Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Maar er zitten nog steeds lagers in
precies... en die lagers kunnen idd net zo hard naar de klote gaan met een hogedruk spuit. zoveel verschillen ze niet van fietslagers.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stifke
Maar hoe komt het dan dat ie door die vonkjes niet loopt? Want de vonk is wel goed volges mij.
onder compressie heeft een vonk meer spanning nodig en dat kun je niet echt testen als je de bougie buiten de kop houdt....dan heb je immers geen compressie.
dus kan zijn dat ie goed vonkt buiten je kop, maar zodra je em erinschroeft niet meer. Als je een mooie blauwe vonk hebt zal dat overigens wel meevallen...
ow je bedoelt de vonkjes bij de contactpunten. naja... als daar energie naartoe gaat is er minder energie voor de vonk bij je bougie...en dan geldt het hele verhaal wat ik hierboven heb getypt alsnog hij hoort daar niet te vonken. en je contactpunten branden sneller in als ie daartussen vonkt.
toch kan het ook nog steeds in je carburatie, timing etc etc zitten dat je brommer niet loopt. ik heb ooit wekenlang zitten kutten met een puch die ook gewoon vonk had en goed mengsel etc en die liep opeens toen ik de ontstekingsspoel vervangen had (geloof ik... ik heb onderhand alles aan dat ding vervangen en opeens deed ie et).
|