Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Derbi cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 460 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58867 - Derbi cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luukcobussen 28-9-2009 22:29 Print topicpost
Posts: 106
Ik had een paar vraagjes over een derbi cilinder hopelijk kan iemand het ff opmeten voor me omdat ik een misschien een derbi senda cilinder op een honda mt wil bouwen. Hoe groot is het hemd van een senda en hoe ver zitten de tapeinden uit elkaar? Wie zou het even kunnen meten en even van wat voor een derbi (oud of nieuw type blok ofzo).
 

kenny77 28-9-2009 22:54 Print reply

Posts: 29286
De tapeindens moeten verzet worden, inlaat op het carter, de spoelpoorten moeten worden aangepast, 1mm slag verschil.

Een paar zaken waarmee rekenening moet worden gehouden.
 
luukcobussen 29-9-2009 7:55 Print reply
Posts: 106
Hoe groot is het hemd want ik ga er van uit dat de carters ook gekotterd moeten worden. En hoe ver staan de spoelers uit elkaar (waar de cilinder op het carter komt).


Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 29-9-2009 om 7:56 uur.
 
kenny77 29-9-2009 11:09 Print reply

Posts: 29286
Dat weet ik niet.
Maar als je er echt serieus mee wilt beginnen zou ik een vastgelopen derbi cilinder voor een tientje kopen.
Daar heb je namelijk veel meer aan.

Maar neem hier ook eens een kijkje.
http://forum.scooter...a-mt-project-153286/
 
luukcobussen 29-9-2009 16:23 Print reply
Posts: 106
Net naar de bromfietsboer geweest om te vragen of die nog een derbi cilinder had, maar helaas hij is een week geleden gesloten geweest en heeft opgeruimd. Hij had er dus vorige week een bij het oud ijzer gegooid. Als hij er nog een kreeg dan mocht ik hem hebben.
 
kenny77 30-9-2009 13:48 Print reply

Posts: 29286
Ik ben benieuwd.

Mocht je eraan beginnen is het natuurlijk leuk als je wat foto's laat zien.
 
Jelmer MX 30-9-2009 14:09 Print reply

Posts: 13514
Ik heb nog wel een vastgelopen cilinder van am6 liggen, gratis af te halen
 
Derbi-Olaf 30-9-2009 14:30 Print reply

Posts: 14999
http://www.youtube.c...feature=channel_page


weet waar je aan begint


http://forum.moppene...showthread.php?t=109


Lees dat maar eens helemaal door

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 30-9-2009 om 14:33 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
luukcobussen 30-9-2009 16:46 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
http://www.youtube.c...feature=channel_page


weet waar je aan begint


http://forum.moppene...showthread.php?t=109


Lees dat maar eens helemaal door

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 30-9-2009 om 14:33 uur.


Lekker plaatjes kijken . En als het een beetje te maken valt dan zal ik wel ff een project aanmaken.
 
kenny77 30-9-2009 18:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
http://www.youtube.c...feature=channel_page


weet waar je aan begint


http://forum.moppene...showthread.php?t=109


Lees dat maar eens helemaal door

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 30-9-2009 om 14:33 uur.


Damm Olaf, daar staan een hoop foto's meer bij!

maar even allemaal opgeslagen, voodat die foto's dood zijn.
 
luukcobussen 3-10-2009 11:22 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Ik heb nog wel een vastgelopen cilinder van am6 liggen, gratis af te halen


Am6 is 39 mm slag toch of niet? En de bromboer hier zei dat de oude blokken van derbi am6 waren en de nieuwe types met eigen blokken. Klopt dit en hebben die oude blokken dan ook een slag van 39? Op de site van derbi staat trouwens dat het 2008 model een slag van 40 heeft.
 
kenny77 3-10-2009 12:42 Print reply

Posts: 29286
oude blokken van derbi zijn gewoon derbi.

Alleen het nieuwe type aprilia rs waar vroeger een am6 blok onder zat, is overgenomen door derbi en heeft reeds een derbi blok.

am6 heeft 39mm slag en derbi blokken 40mm
 
honda-mbx 3-10-2009 14:14 Print reply

Posts: 1688
alles is pas te maken, maar je moet je afvragen wat de meerwaarde er van is?
want met de juiste aanpassingen is een honda zelfs met fabriekscilinders heel snel te krijgen (gelijkwaardig aan derbi etc)

ben je thuis op het gebied van draaien - frezen - lassen etc?
zoniet, dan krijg je dit zonder hulp niet voorelkaar..

het blok moet gekotterd worden, daarna moet je nog kijken naar het slagverschil. en natuurlijk de inlaat.

makkelijk is het niet, dus beter pak je een standaart cilinder (50-70cc) en (laat) deze goed tunen. maak dan een goede opmaat (en carb-cdi membraan) en je hebt een loeisnelle honda
vergeet niet dat het met een cilinder pas maken nog niet gebeurd is, want alle honda pijpjes zijn waar-de-loos en dus moet je ook een pijp van een derbi - am6 of opmaat scoren maken.
 
ik vlam je..
luukcobussen 3-10-2009 14:25 Print reply
Posts: 106
Aangezien een mt origineel luchtgekoeld is wil ik een derbi cilinder (waarschijnlijk een met vlinderpoort) en dan zoiezo een opmaat uitlaat. Slagverschil is 1,4mm dus moet opzich wel op te lossen zijn. Op het gebied van frezen ben ik niet thuis draaien en lassen kan ik wel (we hebben een draaibank, freesbank en een mig/mag lasapparaat) maar er zijn wel mensen bij ons die er verstand van hebben dus die kunnen me helpen. En ik vind het gewoon leuk om te doen

Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 3-10-2009 om 14:31 uur.
 
honda-mbx 3-10-2009 16:27 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Aangezien een mt origineel luchtgekoeld is wil ik een derbi cilinder (waarschijnlijk een met vlinderpoort) en dan zoiezo een opmaat uitlaat. Slagverschil is 1,4mm dus moet opzich wel op te lossen zijn. Op het gebied van frezen ben ik niet thuis draaien en lassen kan ik wel (we hebben een draaibank, freesbank en een mig/mag lasapparaat) maar er zijn wel mensen bij ons die er verstand van hebben dus die kunnen me helpen. En ik vind het gewoon leuk om te doen

Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 3-10-2009 om 14:31 uur.


ik zou dan een watergekoelde cilinder zoeken met inlaat op de cilinder. dan maak je het jezelf veel gemakkelijker!
 
ik vlam je..
kenny77 3-10-2009 16:46 Print reply

Posts: 29286
kuch cr80 elsinore. kuch
 

Dit topic is 2946 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved