Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kappote cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 692 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58828 - kappote cilinder
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

harryhouthakker 26-9-2009 19:48 Print topicpost

Posts: 270
hallo
ik heb vorige maand een cilinder besteld bij easyparts
het gaat om een 70 cc dr clilinder
netjes optijd geleverd enzo
nu zet ik hem er vandaag op
past allemaal mooi dus ik zet me uitlaat er weer aan
en kap de kvs er weer in
toen ging ik even naar binnen om wat te gaan drinken
maar toen ik terug kwam was al me koelvloeistof weg!
dus ik haal me uitlaat eraf en heel me cilinder staat vol met kvs en me blok dus ook!
wat bleek nou er zit een gaatje in de uitlaat poort
ik denk van het gieten ofzo

maar nu heb ik dus heel wat koelvloeistof in me blok
wat moet ik doen ?
uitelkaar halen en nieuwe lagers steken ?
kan ik hiervoor nog vergoeding krijgen ofzo ?
wat denken jullie ?




nu zeg je mischien van dat had je makkelijk kunnen zien
maar heel de cilinder is zwart en de poort ook en heb er gewoon niet op gelet helaas



Dit bericht is gewijzigd door harryhouthakker op 26-9-2009 om 19:53 uur.
 
tis zo.. en niet anders !

Pixl 26-9-2009 19:50 Print reply

Posts: 3125
Ik weet niet hoe dat zit met je lagers. ff laten in weken in olie en dan zijn ze misschien nog wel weer te gebruiken ofzo.

Een vergoeding kun je alleen verwachten als er daadwerkelijk iets mis is met de cilinder. als je zelf iets verkeerd hebt gemonteerd oid hoef je niet op een vergoeding te wachten.
 
So fuckin' what!?
Derbi-Olaf 26-9-2009 19:52 Print reply

Posts: 14999
Even een keurig mailtje sturen naar easyparts, zonder spelfouten en met goede foto's


Als ze een beetje menselijk zijn daar helpen ze je graag verder
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 26-9-2009 19:53 Print reply

Posts: 7728
conctact opnemen met easyparts lijkt me geen verkeerd plan..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
harryhouthakker 26-9-2009 19:54 Print reply

Posts: 270
ja die heb ik net een nette email gestuurd maar kon helaas geen foto's bij voegen

 
tis zo.. en niet anders !
thunderbird - Forum en Sales Moderator 26-9-2009 19:55 Print reply

Posts: 7728
die zul je toch wel moeten laten zien als ze jou willen helpen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Derbi-Olaf 26-9-2009 19:56 Print reply

Posts: 14999
ze zullen wss zelf wel reageren met de vraag naar foto's
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
harryhouthakker 26-9-2009 19:57 Print reply

Posts: 270
ik ook gevraagd of ik ze kon stuuren
en heb ook gevraagd om een telefoon nummer

maar ff over me blok met kvs
hoe fix ik dat ?

Dit bericht is gewijzigd door harryhouthakker op 26-9-2009 om 19:58 uur.
 
tis zo.. en niet anders !
Maup 26-9-2009 20:00 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harryhouthakker
ik ook gevraagd of ik ze kon stuuren
en heb ook gevraagd om een telefoon nummer

maar ff over me blok met kvs
hoe fix ik dat ?

Dit bericht is gewijzigd door harryhouthakker op 26-9-2009 om 19:58 uur.


ff blok op z'n kop houden zodat de meeste kvs eruit loopt, en dan een dagje laten drogen.
zal de eerste keer starten misschien een beetje roken maar dat kan vrij weinig kwaad.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Derbi-Olaf 26-9-2009 20:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harryhouthakker
ik ook gevraagd of ik ze kon stuuren
en heb ook gevraagd om een telefoon nummer

maar ff over me blok met kvs
hoe fix ik dat ?

Dit bericht is gewijzigd door harryhouthakker op 26-9-2009 om 19:58 uur.

nu je cilinder er toch af is ff je carters flink volgieten met 2t olie
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 26-9-2009 20:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nu je cilinder er toch af is ff je carters flink volgieten met 2t olie


Dat zou ik niet doen.

blok er vandaag nog onderuit halen,
blokolie eruit halen en de krukasruimte volgieten met mengsmering ff schudden en dan weer leeggieten.
Spoel ook je motorblok bij de versnellingsbak etc even schoon, dus gewoon een half litertje 10W40 of dergelijk van de auto of ander goedkoop spul wat nog hebt staan in de bijvulplug weer even schudden en hij is meteen ook ontdaan van het meeste staalslijpsel wat er altijd wel een beetje inzit. (ervan uitgaand dat de olie die er normaal in hoort een stuk duurder is, anders liever die gebruiken uiteraard)

Dan ff goed leeg maken het blok door hem alle kanten op scheef te houden, en vullen met de juiste olie (indien je andere olie hebt gebruikt bij het "uitspoelen" bij voorkeur nog even 200ml van de juiste olie erin mikken en daarmee uitspoelen)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-9-2009 om 20:09 uur.
 
Makrolon 26-9-2009 20:03 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nu je cilinder er toch af is ff je carters flink volgieten met 2t olie

Dat wou ik net gaan zeggen...

Wat ik zou doen, blok opdekop houden, kvs er uit. dagje laten drogen. Liefst ergens waar het verwarmd is. Dan een flinke scheut 2t olie in je blok en daarna alles weer monteren. zal ff flink roken bij 1e start maar dat kan geen kwaad.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Niek de Wildt 26-9-2009 20:10 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dat wou ik net gaan zeggen...

Wat ik zou doen, blok opdekop houden, kvs er uit. dagje laten drogen. Liefst ergens waar het verwarmd is. Dan een flinke scheut 2t olie in je blok en daarna alles weer monteren. zal ff flink roken bij 1e start maar dat kan geen kwaad.


laten drogen --> laten roesten...

Gewoon uitspoelen die zooi.


@TS:
overigen kun je de foto's gewoon uploaden @ imageshack of dergelijk en dan de link in je berichtje naar hun plaatsen, dat bekijken ze echt wel hoor.
 
harryhouthakker 26-9-2009 20:23 Print reply

Posts: 270
oke aleen ik heb geen tijd mer omme blok eronderuit te halen nu eigenlijk
 
tis zo.. en niet anders !
coupequattro 26-9-2009 20:43 Print reply

Posts: 958
Dat roesten zal in 1 nachtje wel meevallen, kvs is ook vettig(voor je waterpomp te smeren) dus dat kan wel een nachtje blijven zitten, maar direct eruit halen is het beste natuurlijk
 
Joop_Karel_Spank 26-9-2009 21:00 Print reply
Posts: 278
ik had laatst ook dat ik na het openmaken van mijn achterlichtverpakking zag dat het niet ging passen. Dus ik foto's geupload naar tinypics en de link meegestuurd en werd gewoon behandelt en kon ruilen.

als er nou echt een gat in zit wat niet hoort kan je het beste iemand met een goede camera(liefst spiegelreflex met macrolens en flitser ) een foto laten maken waarop duidelijk een gietfout te zien is en het geheel dan terugsturen
 

Dit topic is 838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved