Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Reviseren Suzuki RM125

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58888 - Reviseren Suzuki RM125
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-9-2009 23:23 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Koppeling los draaien als t blok nog in het frame hangt? Dan in zn 5 zetten achterrem in trappen en los draaien.


heb dat ook wel eens geprobeerd maar af en toe trok ik em dan nog door de rem heen...zelfs in zn 5 :S

sleuteltje maken heb ik iig de beste ervaring mee...maar er zijn zat manieren die prima kunnen werken
 
Too cool for school!
Intenso 1-10-2009 15:51 Print reply

Posts: 2922
oke ik heb die nu los heb idd een tussenplaat gebruikt waar ik een stangetje aan heb gepopnageld en ja deze hield het :p

nu zit ik met problem 2

OP DE KRUKAS aan de kant van de koppeling zit een tandwiel welke het spul aandraait en daar zit een moer op.
deze krijg ik niet los.
draad de andere kant op?
wil het zeker weten voor ik iets kapot maak.

of zitten deze ontzettend vast?

alvast bedankt tot zover.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 1-10-2009 om 15:52 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Joel_koningslust 1-10-2009 15:54 Print reply

Posts: 14514
die had je eigenlijk eerst moeten doen. dan had je een stevige doek tussen de koppeling en dat tandwiel kunnen doen en dan losdraaien. nu zal je hem los moeten ratelen met een luchthamer. en dan met een poulietrekker eraf trekken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Intenso 1-10-2009 15:57 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
die had je eigenlijk eerst moeten doen. dan had je een stevige doek tussen de koppeling en dat tandwiel kunnen doen en dan losdraaien. nu zal je hem los moeten ratelen met een luchthamer. en dan met een poulietrekker eraf trekken


ooh dan zet ik de koppeling er toch even snel weer in
en dan kan er gewoon een doek tussen die tandwieletjes?
en goed hard los draaien tegen klok in?

alvast bedankt zal het straks proberen
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Joel_koningslust 1-10-2009 15:58 Print reply

Posts: 14514
gewoon tegen de klok in ja. en gebruik wel een dikke stevige doek
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx_owned 1-10-2009 16:53 Print reply

Posts: 2183
kan ook je bigend blokkeren met een grote dikke schroevendraaier of een stuk as, werkt ook goed en gaat niks kapot.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-10-2009 17:28 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
kan ook je bigend blokkeren met een grote dikke schroevendraaier of een stuk as, werkt ook goed en gaat niks kapot.


daar was ik altijd bang voor, maar werkt prima. Stuk hout maakt geen beschadigingen, kans dat je je krukas vervormt is ook nihil.


 
Too cool for school!
Intenso 1-10-2009 17:47 Print reply

Posts: 2922
heb de koppeling erop gezet doek er tussen gedaan en toen met luchtsleutel los gerateld

krukas is inmiddels bij jouke rotine
weet iemand nog een goedkoop online adresje voor lagers?
alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 1-10-2009 om 17:50 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-10-2009 17:57 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
heb de koppeling erop gezet doek er tussen gedaan en toen met luchtsleutel los gerateld


als je toch met een luchtsleutel aan de gang ging had je die koppeling er niet meer op hoeven te zetten?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Intenso 1-10-2009 18:08 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

als je toch met een luchtsleutel aan de gang ging had je die koppeling er niet meer op hoeven te zetten?


ik had eerst geen luchtsleutel dus toen deed ik het met de ratel maar dat ging niet zo vast zat hij.
ratel schoot gewoon door (snap on)
dus toen maar naar een doe hetzelver hier die een luchtsleutel had en daar mocht ik hem even los draaien op stand 4 5 minuten lang
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
suzuki rm 1-10-2009 21:36 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
heb de koppeling erop gezet doek er tussen gedaan en toen met luchtsleutel los gerateld

krukas is inmiddels bij jouke rotine
weet iemand nog een goedkoop online adresje voor lagers?
alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 1-10-2009 om 17:50 uur.


ik zou niet op je lagers gaan besparen
waarom haal je bij je suzukidealer niet gewoon orginele?
dat zijn gewoon hele goeie, en niet zo heel duur
 
Joel_koningslust 1-10-2009 21:37 Print reply

Posts: 14514
gewoon ff alle lagermaten opschrijven en bij de skf-dealer nieuwe bestellen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 1-10-2009 21:40 Print reply

Posts: 15925
Ronald125cc 1-10-2009 21:44 Print reply

Posts: 1259
weet iemand nog een goedkoop online adresje voor lagers?
alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 1-10-2009 om 17:50 uur.


in joure zit: brammer
is een goede lagerboer (skf) dealer e.d

maar ik zou voor oem gaan bij tys pol weg
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Intenso 3-10-2009 15:38 Print reply

Posts: 2922
ik doe er ook wel skf lagers in
maar ik had ooit eens iemand op marktplaats gevonden die handelde in lagers skf en wat van die merken en die prijzen waren de helft van hier in de winkel.

anyway nieuwe vraag:

kettingen en tandwielen.

ik heb nu verhouding 12-51 maar ga nu 12-50 nemen.

mja dan maar ketting en tandwielen allemaal vervangen.

nu heb ik op mxshop4you wat opgezocht.

voortandwiel 12
achtertandwiel 50
staat verder neit bij voor welk type ket.

nu mijn vraag: wat voor ket moet ik kopen ik denk 128 schakels is meer dan genoeg en dan moet ik weten 430 of 520 ik heb er totaal geen verstand van van dat spul
en wat is een o-ring ketting?
graag hulp hier bij
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 7578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved