Ik heb de 125 Athena gehad, was opzich wel een snelle cilinder, maar ik denk dat de 110 Malossie wel iets sneller is. 24 mikuni kan nog net denk ik, 26 of 28 zal beter zijn.
De uitlaat zal wel iets te klein zijn ja, maar echt snellere zijn er niet, of je moet een opmaat laten maken.
Ik heb zelf de mallossie gehad en de athena nog steeds
Athena is snel (top op 100km ofzo)
Malossie is FUCKING snel (top niet meetbaar met mb teller)
Op de malossie had ik een 24mm mikuni, proma pijp (voor mb) en originele ontsteking. Ik schat de topsnelheid op 140 o.i.d. En trok bizar hard op. Een grotere carb lijkt mij overkill, maar heb ik zelf nooit getest.
Nu heb ik de athena en je merkt zeker verschil. Vooral het toerenbereik is een stuk minder, en de top dus ook.
bovenstaande klopt, alleen athena is degelijker (alu/nicasil) malossi gietijzer, dus als je voor echte snelheid wilt malossi nemen, als je kan tunen of kan laten tunen athena. (dit geld voor watergekoelde versies van deze cilinders, ik weet niet of het verschil met luchtgekoeld groot is)
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
voor degelijkheid heb ik liever gietijzer, goedkoper te repareren. Daarbij heb ik nog nooit een gietijzeren cilinderwand gesloopt. Dat is me wel gelukt bij nicasil.
(volgens mij is dit off-topic)
Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 1-10-2009 om 12:51 uur.
laat me raden, je wilt een derbi limited edition in kunnen halen die nog een standaard setje hebt? waarvan de bestuurder misschien wel mike heet?) zal je wel lukken met zo'n setje
Je kan ook even user markjo opzoeken die heeft onder een kawasaki crosser een honda mt blok gebouwd met 110 malossi en 34mm carb en ik heb erop gereden maar dat loopt ziek hard.
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????