Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - problemen met mijn yamaha DT50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58843 - problemen met mijn yamaha DT50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrazyBeatZz 27-9-2009 17:37 Print topicpost
Posts: 21
Ik heb nu al een tijdje mijn yamaha
tot nu toe zonder problemen

maar de laatste dagen start ik steeds moeilijker
de laatste keren moest ik hem zelfs in gang lopen.
en las hy dan eindelijk aan het draaien is moet ik altyd gas bygeven in het begin of hij valt terug uit.
ook merkte ik laatst op dat er uit mijn cilinder witte rook kwam!

ik denk dat mijn koppaking kapot is maar weet het niet zeker...

graag hulp ...
 

knoffy 27-9-2009 17:39 Print reply
Posts: 610
ik weet het ook niet zeker
 
bart3092 27-9-2009 17:40 Print reply
Posts: 80
dat denk ik ook wel
 
CrazyBeatZz 27-9-2009 18:00 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart3092
dat denk ik ook wel


zou het ook kunnen dat heel de kop gescheurd is? (vrienden van mij denken dit maar ik vind dit ngal onwaarschijnlijk..)
 
bart3092 27-9-2009 18:12 Print reply
Posts: 80
waar komt de rook precies vandaan? als het bij de pakking langs komt dan zal die wel lek zijn ;p
 
ChielTZR 27-9-2009 18:16 Print reply

Posts: 6016
wat voor een yamaha heb je?

zakt je kvs peil (Als je dat hebt dan, bij LC-cilinder)?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
CrazyBeatZz 27-9-2009 18:27 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
wat voor een yamaha heb je?

zakt je kvs peil (Als je dat hebt dan, bij LC-cilinder)?


ik heb nog niet echt naar het peil gekeken
lc cilinder?
 
malakith 27-9-2009 18:28 Print reply

Posts: 190
aan de symotomen te horen lijkt het me dat je niet genoeg compressie hebt.
en de witte rook kan heel goed duiden op een lekker koppakking ja
 
CrazyBeatZz 27-9-2009 18:30 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
aan de symotomen te horen lijkt het me dat je niet genoeg compressie hebt.
en de witte rook kan heel goed duiden op een lekker koppakking ja

wat kan ik doen om mijn compressie beter te maken?
 
ChielTZR 27-9-2009 18:32 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CrazyBeatZz
[...]


ik heb nog niet echt naar het peil gekeken
lc cilinder?


lc staat voor liquid cooled, ofwel vloeistof gekoelde brommer.
als je kvs (koelvloeistof) in je cilinder kwam, kreeg je ook witte rook meende ik.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
CrazyBeatZz 27-9-2009 18:34 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


lc staat voor liquid cooled, ofwel vloeistof gekoelde brommer.
als je kvs (koelvloeistof) in je cilinder kwam, kreeg je ook witte rook meende ik.


jaa dies vloeistof gekoeld ;D
 
malakith 27-9-2009 18:35 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CrazyBeatZz
[...]

wat kan ik doen om mijn compressie beter te maken?


ga eerst maar eens die koppakking controleren want als die lekt verlies je ook rete veel compressie
 
CrazyBeatZz 27-9-2009 18:36 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
[...]


ga eerst maar eens die koppakking controleren want als die lekt verlies je ook rete veel compressie


okeey mercie

is da gewoon kop er af halen koppakking vervangen en trg dicht doen of is het niet zo simpel?
 
coupequattro 27-9-2009 18:38 Print reply

Posts: 958
Ja zo doen ja, wel zorgen dat oude pakkingsresten goed weg zijn(lichtjes opschuren) en dan terug monteren en kijken of het beter wordt.
 
sathana 27-9-2009 18:39 Print reply

Posts: 1838
jawel :P

maar je moet daarna wel weer even opletten dat je het kvs-traject ontlucht en bijvult... dit gaat gewoon doormiddel van af en toe knijpen in je leiding en de motor warm laten worden zodat alles gaat stromen
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
CrazyBeatZz 27-9-2009 18:44 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sathana
jawel :P

maar je moet daarna wel weer even opletten dat je het kvs-traject ontlucht en bijvult... dit gaat gewoon doormiddel van af en toe knijpen in je leiding en de motor warm laten worden zodat alles gaat stromen


dus laten draaien, kvs terug bijvullen en af en toe op de kvsleiding knijpen?
 

Dit topic is 1528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved