Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Meteor *snik*

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 798 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5884 - Meteor *snik*
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SkaBla [Pim] 22-10-02?13:10 Print reply

Posts: 4659
net of je van die foto wijzer wordt...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
ardan 22-10-02?13:20 Print reply
Posts: 595
mmm,beetje onduidelijke foto moet ik zeggen,trek nog eens een foto,maar dan van wat verder of met je camera gefocused
 
have a blast,go fast
Sneks 22-10-02?13:39 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - ...

jah he


Ach, als het even hoog is is het goed

en veilen aan een zuiger om een grotere verbrandingkamer te krijgen, lijkt me vrij nutteloos
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SkaBla [Pim] 22-10-02?15:05 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Originally posted by: Hans F.

en veilen aan een zuiger om een grotere verbrandingkamer te krijgen, lijkt me vrij nutteloos

Ik denk dat je allen maar minder compressie krijgt dan
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
SIWWN 22-10-02?15:53 Print reply
Posts: 7079
Jah, idd...
 
ardan 22-10-02?16:04 Print reply
Posts: 595
ja,maar hoe meer ruimte hoe meer mengsel zal hij geredeneerd hebben










































tja t'is niet altijd juist wat men denkt
 
have a blast,go fast
SIWWN 22-10-02?16:16 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: ardan labrie

ja,maar hoe meer ruimte hoe meer mengsel zal hij geredeneerd hebben










































tja t'is niet altijd juist wat men denkt




Wat is dan geredeneerd?


Dacht je btw dat er foto's stonden? Want die smiley's staan wel 30 regels naar onderen
 
ardan 22-10-02?16:21 Print reply
Posts: 595
k'zal m'n enter te lang hebben ingedrukt,was ook op msn bezig,weet ik veel en wat er geredeneerd is awel de redenering:hoe meer ruimte,hoe meer mengsel,dus hoe sneller.is alleen niet zo
 
have a blast,go fast
SIWWN 22-10-02?16:25 Print reply
Posts: 7079
Als je boven de zuiger er wat had afgeveild dan had je minder compressie..

En dan zuigt ie helemaal niet meer brandstof aan want dat heb er niks mee te maken

Onderaf afgeveild:

Had wel nut..

Inlaatpoort blijft langer openstaan dus meer mengsel..
 
ardan 22-10-02?16:39 Print reply
Posts: 595
Quote:
Originally posted by: Honda MB Mad- Man

ik heb ook een meteoor zuiger(altans had) voor me standaard cilinder van me TSX. hij was wat afgeveild(zodat hij een grotere verbrandings kamer had) alleen hij was te ver af geveild dit was het resultaat.



hij had er dus langs boven afgedaan,de slechte kant dus.

MAAR als je hem nu langs onder (zodat inlaat langer openstaat) en langs boven (verbrandingskamer word groter)afveid,afvijlt,WTF is het eigenlijk,dan heb je toch gewoon meer gecomprimeerd mengsel als voordien,wat beter is,of zie ik dat nu verkeerd
 
have a blast,go fast
SIWWN 22-10-02?16:46 Print reply
Posts: 7079
Je snapt het (nog) niet..


Als je de bovenkant afveilt dan wordt de verbrandingskamner groter dus minder druk..

Als ik 10 liter water in een 1 liter fles wil krijgen dan staat er zegmaar heelveel druk op.. (kleine verbrandingsruimte> 50 kop op 70cc b.v.)

En als ik 10 liter water im een 5 liter fles wil krijgen dan staat er minder druk op dan de 10 liter water in 1 fles..


Capice

Beetje moeilijk uitgelegd maar ach

Snappie??
 
ardan 22-10-02?16:56 Print reply
Posts: 595
dat snap ik wel,en al een hele tijd trouwens,is gewoon zo logisch als het maar kan zijn,snapte dat 3 jaar geleden ook al.


maar als je de ruimte onder piston vergroot en erboven (gelijk vergroot),blijven verhoudingen van druk/compressie gelijk,maar is het totaal volume van mengsel meer,wat meer kracht en meer snelheid zou moeten betekenen en ik vraag me nu af of dat effectief zo is.
 
have a blast,go fast
LE-Man 22-10-02?17:29 Print reply
Posts: 500
ik had het ook niet afgeveild maar de vorige eigenaar was niet tevrede met de brommer(reed maar 30) en die gasten(van die dealer) d8ten zo van, nou dan gaan we toch veilen, ze vroegen er 500 gulden voor :n dus ik zei tegen die gast zo van.. en jij zei is goed?? toen zei die, hij moet toch lopen? ik d8 echt die gast is gek, maarja.. had hem 200 piek gegeven en ik mocht em meenemen [URL[t]]http://213.84.81.166/gallery.asp?action=view&id=125[/t]dit is em(ik heb em al verkocht helaas)[/URL]

bthew de foto had ik ff snel genomen. maar je ziet wel aardig dat gewoon een stuk afgebroken is.
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
Honda_mbiloss [Emiel] 22-10-02?17:49 Print reply

Posts: 3697
heb et maar ff snel weggehaalt d8t dat jullie het over iets anders hadden

[This message is edited by mbiloss--->H.R. veenendaal<--- on 22-10-02 17:52]
 
-Michiel RS- 22-10-02?22:26 Print reply
Posts: 2803
hee, dat veilen in de zuiger deed ik ook bij ori tsx zuigers, want die ori cilinder heeft echt mini-kut-spoelpoortjes en als je dan ook de uitlaatpoort een beetje verhoogt trok hij meteen al een stuk beter en reed iets van 60, met best wat koppel. en trok lekker door.
Enne dat is echt geen meteor zuiger, die zijn er nieteens voor tsx.
 

Dit topic is 1602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved