Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Begrenzer TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 954 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #58860 - Begrenzer TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Micha.L 28-9-2009 20:40 Print topicpost

Posts: 535
Heb nergens echt een bevredigend antwoord kunnen vinden, behalve voorstellen voor begrenzers, dus bij deze een eigen topic.

Mijn TSX rijdt op het moment een goede 85-90 km/h.. En met de belgische politie op en rond school is dat een beetje riskant. Daarom wilde ik graag een begrenzertje installeren, maar ik zie dat de bekendere zoals de eurobegrenzer niet op suzuki's passen.

Nu kreeg ik van Sathana de tip om een DMP variabele begrenzer te kopen, maar naar het schijnt werken die dingen voor geen meter..

Heeft iemand een idee of er betaalbare, goede begrenzers zijn die op een TSX passen?
 

jeroentjen13 28-9-2009 21:13 Print reply
Posts: 850
een tsx heeft tog een cdi?!
dan moet een gewone begrenser met condesator en schakelaar toch gwn werken...
 
Pixl 28-9-2009 21:13 Print reply

Posts: 3125
cdi en bobine in 1, dat gaat niet zomaar werken
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-9-2009 21:24 Print reply

Posts: 9841
bij mij werkte een elco anders prima vroeger.
er gaat uiteindelijk toch een signaaldraad naar de bobine dus what's the problem... ?

je begrenzer zit toch niet tussen je cdi en bobine?

 
Too cool for school!
ChielTZR 28-9-2009 21:25 Print reply

Posts: 6016
Zon DMP begrenzer werkt inderdaad niet zoals het zijn moet.
bij mij begrengst hij of helemaal (valt blok uit), of niet goed, of helemaal niet.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Micha.L 28-9-2009 21:47 Print reply

Posts: 535
Hmmm.. dan ga ik denkelijk maar eens proberen zo'n elco begrenzer te maken. Heeft iemand een idee hoeveel uF ik rond moet zitten als hij nu 90 rijdt en ik hem ongeveer 50-55 wil laten rijden met begrenzing aan?
 
shirioko 28-9-2009 23:15 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
cdi en bobine in 1, dat gaat niet zomaar werken

cdi en bobine in 1 werkt prima, de begrenzer zit tussen je ontstekingsspoel en je cdi en niet tussen je cdi en je bobine
hoe sterk die condensator moet zijn moet je ff zelf proberen, dat is weer het voordeel van een variabele begrenzer die je in de winkel koopt staat volgens mij in de faq met hoeveel je moet beginnen en met hoeveel je af moet stellen.

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 29-9-2009 om 0:02 uur.
 
gust19 30-9-2009 21:49 Print reply
Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
een tsx heeft tog een cdi?!
dan moet een gewone begrenser met condesator en schakelaar toch gwn werken...


Een tsx heeft geen cdi,dus het zal nooit werken.

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-9-2009 21:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gust19
[...]


Een tsx heeft geen cdi,dus het zal nooit werken.



een tsx heeft zeker wel een cdi...alleen die zit geintegreerd bij de bobine.

edit: en het werkte gvd toch bij mij of niet dan?

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 30-9-2009 om 21:50 uur.
 
Too cool for school!
shirioko 30-9-2009 22:02 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


een tsx heeft zeker wel een cdi...alleen die zit geintegreerd bij de bobine.

edit: en het werkte gvd toch bij mij of niet dan?

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 30-9-2009 om 21:50 uur.

ik geef martijn II gelijk een TSX heeft wel degelijk een cdi anders zal ie heel moeilijk rijden met alleen bobine en dat ze geïntegreerd zijn in mekaar maakt niet uit, het gaat alleen om je bekabeling tussen je cdi en je lichtspoel, en die heb je, dus kan je wel degelijk een begrenzer maken
 
Micha.L 30-9-2009 22:54 Print reply

Posts: 535
Ik ga van het weekend eens aan de slag met condensatortjes, kijken wat dat als resultaat geeft !
 
gust19 10-10-2009 15:29 Print reply
Posts: 41
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik ga van het weekend eens aan de slag met condensatortjes, kijken wat dat als resultaat geeft !


Is het al gelukt,wij horen er weinig van.

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-10-2009 15:32 Print reply

Posts: 9841
het zou sowieso moeten kunnen. Weet het niet zeker (weet het echt niet zeker!) maar ik dacht dat ik 45uF gebruikt had op de mijne.

Dat in combinatie met een gashendelbegrenzer liet em 55 rijden met binnenrotor. Daardoor leek het zelfs alsof er geen binnenrotor opzat dus het was behoorlijk geniaal

 
Too cool for school!
Micha.L 10-10-2009 15:42 Print reply

Posts: 535
Ik ben er nog steeds mee bezig. Hij loopt nu met de begrenzer aan nog een dikke 70, dus moet hogere uF halen
Zal het resultaat wel posten ja !
 
Pixl 10-10-2009 15:44 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ik ben er nog steeds mee bezig. Hij loopt nu met de begrenzer aan nog een dikke 70, dus moet hogere uF halen
Zal het resultaat wel posten ja !


Graag kan ik d'r ook 1 maken voor m'n brommert
 
So fuckin' what!?
gust19 24-10-2009 23:14 Print reply
Posts: 41
Wij weten graag het resultaat,maar horen niets meer
 

Dit topic is 2944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved