Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Elektonische ontsteking puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58851 - Elektonische ontsteking puch maxi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 28-9-2009 10:45 Print topicpost

Posts: 1096
Hallo,

Een vriend van me wil een toerenbegrenzer (eurobegrenzer) op zijn puch maxi, aangezien die 90+ loopt.
Met de standaard contactpuntenontsteking gaat dat niet.
Nou denk je gooi een hpi erop, maar daar kan ook geen eurobegrenzer op.

Nou zag ik eens dat de zundapp van mn pa volgens mij precies dezelfde bosch ontsteking had als een puch maxi.
En ik zag deze ontsteking:
http://www.jmpb.nl/s...od&productId=817

Ik neem dus aan dat deze op een puch past, en hier een eurobegrenzer op kan.

Alleen draait de krukas van een zundapp de andere kant op, kan ik de grondplaat zo ver uitvijlen dat hij op het goede moment vonkt, of gaat dat niet lukken? Is het anders mogelijk zelf een grondplaat te maken?

Bvd,
Riccardo.


 

Elber 28-9-2009 10:55 Print reply

Posts: 684
een puch die 90+ loopt.. buigt die dan niet om..

edit: heeft niet echt betrekking op dit topic vind je wel?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 28-9-2009 om 12:14 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
shirioko 28-9-2009 11:05 Print reply

Posts: 2273
als jij zegt dat ie er op past geloof ik je ja dit is CDI ontsteking dus hier kan een eurobegrenzer op, en ja je kan de grondplaat uitvijlen of gewoon nieuwe gaten boren, en ja je kan een nieuwe grondplaat maken van plaatstaal of je kan een tussengrondplaat maken die je tussen je grondplaat en je carter doet en op die manier verdraaien, hoef je zo niet meer in je grondplaat te boren of vijlen

 
Derbi GPR Roy 28-9-2009 11:47 Print reply

Posts: 708
ik denk dat de conus van je krukas anders is als die van een zundapp dus wss past je vliegwiel er niet op.
 
Tobias Verhoef 28-9-2009 12:33 Print reply

Posts: 1832
Wrm zoveel moeite doen voor een elektrische begrenzer?
Ik denk dat het slimmer is gewoon een mechanische begrenzer in de carb ofzo te maken.

Maar wrm zou je met je puch 90 willen, dat word je dood.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
sibren mt 28-9-2009 13:11 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Wrm zoveel moeite doen voor een elektrische begrenzer?
Ik denk dat het slimmer is gewoon een mechanische begrenzer in de carb ofzo te maken.

Maar wrm zou je met je puch 90 willen, dat word je dood.


90 op een puch is chill
wil makelijk als je je remen gewoon goed onderhoud
 
Tobias Verhoef 28-9-2009 13:15 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]


90 op een puch is chill
wil makelijk als je je remen gewoon goed onderhoud



oke jij klopt dus ook al niet.

ontopic

miss heb je hier wat aan: http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
sibren mt 28-9-2009 13:39 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]



oke jij klopt dus ook al niet.

ontopic

miss heb je hier wat aan: http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606


doe niet zo moeilijk draai het vliegwiel van die zundapp er af en kijk of die op je puch past past het dan past die electrise ontsteking ook

en 90 met puch is geen zelfmoord als je gewoon je remmn goed hebt en beetje kan rijden
 
-wokkel- 28-9-2009 14:06 Print reply

Posts: 1129
mijn zundapp liep ook met een vliegwiel van een puch

alleen klopte de vonk dan helemaal niet dus had ik en roodgloeiende uitlaat en onderin geen vermogen.

ik denk dat je met wat vijlen enzo best wel eens dat ding goed zou kunne laten lopen.


maar waarom wil je een euro begrenzer?...
denk je dat ze zo niet zien dat ie opgefokt is?
 
riccardot 28-9-2009 17:58 Print reply

Posts: 1096
Besten, bedankt voor de reacties.
De puch is niet mijn puch, en ik zou ook nooit 90 rijden op een puch. Die vriend rijdt trouwens ook nooit 90, de top is gewoon 90 door de 70cc athena.
Mechanische begrenzer betekent vrijwel altijd ook verlies van vermogen beneden de snelheid waarop die wordt begrenst.

Ik vroeg me alleen of het uitmaakt dat de twee vliegwielen een andere kant op draaien, en of dit aan is te passen.
Het mooiste zou zijn is iemand die ervaring met zowel puch als zundapp ontstekingen heeft, of iemand die ene tabel oid heeft met de grote van de hoeken van het conische gedeelte op de krukas.

Jullie zeggen allemaal dat de grondplaat waarschijnlijk geen probleem gaat opleveren, dus dat is al mooi.

Ik zag een keer een tabel op dit forum staan van hpi, waar die hoeken in stonden van de krukassen. Hier heb ik misschien ook wat aan.

Bvd,
Riccardo.
 

Dit topic is 3342 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved