Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda CDI's vergelijken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1057 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58886 - Honda CDI's vergelijken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wauter 30-9-2009 11:59 Print topicpost
Posts: 229
Ik wil graag eens gaan experimenteren met een andere cdi aangezien ik daar toch wel positieve verhalen over hoor. Ik heb nu de volgende setup:

18mm keihin orri
70cc athena
70cc homoet special
standaard cdi

de volgende snellere cdi's heb ik gevonden:

-Daytona 40,-
-Malossi 60,-
-or. onbegrensd 25,-
-mps 300 ?

mijn vraag is, maakt het uit met mijn setup of ik een daytona of een or. ontgrensde cdi koop en wat zijn jullie ervaringen met deze cdi's.
 

maikel-1991 30-9-2009 12:14 Print reply

Posts: 545
ori onbegrensd = mps300 Et is en kwestie van uitproberen, ik heb ook 10 verschillende cdi's moeten proberen, en slechts 1 draaide "redelijk". Misschien doe ik iets verkeerd maar dit is mijn ervaring
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-9-2009 12:23 Print reply

Posts: 8591
Ori 80 schijnt het goed te doen op een 50 cilinder
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Wauter 30-9-2009 12:49 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ori 80 schijnt het goed te doen op een 50 cilinder


ori 80 lijkt mij niet echt berekend op 11k+ toeren of wel?

mijne loopt nu 12,5k toeren btw
 
kenny77 30-9-2009 12:49 Print reply

Posts: 29286
Daytona CDI schijnt het ook goed te zijn, sommige zeggen zelfs dat je het zelfde vermogen mee haalt als een hpi ontsteking.
Maar dat is natuurlijk wat andere zeggen...

Zelf heb ik er geen ervaring mee, dus kan dit niet bevestigen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-9-2009 om 12:50 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-9-2009 12:58 Print reply

Posts: 8591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wauter
[...]


ori 80 lijkt mij niet echt berekend op 11k+ toeren of wel?

mijne loopt nu 12,5k toeren btw



Als dat zo zou zijn, zou een 80cc geklopt worden door een 50cc...Een 80cc rijdt rustiger maar je kan hem ook wel in de toeren jagen.

12500 toeren is veel, trekt hij vlot door het hele bereik ? Want dan heb je niet echt een andere cdi nodig.
50cc CDI is beperkt, geeft het typische hangen in de toeren.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Wauter 30-9-2009 13:05 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]



Als dat zo zou zijn, zou een 80cc geklopt worden door een 50cc...Een 80cc rijdt rustiger maar je kan hem ook wel in de toeren jagen.

12500 toeren is veel, trekt hij vlot door het hele bereik ? Want dan heb je niet echt een andere cdi nodig.
50cc CDI is beperkt, geeft het typische hangen in de toeren.


de orginele mb8 cilinder is naar mijn idee niet echt een toerenbeuker, maar ik heb er verder ook niet echt ervaring mee.

Hij trekt niet echt lekker door het hele bereik dat is ook de reden dat ik er wat aan wil veranderen. Op de 6/7k toeren zakt hij wat in en die 12,5k is ook echt alleen op het allerallerallerlaatst. 40e heb ik opzich wel over voor een cdi die wel uitmaakt.

 

Dit topic is 608 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved