Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb opvoeren beste optie? 110cc of 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58898 - honda mb opvoeren beste optie? 110c...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 10132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondamb80cc 1-10-2009 10:34 Print topicpost

Posts: 84
hallo allemaal

ik heb in me schuurtje een leuke Honda Mb met een 80cc blok er onder het is een orginele cilinder en ik wil dus wat meer vermogen

de beste optie lijkt mij een grotere cilinder

nou is mijn vraag wat is de beste keuzen

een 110cc cilinder van malossie
of een 125cc cilinder van athena ?

ik heb nog een 24mm mikuni carberateur en een homoet voor 80/110cc

al zou ik een 110cc kopen is de carberateur dan groot genoeg?
en beperk ik de cilinder niet met de homoet uitlaat?

hebben jullie ervaring of ideeen/opmerkingen laat een bericht achter mvg huib
 

Custers 1-10-2009 10:54 Print reply

Posts: 4747
Ik heb de 125 Athena gehad, was opzich wel een snelle cilinder, maar ik denk dat de 110 Malossie wel iets sneller is. 24 mikuni kan nog net denk ik, 26 of 28 zal beter zijn.

De uitlaat zal wel iets te klein zijn ja, maar echt snellere zijn er niet, of je moet een opmaat laten maken.
 
Ride like the wind.
RoelTrachsler 1-10-2009 12:12 Print reply
Posts: 141
Ik heb zelf de mallossie gehad en de athena nog steeds

Athena is snel (top op 100km ofzo)
Malossie is FUCKING snel (top niet meetbaar met mb teller)

Op de malossie had ik een 24mm mikuni, proma pijp (voor mb) en originele ontsteking. Ik schat de topsnelheid op 140 o.i.d. En trok bizar hard op. Een grotere carb lijkt mij overkill, maar heb ik zelf nooit getest.

Nu heb ik de athena en je merkt zeker verschil. Vooral het toerenbereik is een stuk minder, en de top dus ook.



 
maikel-1991 1-10-2009 12:22 Print reply

Posts: 545
bovenstaande klopt, alleen athena is degelijker (alu/nicasil) malossi gietijzer, dus als je voor echte snelheid wilt malossi nemen, als je kan tunen of kan laten tunen athena. (dit geld voor watergekoelde versies van deze cilinders, ik weet niet of het verschil met luchtgekoeld groot is)
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
RoelTrachsler 1-10-2009 12:44 Print reply
Posts: 141
groot verschil:
Luchtgekoelde malossi is ook met nicasil

 
mr200r 1-10-2009 12:48 Print reply
Posts: 5122
LC-blokken hebben een kortere slag zijn dus makkelijker snel te krijgen.
 
mr200r
RoelTrachsler 1-10-2009 12:48 Print reply
Posts: 141
trouwens

voor degelijkheid heb ik liever gietijzer, goedkoper te repareren. Daarbij heb ik nog nooit een gietijzeren cilinderwand gesloopt. Dat is me wel gelukt bij nicasil.

(volgens mij is dit off-topic)

Dit bericht is gewijzigd door RoelTrachsler op 1-10-2009 om 12:51 uur.
 
PRO TUNING 1-10-2009 13:58 Print reply

Posts: 4000
125 cc Parmakit, wel de cilinderkop aan (laten) passen
 
WestlandMB 1-10-2009 14:11 Print reply

Posts: 1338
laat me raden, je wilt een derbi limited edition in kunnen halen die nog een standaard setje hebt? waarvan de bestuurder misschien wel mike heet?) zal je wel lukken met zo'n setje
 
ErikVerkade 1-10-2009 17:02 Print reply

Posts: 980
is 100 niet erg langzaam voor 125cc of had een lichte vertanding?

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
st.nyksterdriver 1-10-2009 20:20 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
LC-blokken hebben een kortere slag zijn dus makkelijker snel te krijgen.

mijn mtx-sh heeft zelfde blok als nsr allen andere cilinder (AC)
 
just_pelmke 1-10-2009 20:54 Print reply

Posts: 1349
ik zou derbi-olaf eens vragen,die is namelijk bezig met dat spul
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Tobias Verhoef 2-10-2009 8:15 Print reply

Posts: 1832
ik zou voor de malossi gaan is gewoon het snelst.

Je kan ook even user markjo opzoeken die heeft onder een kawasaki crosser een honda mt blok gebouwd met 110 malossi en 34mm carb en ik heb erop gereden maar dat loopt ziek hard.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
honda fryslan 2-10-2009 8:31 Print reply

Posts: 1914
voor de mb/t 80 blokken is de malossi de snelste cilinder..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Wauter 2-10-2009 14:48 Print reply
Posts: 229
waar kan je die malossi 110 vinden? ik kan alleen de lc versie vinden
 
korte_mt5 2-10-2009 17:11 Print reply
Posts: 361
125cc Parmakit kopen.
heb met mn MT de 140 al gehaald met 2 man erop
 
www.japanse-kapstok.co.jp/www.heinz-leuter.de

Dit topic is 10132 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved