via de zoekfunctie heb ik het een en ander gevonden:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/20453/2
overigens stond dit nog op een ander forum:, het verhaal met de uitlaat moet je niet naar kijken omdat je en homoet hebt overigens is die homoet voor ar50's niet veel beter als de standaard uitlaat maar toch leuk voor het geluid. kan je nog en keer en foto laten zien ben wel benieuwd naar je ar50
De originele kawa heeft vaak een ori uitlaat, tandwielverhouding van 13/ 49, originele luchtfilterbox, 14mm mikuni(97,5sproeier), verlate ontsteking, een niet optimaal functionerende cilinder.
Om bijvoorbeeld de uitlaat te ontgrenzen zul je een slijptol en lasapparaat nodig hebben.
(vanaf het bevestigingspunt gezien, richting de demper, de eerste lasnaad doorslijpen, conusvormige schot eruitwerken (griptang oid, verderslijpen, watdan ook), dichtlassen. (en evt zwart overspuiten zodat het niet opvalt)
Luchtfilterbox, leuk ding, maar Het schijnt dat dat rubber er erg moeilijk op de carb is te krijgen.
Ik heb op mijn brommer er gewoon een pvc buisje tussen gedaan pas goed geen gekloot met dat rubber.
ook kun je je cilinderkop afvlakken
dat levert meer compressie op.
een standaart kawa heeft een verlate ontsteking
dus de onsteking moet vroeger
je draaid dan de grondplaat van de onsteking tegen de draai richting van het vliegwiel in.
Edit:
bekijk net je profiel, denk je niet dat die al compleet is ontgrenst? eentje compleet ontgrenst loopt namelijk meestal ook 70/75km/u de mijne komt namelijk ook niet hoger en ik heb een orgininele cilinder (niks uitgevuilt) als je trouwejs je uitlaatport uitvuilt ga je echt stukken sneller, je kan hem gewoon uitvuilen tot er 2 vingers doorheen passen, gaat lekker door. of je neemt een 93cc autisa cilinder/ of 100cc imitiatie als je echt sneler wilt..
Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 30-9-2009 om 16:18 uur.