Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX afstelling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58831 - TSX afstelling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

djmartino 26-9-2009 20:55 Print topicpost
Posts: 9
Mijn TSX loopt vrij beroerd, al sinds ik em heb.
Hij had toen een standaard setup, maar dan met een 70cc eurokit en fast arrow uitlaat (die zit er het hele verhaal op).
Nu heb ik er ook nog een 16mm bij op gezet en een powerfilter.
Hij had eerst een sproeier 82 (mikuni 6kant) uit mijn hoofd.
In die 16mm zat een sproeier 86 (mikuni 6mm rond), dus ik ben toen eens gaan zoeken, en vond iemand die wist te vertellen dat er een sproeier 110 in moest met 16mm, powerfilter en 70cc eurokit.

Ik heb er nu een sproeier 105 (mikuni 6mm rond) in zitten, waarmee die alleen op de choke redelijk loopt (tot ongeveer half gas).
Toen heb ik er het ori filter weer op gezet, alleen daarmee trok ie volgens mij redelijk veel valse lucht bij cab>filter.
Hierbij liep ie ook alleen redelijk op de choke, maar nu wel tot driekwart gas.

Hij rookt ook bij de uitlaat.

Ik heb ook nog niet bij de bougie gekeken btw.

Nu mijn vragen:
- Weet iemand de juiste sproeier met de door mijn genoemde mogelijke setups ?
- Kan valse lucht bij de uitlaat ook voor een slechte afstelling zorgen ?
- Welke warmtegraad bougie moet ik ongeveer hebben ? (ja, lange schacht idd)
- Andere oplossing ?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Henk-88 26-9-2009 21:34 Print reply

Posts: 26703
Uitlaat goed afsluiten met een goede pakking.
Carb tjekken of de flens nog recht is (met vlakke fijne vijl een paar halen geven en kijken of alles geraakt is door de vijl en niet alleen de uiteinden van de flens).

Pas als alles in orde is, ga je op zoek naar de juiste sproeier.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
djmartino 26-9-2009 21:44 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Uitlaat goed afsluiten met een goede pakking.
Carb tjekken of de flens nog recht is (met vlakke fijne vijl een paar halen geven en kijken of alles geraakt is door de vijl en niet alleen de uiteinden van de flens).

Pas als alles in orde is, ga je op zoek naar de juiste sproeier.

Ga ik proberen,
Als iemand weet wat voor sproeier erin moet/kan, is dat zeker welkom.
Andere oplossingen/tips ook!
 
Henk-88 26-9-2009 22:08 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: djmartino
Als iemand weet wat voor sproeier erin moet/kan, is dat zeker welkom.



Eerst de boel in orde maken en daarna pas op zoek gaan naar de juiste sproeier.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Micha.L 26-9-2009 22:10 Print reply

Posts: 535
bougie moet je 8-9 hebben. Imho is 110 veel te groot als sproeier.. je zat denk ik rond de 85-90 beter. Zeker met ori filter. Zit die niet toevallig vol met smurrie?

Zoiezo uitlaatje goed vastmaken met goede pakking ertussen.

Ook al afstelling met de gasnaald gedaan?
 
Henk-88 26-9-2009 22:12 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Ook al afstelling met de gasnaald gedaan?


Gasnaald en lucht afstellen doe je NA het vinden van de juiste sproeier.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Micha.L 26-9-2009 22:16 Print reply

Posts: 535
Correct

Zit er ook smurrie bij het uiteinde van de demper toevallig?
 
Henk-88 27-9-2009 8:33 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Correct

Zit er ook smurrie bij het uiteinde van de demper toevallig?



Geen intieme vragen Micha
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved