Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - warmlopers(!) -> veel slijtage/schade?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1468 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58861 - warmlopers(!) -> veel slijtage/scha...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 28-9-2009 20:55 Print topicpost

Posts: 858
Ik had net een overmaat cilinder met nieuwe zuiger erin gezet.

Leertouwer (soest brommerhandel) zei begin met sproeier 60 (dellorto) als hij het dan niet lekker doet gaan afbouwen.

Ik had dus sproeier 60 erin gedaan.

Maar toen ben ik een stuk gaan rijden en na ong 5km valt hij uit, wil niet meer starten.

ik wacht even, bougietje eruit e.d.

de motor wat afgekoeld. daarna start hij weer. en even later gebeurd het weer. toen sproeier 65 erin gezet. en na een langere tijd dan eerst gebeurde het weer. dus uiteindelijk sproeier 68. die heeft het al een tijd goed gedaan.

(ik had een heel zakje sproeiers bij me)

Maar nu de vraag; viel mijn motor steeds uit doordat het mengsel niet meer wilde ontbranden of omdat hij niet genoeg gekoeld werd en alles ging uitzetten en dat soort zaken?

Is er nu schade en kan ik binnenkort een vastloper verwachten of gewoon geen probleem? ik had wel erg rijk gemixt voor de zekerheid iets van 1:30

geen een keer gemerkt dat er iets blokkeerde, viel uit en ik reed gewoon uit tot ik stilstond. dus niet dat de zuiger klem kwam te zitten.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 28-9-2009 om 20:58 uur.
 

jeroentjen13 28-9-2009 21:09 Print reply
Posts: 850
gwn goede verhouding gebruiken en dan goed afstellen. en niet alleen adhv je bougie
 
R.uben 28-9-2009 21:13 Print reply
Posts: 436
Altijd met afstellen te grote er in doen en dan naar beneden werken. Niet andersom!
 
ChielTZR 28-9-2009 21:14 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Altijd met afstellen te grote er in doen en dan naar beneden werken. Niet andersom!


Leertouwer (soest brommerhandel) zei begin met sproeier 60 (dellorto) als hij het dan niet lekker doet gaan afbouwen.

Ik had dus sproeier 60 erin gedaan.

wat zeg ie dan?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 28-9-2009 21:15 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Altijd met afstellen te grote er in doen en dan naar beneden werken. Niet andersom!


Lezeeeeen! Das geloof ik erg moeilijk voor velen.. Hij was dus aangewezen op sproeier 60. Maar die bleek te klein te zijn en dan moet je wel naar boven werken, niet?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Leertouwer (soest brommerhandel) zei begin met sproeier 60 (dellorto) als hij het dan niet lekker doet gaan afbouwen.


edit; Chieltl was me voor ^

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 28-9-2009 om 21:17 uur.
 
So fuckin' what!?
sendaxtreem 28-9-2009 21:19 Print reply

Posts: 153
Ik zou je cilinderkop er eventjes afhalen is ws niet zoveel werk.

Als je geluk hebt is er niet veel aan de hand.

Zou hem wel goed afstellen anders heb je binnenkort ook weer een vastloper.
 
ChielTZR 28-9-2009 21:23 Print reply

Posts: 6016
gewoon goed afstellen en niet extra smeren, dat is alleen maar slechter voor je blok.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RBN 28-9-2009 21:31 Print reply

Posts: 858
Als ik alleen de cilinderkop eraf haal kan ik aan de hand van wat ik dan zie al bepalen of er schade is?

En hoe weet ik of ik nu dan wel groot genoeg zit met sproeier.

begin bang te worden voor 2e vastloper. net al me geld uit gegeven om aan de praat te krijgen
 
ChielTZR 28-9-2009 21:36 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Als ik alleen de cilinderkop eraf haal kan ik aan de hand van wat ik dan zie al bepalen of er schade is?

En hoe weet ik of ik nu dan wel groot genoeg zit met sproeier.

begin bang te worden voor 2e vastloper. net al me geld uit gegeven om aan de praat te krijgen


we hebben hier op bf een faq waarop je kunt zien wat je moet doen om de goede sproeier te vinden.
als je nog niks merkt in verlies van trekkracht en geen rare dingen merkt/hoort, zou ik hem nog even laten zoals hij is.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
sendaxtreem 28-9-2009 21:42 Print reply

Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Als ik alleen de cilinderkop eraf haal kan ik aan de hand van wat ik dan zie al bepalen of er schade is?

En hoe weet ik of ik nu dan wel groot genoeg zit met sproeier.

begin bang te worden voor 2e vastloper. net al me geld uit gegeven om aan de praat te krijgen


Kijk gewoon even op het forum over afstellen v/d brommer.
Er is genoeg over te vinden en als je leest wat daar staat kan er weinig fout gaan.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


we hebben hier op bf een faq waarop je kunt zien wat je moet doen om de goede sproeier te vinden.
als je nog niks merkt in verlies van trekkracht en geen rare dingen merkt/hoort, zou ik hem nog even laten zoals hij is.


Idd als er geen vermogens verlies is, is het niet nodig om hem er af te halen als dat wel zo is zou ik er wel naar kijken.

 
RBN 28-9-2009 21:44 Print reply

Posts: 858
Ja de bougie ziet er gewoon prima uit, dat zag hij er ook toen ik die te kleine sproeiers erin had.

gewoon bruin met zwart.

hij is nu alleen wat donkerder en zwarter.

Ik zie niet echt een precieze FAQ over hoe je je sproeier nou echt goed afstelt.

De bougie ziet er bijna altijd wel goed uit behalve als je extreem slecht zit.

Maar sproeier 68 dellorto, 50cc snel. powerfilter

Aan iemand met dellorto carb en 50cc:

zit ik dan in iedergeval veilig voor nog meer schade?




 
ChielTZR 28-9-2009 21:48 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ja de bougie ziet er gewoon prima uit, dat zag hij er ook toen ik die te kleine sproeiers erin had.

gewoon bruin met zwart.

hij is nu alleen wat donkerder en zwarter.

Ik zie niet echt een precieze FAQ over hoe je je sproeier nou echt goed afstelt.

De bougie ziet er bijna altijd wel goed uit behalve als je extreem slecht zit.

Maar sproeier 68 dellorto, 50cc snel. powerfilter

Aan iemand met dellorto carb en 50cc:

zit ik dan in iedergeval veilig voor nog meer schade?






http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

die faq kun je prima gebruiken, staat eigenlijk alles wel in.
het afstellen op de kleur van de bougi is niet DE manier zoals het moet, je kunt het hooguit gebruiken als extra hulpmiddel.

op je vraag of je veilig zit voor nog meer schade kunnen wij het helaas niks zeggen. dat is per b rommer verschillend,

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RBN 28-9-2009 21:54 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

die faq kun je prima gebruiken, staat eigenlijk alles wel in.
het afstellen op de kleur van de bougi is niet DE manier zoals het moet, je kunt het hooguit gebruiken als extra hulpmiddel.

op je vraag of je veilig zit voor nog meer schade kunnen wij het helaas niks zeggen. dat is per b rommer verschillend,



Oke dank, die had ik als enige niet gevonden.

Het blijft lastig met die sproeiers, heb intussen al een hele verzameling.

Maar is zelfs een indicatie van de goede sproeier niet mogelijk?

dus bijv. tussen de 60 - 70 of tussen de 80-90???
 
ChielTZR 28-9-2009 21:57 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


Oke dank, die had ik als enige niet gevonden.

Het blijft lastig met die sproeiers, heb intussen al een hele verzameling.

Maar is zelfs een indicatie van de goede sproeier niet mogelijk?

dus bijv. tussen de 60 - 70 of tussen de 80-90???


Nee, eigenlijk niet, jij bent de enige die het beste weet hoe de brommer reageert en loopt.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
RBN 28-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 858
Dat is natuurlijk helemaal waar.

dank voor je reacties
 
ChielTZR 28-9-2009 22:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Dat is natuurlijk helemaal waar.

dank voor je reacties


graag gedaan, laat even weten hoe dit verhaaltje afloopt, ik ben benieuwd!

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 28-9-2009 om 22:00 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 2403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved