Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX Probleem..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58817 - TSX Probleem..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pixl 26-9-2009 14:23 Print topicpost

Posts: 3125
Hallo,

Ik heb een aantal maand geleden mijn 50snelle cilinder vervangen door een std 50cc om hem te laten keuren en op kenteken te krijgen. Voordat ik dit deed kreeg ik hem met gemak op de 80. Zonder enige problemen.

Toen ik na de keuring de 50cc snel er weer op heb gezet, kreeg ik hem eerst niet goed afgesteld (gewoon dezelfde sproeier zat er nog in) en dit vond ik al erg raar. Maargoed, gewoon allemaal afgesteld en mooi rond de 70 mee gereden. Maar, nu na een paar maand begin ik me toch wel eens af te vragen wat nou dat probleem zou kunnen zijn, dat hij die 10km/h ineens kwijt is..

Er zit nu sproeier 100 in (redelijk groot voor een tsx, maar anders loopt hij gewoon niet lekker...) en ik heb er een powerfilter op gezet(Dit is vorige week gebeurt). Verder heb ik er niets aan veranderd.

Zou het ook kunnen dat ik de uitlaat een keertje moet uitbranden ofzo? want hier hoor ik ook wel eens dingen over..

setup:
50cc snel
Proma50
16mm mikuni
sproeier 100
Powerone Powerfilter

Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen
 
So fuckin' what!?

kees_tsx 26-9-2009 14:29 Print reply

Posts: 551
Doe anders even het originele luchtfilter erop.
Powerfilter geeft meer lucht en moet dan dus opnieuw worden afgesteld.
 
Pixl 26-9-2009 14:35 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees_tsx
Doe anders even het originele luchtfilter erop.
Powerfilter geeft meer lucht en moet dan dus opnieuw worden afgesteld.


Na 't powerfilter heb ik 'm opnieuw afgesteld. Met ori luchtfilter viel er ook niet meer dan 70km/h uit te halen. Nu met powerfilter kom ik soms tot de 74.
 
So fuckin' what!?
Sherwin 26-9-2009 14:43 Print reply

Posts: 561
hoe rijd ie dan? wnt als je beetje ff aangeeft hoe die rijd, kunnen we er misschien wat meer mee.. kleur vd bougie?
 
Pixl 26-9-2009 14:48 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
hoe rijd ie dan? wnt als je beetje ff aangeeft hoe die rijd, kunnen we er misschien wat meer mee.. kleur vd bougie?


Ik heb 'm gewoon afgesteld. Hij rijdt opzich niet anders ofzo. Maar de top komt ie bij lange na niet aan.

Kleur vd bougie is netjes bruin, echter start hij vaak wel moeilijk

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 26-9-2009 om 15:27 uur.
 
So fuckin' what!?
Micha.L 26-9-2009 16:18 Print reply

Posts: 535
Heb je al naar je zuigerveren gekeken?
 
Pixl 26-9-2009 16:41 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Heb je al naar je zuigerveren gekeken?


lijkt me niet dat die kapot zijn. Ik heb nog gewoon compressie, en er is +- 2 maand geleden een overmaat zuiger in gekomen ivm honen van de cilinder.
 
So fuckin' what!?
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-9-2009 16:55 Print reply

Posts: 9841
hoe is je ontstekingsspoel? qua weerstand.

 
Too cool for school!
Pixl 26-9-2009 17:11 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
hoe is je ontstekingsspoel? qua weerstand.



Ik heb er net de oude bougie weer ingezet (khad ooit een andere gehaald omdat ik dacht dat 'ie kapot was) en nu start ie gewoon zonder problemen.. Dus ik denk dat het een verkeerde bougie was die ik ooit heb mee gekregen. ik moet zo nog ff weg, dus dan kan ik gelijk kijken hoe 't met de top staat!
 
So fuckin' what!?
Pixl 28-9-2009 18:16 Print reply

Posts: 3125
Met de andere bougie is er (zoals ik al dacht) geen verschil qua top.

@Martijn; wat moet die weerstand zijn?
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved