Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kawasaki AR50 ontsteking vervroegen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58883 - Kawasaki AR50 ontsteking vervroegen...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 29-9-2009 22:34 Print topicpost

Posts: 1582
Hallo,
heb gelezen op internet (diverse sites, via google etc)
dat je bij een "Kawasaki AR50" de brommert harder kan laten lopen door de ontsteking 2 'tandjes' eerder te zetten?

Dat je er dan ongeveer 1500 toeren bij kreeg, zou dit veel schelen in top snelheid?
Ik ben eigenlijk alleen uit op meer Trekkracht, en 5 kpmh zou ik niet erg vinden (hij loopt nu 70, en dat vind ik wel fijn ivm de pliesie)

Dank
Patrick
 
.. Retro Active

WestlandMB 29-9-2009 22:39 Print reply

Posts: 1338
ja dat scheelt, zijn ze begrenst op gewoon doen.
 
Stiffmeister 29-9-2009 22:45 Print reply

Posts: 1582
Aha, maar scheelt dit ook veel in TOP? .. of ook met trekkracht?..
Ik heb er een Homoet onder zitten, maar ik vind hem nou niet echt "ziekelijk" trekken ofzo, ik zal het morgen even proberen
Nu wordt me wat te laat x')

Patrick
 
.. Retro Active
jeroentjen13 30-9-2009 10:38 Print reply
Posts: 850
kawasaki ar50 is tog een 4takt?
daar kan je dan tog geen expansie (homoet) opsteken?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 30-9-2009 10:51 Print reply

Posts: 8627
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
kawasaki ar50 is tog een 4takt?



Nee
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
WestlandMB 30-9-2009 16:15 Print reply

Posts: 1338
via de zoekfunctie heb ik het een en ander gevonden:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/20453/2

overigens stond dit nog op een ander forum:, het verhaal met de uitlaat moet je niet naar kijken omdat je en homoet hebt overigens is die homoet voor ar50's niet veel beter als de standaard uitlaat maar toch leuk voor het geluid. kan je nog en keer en foto laten zien ben wel benieuwd naar je ar50


De originele kawa heeft vaak een ori uitlaat, tandwielverhouding van 13/ 49, originele luchtfilterbox, 14mm mikuni(97,5sproeier), verlate ontsteking, een niet optimaal functionerende cilinder.

Om bijvoorbeeld de uitlaat te ontgrenzen zul je een slijptol en lasapparaat nodig hebben.
(vanaf het bevestigingspunt gezien, richting de demper, de eerste lasnaad doorslijpen, conusvormige schot eruitwerken (griptang oid, verderslijpen, watdan ook), dichtlassen. (en evt zwart overspuiten zodat het niet opvalt)

Luchtfilterbox, leuk ding, maar Het schijnt dat dat rubber er erg moeilijk op de carb is te krijgen.
Ik heb op mijn brommer er gewoon een pvc buisje tussen gedaan pas goed geen gekloot met dat rubber.

ook kun je je cilinderkop afvlakken
dat levert meer compressie op.

een standaart kawa heeft een verlate ontsteking
dus de onsteking moet vroeger
je draaid dan de grondplaat van de onsteking tegen de draai richting van het vliegwiel in.

Edit:
bekijk net je profiel, denk je niet dat die al compleet is ontgrenst? eentje compleet ontgrenst loopt namelijk meestal ook 70/75km/u de mijne komt namelijk ook niet hoger en ik heb een orgininele cilinder (niks uitgevuilt) als je trouwejs je uitlaatport uitvuilt ga je echt stukken sneller, je kan hem gewoon uitvuilen tot er 2 vingers doorheen passen, gaat lekker door. of je neemt een 93cc autisa cilinder/ of 100cc imitiatie als je echt sneler wilt..

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 30-9-2009 om 16:18 uur.
 

Dit topic is 1831 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved