Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #58887 - uitlaat/cdi mtx-sh
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 846 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
DannyMTX |
30-9-2009 14:44 |
Posts: 198 |
hoi allemaal,
ik heb een(misschien wel domme) vraag, ik heb een nieuwe proma uitlaat op me mtx zitten, zit hier misschien een prop/ring ofzo in of niet?
hij loopt nu 60-65 met alles origineel behalve snelle uitlaat(proma) en dikke luchtfilterslang.
en zou de originele cdi ontgrenzen/een snelle cdi verschil maken in snelheid of niet?
grtz Danny
Dit bericht is gewijzigd door Danny.V op 30-9-2009 om 14:45 uur.
|
|
la men anders ekkes spolle jonge! |
|
st.nyksterdriver |
30-9-2009 14:46 |
Posts: 3376 |
je hebt hem wel goed afgesteld na de proma uitlaat ?
een sneller cilindertje kan ook wel eens nodig zijn aangezien de ori cilinder van een mtx zeer sloom is
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 30-9-2009 om 14:47 uur.
|
|
|
|
DannyMTX |
30-9-2009 14:53 |
Posts: 198 |
ja tuurlijk opnieuw afgesteld, maar een andere cil wil ik eigenlijk niet omdat dat meteen weer zo duur is en hij loopt nu wel heel mooi maar alleen niet erg hard, al zou die de 70 halen vind ik het al goed, tis gwn net ff die paar extra km omdat de scoot van een maat van mij net ietsje harder gaat .
grtz Danny
|
|
la men anders ekkes spolle jonge! |
|
maikel-1991 |
30-9-2009 15:02 |
Posts: 545 |
een originele cilinder gaat niet harder dan 60-65 wat je ook doet.. Wat ik zou doen is de uitlaatpoort netjes 2 mm hoger maken, dan heb je een lekkere powerband en gaat ie 75
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
DannyMTX |
30-9-2009 15:04 |
Posts: 198 |
hmm okee, maar dat zou ik dan wel ff met iemand moeten doen die het ook goed kan, en een 5bak erin kan dat zomaar of niet? want dan gaat ie ook wel iets harder lopen denk ik?
grtz Danny
|
|
la men anders ekkes spolle jonge! |
|
maikel-1991 |
30-9-2009 15:14 |
Posts: 545 |
5 kan wel sneller optrekken, ik denk echter dat dit voor jou niet echt interessant is. Als je je uitlaatpoort iets omhoog haalt, maakt je cilinder meer toeren, en gaat je top sowieso wat omhoog. Je kunt hem dan eventueel nog zwaarder vertanden als dat nodig is (denk het niet).
Kan je je cilinder er zelf afhalen ? dan is het een kwestie van je uitlaatpoort iets omhoog te dremelen/vijlen. (1-2 mm om mee te beginnen) en dan even met een klein vijlt je poort iets minder scherp maken.
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
DannyMTX |
30-9-2009 15:16 |
Posts: 198 |
ja dat erafhalen word het probleem zowiezo niet, alleen ben ik een beetje bang om in me cil te gaan vijlen.
maar die proma uitlaat is dus niet begrenst?
en een andere cdi gaat ook niet werken?
grtz Danny
|
|
la men anders ekkes spolle jonge! |
|
mtx_owned |
30-9-2009 22:52 |
Posts: 2183 |
ori cilinder is gewoon poepsloom en oerdegelijk. Ook niet snel te krijgen.
Der schijnt nu een of andere immitatie 70cc te zijn voor een sh heb ik gehoord, zal eens ff zoeken.
edit:
geen 70cc, wel 50cc dmp, kost de kop ook niet. is gewoon immitatie, en met wat dremelwerk is er toch best leuk vermogen uit deze cilindertjes te halen. beter dat je niet gaat bewerken aan je ori cilinder
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 30-9-2009 om 23:00 uur.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
maikel-1991 |
1-10-2009 7:58 |
Posts: 545 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ori cilinder is gewoon poepsloom en oerdegelijk. Ook niet snel te krijgen.
Der schijnt nu een of andere immitatie 70cc te zijn voor een sh heb ik gehoord, zal eens ff zoeken.
edit:
geen 70cc, wel 50cc dmp, kost de kop ook niet. is gewoon immitatie, en met wat dremelwerk is er toch best leuk vermogen uit deze cilindertjes te halen. beter dat je niet gaat bewerken aan je ori cilinder
Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 30-9-2009 om 23:00 uur.
ik heb zelf de 50 dmp gehad, en getuned maar die was niet sneller te krijgen als 65 kmph, tenzij je de spoelers wilt bewerken, terwijl ik ook een originele cilinder heb getuned, die na het tunen met gemak op de 90 uitkwam, ze zijn dus weldegelijk snel te krijgen ^^
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
Custers |
1-10-2009 8:52 |
Posts: 4747 |
ik zou voor een andere cilinder gaan, die 50cc's zijn nou eenmaal langzaam. mijn mtx loopt nou ook 60/65 met alles origineel op de uitlaat na...
|
|
Ride like the wind. |
|
Nipo_5 |
1-10-2009 11:06 |
Posts: 193 |
Ik zou gewoon je zuiger aan de inlaatkant invijlen dat je inlaatpoort langer openstaat, dat scheelt ook zo 500 - 1000 toeren meer dus dat je harder gaat.
Ik rijdt bijna 80 op de navigatie met een standaard 50 dus je kan er redelijk hard mee al moet je dan wel ff zelf wat aan je cilinder kloten.
Voor als je echt 50cc wil blijven rijden, hier op motoimport.nl een 50 snel voor 127,50
(1659)Snelle 50 nieuw Mtx-50sh/mbx50
Dit bericht is gewijzigd door Nipo_5 op 1-10-2009 om 11:10 uur.
|
|
|
|
maikel-1991 |
1-10-2009 11:49 |
Posts: 545 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nipo_5
Ik zou gewoon je zuiger aan de inlaatkant invijlen dat je inlaatpoort langer openstaat, dat scheelt ook zo 500 - 1000 toeren meer dus dat je harder gaat.
Ik rijdt bijna 80 op de navigatie met een standaard 50 dus je kan er redelijk hard mee al moet je dan wel ff zelf wat aan je cilinder kloten.
Voor als je echt 50cc wil blijven rijden, hier op motoimport.nl een 50 snel voor 127,50
(1659)Snelle 50 nieuw Mtx-50sh/mbx50
Dit bericht is gewijzigd door Nipo_5 op 1-10-2009 om 11:10 uur.
dat zijn dmp vor mtx-sh, die gaan 40 al je ze zo monteerd
|
|
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D |
|
Dit topic is 846 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|