Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Reviseren Suzuki RM125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58888 - Reviseren Suzuki RM125
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzuki rm 3-10-2009 18:15 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
ik doe er ook wel skf lagers in
maar ik had ooit eens iemand op marktplaats gevonden die handelde in lagers skf en wat van die merken en die prijzen waren de helft van hier in de winkel.

anyway nieuwe vraag:

kettingen en tandwielen.

ik heb nu verhouding 12-51 maar ga nu 12-50 nemen.

mja dan maar ketting en tandwielen allemaal vervangen.

nu heb ik op mxshop4you wat opgezocht.

voortandwiel 12
achtertandwiel 50
staat verder neit bij voor welk type ket.

nu mijn vraag: wat voor ket moet ik kopen ik denk 128 schakels is meer dan genoeg en dan moet ik weten 430 of 520 ik heb er totaal geen verstand van van dat spul
en wat is een o-ring ketting?
graag hulp hier bij


128schakels is lang zat je hebt er maar 118 nodig voor een rm125
en de maat van je ketting is 520
een o ring ketting is met van die afdichtingen tussen je schakeltjes zodat daar geen vuil of water tussen komt, vaak zijn deze nogal prijzig

Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 3-10-2009 om 18:16 uur.
 
PRO TUNING 3-10-2009 19:14 Print reply

Posts: 4000
Koyo lagers zijn O.E.M. gemonteerd en goedkoper als SKF

Geen O-Ring ketting op 125 cc gebruiken, hou je helemaal geen vermogen over.
 
Intenso 4-10-2009 19:34 Print reply

Posts: 2922
oke dan een normale 520 ketting met 118 schakels is lang genoeg.
anyway ik koop dan 1 met 124 beter wat te veel.


ja ik kon toen ook koyo lagers zeer goedkoop krijgen.
zal eens zien of ik dat nog kan vinden.

bedankt voor de antwoorden. top
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Ronald125cc 7-10-2009 23:11 Print reply

Posts: 1259
wat voor speciaaal gereedschap had je nodig voor het uitelkaar halen
van jou blokje,
ik wil van het winter mijn blok ook even lostrekken en inspecteren,
heb ik sowieso het goede gereedschap...
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Intenso 8-10-2009 16:48 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
wat voor speciaaal gereedschap had je nodig voor het uitelkaar halen
van jou blokje,
ik wil van het winter mijn blok ook even lostrekken en inspecteren,
heb ik sowieso het goede gereedschap...


tot nu toe eigenlijk niets.

luchttol
ratelsetje
schroevendraaiertjes
vliegwiel trekker (honda mb/mt zijn dezelfde)
kunstof hamer
en nja goed nog wat kleine dingen maar verder niets speciaals.
lagertrekker kan wel handig zijn.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
suzuki rm 8-10-2009 17:37 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


tot nu toe eigenlijk niets.

luchttol
ratelsetje
schroevendraaiertjes
vliegwiel trekker (honda mb/mt zijn dezelfde)
kunstof hamer
en nja goed nog wat kleine dingen maar verder niets speciaals.
lagertrekker kan wel handig zijn.


met het in elkaar draaien zou ik zeker een momentsleutel gebruiken
 
Niek de Wildt 8-10-2009 17:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


tot nu toe eigenlijk niets.

luchttol
ratelsetje
schroevendraaiertjes
vliegwiel trekker (honda mb/mt zijn dezelfde)
kunstof hamer
en nja goed nog wat kleine dingen maar verder niets speciaals.
lagertrekker kan wel handig zijn.


Momentsleutel en interne lagertrekker.
 
Intenso 8-10-2009 19:53 Print reply

Posts: 2922
momentsleutel idd. vergeten.
en lagertrekker had ik genoemd
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Intenso 14-10-2009 13:08 Print reply

Posts: 2922
dik chille heb alle onderdelen en wil nu opbouwen
alleen als iemand mij de aandraai momenten kan vertellen van:

blokboutjes
cilinderbouten
kopbouten
en die dikke moer op de krukas (niet van het vliegwiel andere kant)

dan ben ik wel tevreden
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Martijn II - Forum en Sales Moderator 14-10-2009 14:04 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
dik chille heb alle onderdelen en wil nu opbouwen
alleen als iemand mij de aandraai momenten kan vertellen van:

blokboutjes
cilinderbouten
kopbouten
en die dikke moer op de krukas (niet van het vliegwiel andere kant)

dan ben ik wel tevreden


het grappige van aanhaalmomenten is dat ze vaak gebaseerd zijn op het type draad, materiaal en diameter. Je kunt dus al veel afleiden aan de diameter (m8 ~ 20nm, m6 ~15nm etc). Je begrijpt zelf ook wel dat je m8 niet op 50nm moet zetten want dan klapt de boel gewoon. Dat geeft al een redelijke basis.

Daarnaast maakt het niet uit of je nou 50cc of 125cc hebt, dus voor het aanhaalmoment van de krukasmoer kun je bijv. de aanhaalmomenten van TSX aanhouden (evt + 10nm maximaal oid) want de diameter en draad zal wel ongeveer gelijk zijn.
Kopbouten zullen wel M8 zijn en rond de 20-30 nm zitten. Blokboutjes zijn m6? die dingen gaan vaak handvast (dus ong. 10-15nm omdat je ze ook nog eens in alu draait)

Mooiste zou natuurlijk zijn om de fabrieksgegevens te gebruiken, maar je zult zien dat ik aardig in de buurt zit met mn schattingen.
Er is vast wel iemand met een wphb dus dat komt wel goed en als je het dus echt niet kan achterhalen, gewoon toepassen hoe ik het hierboven beschrijf.

 
Too cool for school!
Ronald125cc 14-10-2009 16:04 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
dik chille heb alle onderdelen en wil nu opbouwen
alleen als iemand mij de aandraai momenten kan vertellen van:

blokboutjes
cilinderbouten
kopbouten
en die dikke moer op de krukas (niet van het vliegwiel andere kant)

dan ben ik wel tevreden



moet je suzukirm lief aankijken en pb sturen.
die heefd zon boek
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
suzuki rm 14-10-2009 22:52 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
[...]



moet je suzukirm lief aankijken en pb sturen.
die heefd zon boek


ik heb idd zo'n boek waar het in staat

je kopbouten en cilinder bouten moeten beide op 25Nm(uit me hoofd )

de rest kan ik wel voor je opzoeken als je wilt.
stuur dan maar een berichtje naar mij
 
Intenso 17-10-2009 18:36 Print reply

Posts: 2922
oke bedankt allemaal
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 7599 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved