Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MB vonkt niet!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #58902 - MB vonkt niet!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TomN 1-10-2009 15:16 Print topicpost
Posts: 5
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een mb thuis staan waar het een en ander aan moest gebeuren. Het blokje wat eronder zat was niet meer te gebruiken en dus heb ik een nieuw blokje gekocht. Alles verliep goed, had gekeken hoe de bedrading zat, kleur op kleur geen probleem. En toen alles in elkaar zat wilde ik het nieuwe blokje aansluiten. Bleek dat het blauw-gele draad wat van de kabelboom kwam niet het blok in gaat. Oftewel,één draad minder dan m'n oude blok. Ik heb een beetje rondgezocht en kwam erachten dat dit draad van de CDI-Unit naar de wisselstroomgenerator gaat. Wat raden jullie me aan? Het hele blok er weer onder vandaan? Of is dit anders te verhelpen?

En nog een klein vraagje. Ik ben de sleutel van het contact kwijt. Is het makkelijk om het contact er tussen uit te laten? En zoja, hoe?

Alvast bedankt!
Tom


 

WestlandMB 1-10-2009 17:02 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomN
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een mb thuis staan waar het een en ander aan moest gebeuren. Het blokje wat eronder zat was niet meer te gebruiken en dus heb ik een nieuw blokje gekocht. Alles verliep goed, had gekeken hoe de bedrading zat, kleur op kleur geen probleem. En toen alles in elkaar zat wilde ik het nieuwe blokje aansluiten. Bleek dat het blauw-gele draad wat van de kabelboom kwam niet het blok in gaat. Oftewel,één draad minder dan m'n oude blok. Ik heb een beetje rondgezocht en kwam erachten dat dit draad van de CDI-Unit naar de wisselstroomgenerator gaat. Wat raden jullie me aan? Het hele blok er weer onder vandaan? Of is dit anders te verhelpen?

En nog een klein vraagje. Ik ben de sleutel van het contact kwijt. Is het makkelijk om het contact er tussen uit te laten? En zoja, hoe?

Alvast bedankt!
Tom




misschien vonkt die wel niet omdat je geen sleutel hebt?

overigens probeer anders het vanuit je ontsteking direct aan te sluiten op je bougie?
 
shirioko 1-10-2009 18:46 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomN
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een mb thuis staan waar het een en ander aan moest gebeuren. Het blokje wat eronder zat was niet meer te gebruiken en dus heb ik een nieuw blokje gekocht. Alles verliep goed, had gekeken hoe de bedrading zat, kleur op kleur geen probleem. En toen alles in elkaar zat wilde ik het nieuwe blokje aansluiten. Bleek dat het blauw-gele draad wat van de kabelboom kwam niet het blok in gaat. Oftewel,één draad minder dan m'n oude blok. Ik heb een beetje rondgezocht en kwam erachten dat dit draad van de CDI-Unit naar de wisselstroomgenerator gaat. Wat raden jullie me aan? Het hele blok er weer onder vandaan? Of is dit anders te verhelpen?

En nog een klein vraagje. Ik ben de sleutel van het contact kwijt. Is het makkelijk om het contact er tussen uit te laten? En zoja, hoe?

Alvast bedankt!
Tom



ok het antwoord op je eerste vraag:
nee je blok hoeft er niet onder uit je moet wel je vliegwieldeksel en je vliegwiel er af halen om bij je lichtspoel te komen. Die blauw gele draad is namelijk je signaaldraad van je CDI, dus als die niet is aangesloten, krijgt hij geen ontstekingstijdstip doorgegeven en vonkt ie niet je moet maar ff kijken welke spoel het is, als het goed is is het de kleinste
en je 2e vraag:
ja het is heel makkelijk je hebt 4 draden:
- rode
- groene
- zwarte
- zwart-witte
als je de rode en de zwarte verbindt met mekaar krijgt je brommer 12V gelijkstroom (van je spanningsregelaar + van je accu), en als je de zwart-witte en de groene doorverbindt met elkaar, valt je blokje uit wat er namelijk gebeurt is dat dan je stroom wordt kortgesloten in je cdi waardoor je ontsteking niet meer werkt. Dus als je wilt rijden moet je de rode en zwarte doorverbinden voor gelijkspanning, en de zwart witte losmaken van de groene (let op: hij mag ook je frame niet raken) en als je wilt stoppen verbind je de zwart-witte met de groene of met je frame en je motor valt uit kan je desnoods een simpele drukschakelaar voor gebruiken
als je nog vragen hebt laat het ff weten

+1 nerd points

sidenote:
yaaaaay mijn 100ste post

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 1-10-2009 om 19:46 uur.
 
TomN 2-10-2009 18:57 Print reply
Posts: 5
Hartstikke bedankt Heb het vliegwieldeksel eraf gehaald en toen bleek er niet eens een moer op het vliegwiel te zitten Krijg je van marktplaats aankopen.. Dus ik ga zo de hele ontsteking overzetten. Alleen las ik ergens ander hier dat je ook gewoon het zwart witte draad door kan knippen. Deze dan via een schakelaar aan massa gemaakt. Nu zou hij toch gewoon moeten starten en met de schakelaar weer uitgaan?

Thanks
 
shirioko 2-10-2009 18:58 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TomN
Hartstikke bedankt Heb het vliegwieldeksel eraf gehaald en toen bleek er niet eens een moer op het vliegwiel te zitten Krijg je van marktplaats aankopen.. Dus ik ga zo de hele ontsteking overzetten. Alleen las ik ergens ander hier dat je ook gewoon het zwart witte draad door kan knippen. Deze dan via een schakelaar aan massa gemaakt. Nu zou hij toch gewoon moeten starten en met de schakelaar weer uitgaan?

Thanks

klopt, zwart witte draad aan je massa en je brommer valt stil
 

Dit topic is 1359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved