


Inlaat en uitlaatpoort op hetzelfde moment open?
 
So fuckin' what!?
colindevos1 1-10-2009 16:50 Print reply
Posts: 326
hoeveel zou compressor kosten? en kan iemand me vertellen hoe die precies werkt en waar je meot aansluiten
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
Joel_koningslust 1-10-2009 16:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: colindevos1
haha ja turbo lijkt me ook wel grappig maar zou niet weten hoe ik dat moet doen en word denkik ook erg duur


een compressor wordt minstens net zo duur. reken maar op een goede 1000euro wil je het lopend krijgen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 6755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved