Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX80@NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 999 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5881 - MBX80@NSR
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 21-10-02?19:33 Print topicpost

Posts: 2339
oke heb mn plannen gewijzigt was weer eens dom aan het redeneren, heb een 80blok gekocht met 6bak+cilinder en moet alleen nog een kop hebben en die had een vriend van me nog wel waarscheinlijk, dus ga met 80 org rijden alleen had ik nog een paar vragen.

1.Die 80 zit een beetje roest in, en dat ik er niet uit kan poetsen+ zit vol met krassen even als het zuigertje (malossi met 1 zuigerveer) wat moet ik nu doen? honen verstandig? en hoeveel zou ik daar dan voor kwijt zijn?

2.op dat 80blok zit geen onsteking, NSR50 onsteking is tog exzakt hetzelfde?

3.euhm hoeveel toeren draait zon cilinder? (het is een org honda he, org50 draait niet zoveel) en wat zal de snelheid zon beetje zijn? jonge van wie ik het gekocht heb had het over 110KM/u

4.zal een 16mm werken op een 80cc cilinder?

nou dat was ut wel zon beetje, maar wat is jullie mening nou ivm slijtage en juten?
ik was dus eerst van plan om die 6bak uit die 80 te halen en in een NSR50 te zetten en daar weer een 70malossi op te zetten, maar een malossi gaat denk even hard als 80org (tog?) en op mn eerste manier ben ik ook veel meer centjes kwijt, en hoe zit het met juten? veel problemen als je op de roller moet? of is het als je over de 2KW komt brommer terug en voorkomen? of gaat die dan mee voor technise onderzoek en ben ik mn blok en meuk kwijt, of zelfs mn hele NSR?





 

Rene 21-10-02?20:09 Print reply
Posts: 2573
Quote:
1.Die 80 zit een beetje roest in, en dat ik er niet uit kan poetsen+ zit vol met krassen even als het zuigertje (malossi met 1 zuigerveer) wat moet ik nu doen? honen verstandig? en hoeveel zou ik daar dan voor kwijt zijn?


kun je beter honen dan, dan is het gelijk goed, en als hij toch vol met krassen zit schiet je er niks mee op om er zo mee te rijden
Honen ligt er maar net aan waar je het laat doen, de een 15 euro, de ander 60 dacht ik
en een zuigertje is niet zo duur, 18 euro dacht ik?
Quote:

2.op dat 80blok zit geen onsteking, NSR50 onsteking is tog exzakt hetzelfde?


Ja, nsr50 ontsteking/vliegwiel is hetzelfde
(mtx sh ook)
Quote:

3.euhm hoeveel toeren draait zon cilinder? (het is een org honda he, org50 draait niet zoveel) en wat zal de snelheid zon beetje zijn? jonge van wie ik het gekocht heb had het over 110KM/u


Helemaal origineel schijnt het dat ze
maar een km of 90/95 rijden en niet zo super optrekken.
110 lijkt me vrij snel voor een orignele 80
maar zou best kunnen hoor
Quote:

4.zal een 16mm werken op een 80cc cilinder?
lijkt me beetje mager, er zit origineel al een 18 op.


Quote:

nou dat was ut wel zon beetje, maar wat is jullie mening nou ivm slijtage en juten?
ik was dus eerst van plan om die 6bak uit die 80 te halen en in een NSR50 te zetten en daar weer een 70malossi op te zetten, maar een malossi gaat denk even hard als 80org (tog?) en op mn eerste manier ben ik ook veel meer centjes kwijt, en hoe zit het met juten? veel problemen als je op de roller moet? of is het als je over de 2KW komt brommer terug en voorkomen? of gaat die dan mee voor technise onderzoek en ben ik mn blok en meuk kwijt, of zelfs mn hele NSR?



ik denk dat je met je 70 mal sneller bent dan met een originele 80.
en met die 70 mal ben je ook minder de lul,
ben je niet heel je blok kwijt.
Een originele 80 zal waarschijnlijk wel minder slijten als een 70 mal, is er voor gemaakt.


 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
NSR JunK 21-10-02?20:26 Print reply

Posts: 2339
dat wou ik ff weten maar hoeveel zou die boete dan worden en is het zeker dat als je op de roller moet en je hebt teveel dat ze je blok eronder wegslopen?
 
jeroen 21-10-02?20:51 Print reply

Posts: 15066
Als je veel over de 2 kw hebt, zouden ze em mee kunnen nemen voor technisch onderzoek, en dan bepaald de o.v.j. de boete
 
NSR JunK 21-10-02?20:53 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: Jeroen-MTX?- Senda R

Als je veel over de 2 kw hebt, zouden ze em mee kunnen nemen voor technisch onderzoek, en dan bepaald de o.v.j. de boete


huh? ik dacht dat als je op de roller moest en je had over de 2KW dat ze gewoon er weer afhaalden ook al haalde je die 2KW in zn 2..en dat je dan weer door mag rijden en naar de ovj mogt

 
jeroen 21-10-02?21:04 Print reply

Posts: 15066
Ik weet dat ook niet zeker, lijkt me alleen logisch. Als je bv, met een digi bank 3 kw haalt ofzo, ze wel iets vermoeden dat het geen 70 meer is
 
Sneks 21-10-02?21:12 Print reply
Posts: 2499
ze hebben geen "digi bank"
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
jeroen 21-10-02?21:14 Print reply

Posts: 15066
OP 50cc.nl zag ik laatst een verhaal staan over zon digi rollerbank, dat iemand daar op had gestaan.
 
rieju racer 21-10-02?21:41 Print reply
Posts: 167
Quote:

4.zal een 16mm werken op een 80cc cilinder?
lijkt me beetje mager, er zit origineel al een 18 op.



ja hij werkt wel
ik heb nu een 13 op mijn DT80
hij heeft alleenin de lage toeren zeer weinig vermogen
maar dat hoeft daar niet aan te liggen
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
SIWWN 21-10-02?21:45 Print reply
Posts: 7079
Ik weet wel zeker dat dat aandie 13mm ligt..

Gooi er maar eens een 18 ofsow op en je trekt een stuk harder op.
Snelheid maak niet zoveel uit
 
Hier_ben_ik - Administrator 21-10-02?21:45 Print reply

Posts: 8499
welcome to the MBX80 ori club hehehe

16mm is wat klein lijkt me.. ik heb nu een 24 erachter zitten en maakt met ori cil 11000 toeren in de 1/2/3, verder dan de 3 doet hij sinds kort niets meer... rijd ook nog maar 60 grrrr... soms 80 met koppeling slippend maarja...

kheb vakansie en zal hem is mooi af gaan stellen en winterbeurtje geven, heeftie wel verdiend na al zo lange tijd trouwe dienst
 
Members zijn vervelend :-|
Honda_MB80 21-10-02?22:28 Print reply
Posts: 251
jah.. ik heb ook een MBX80...

idd 11000 tpm in zn 1 2 en 3...

doordat ik een proma uitlaat heb, heb ik veel kracht in de hoge toeren...

Ook ik heb een 24mm mikuni, 16 is wel een beetje klein, maar deze maat zit er ook standaard op.
Het kan dus wel.
 
http://www.honda-mbx.tk/
Sneks 21-10-02?22:32 Print reply
Posts: 2499
er zit standaard 18mm op...
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 21-10-02?23:09 Print reply

Posts: 10006
En nog zo'n MBX80 mafkees hiero (@NSR)

Maar ik heb een ori cilinder (naja 0,5mm overmaat), proma (met 50 flens...) en 18 keihin en TWV 14-45 en daar gaat ie vlot 100 mee @teller en daar zit ie ook snel.

Best een leuk cilindertje, alleen die van mij klinkt als een tractor .
 
Bastila is lief
NSR JunK 22-10-02?08:10 Print reply

Posts: 2339
hehe vroem vroem maar de juut problemen valt wel mee dus, das mn grootste zorg want ik heb dubbel probleem... en voor die carb valt ook nog wel een 20mm te regelen, alleen kan ik mn standaart NSR50 membraam houwen?

[This message is edited by NSR JunK on 22-10-02 08:12]
 
Hier_ben_ik - Administrator 22-10-02?08:40 Print reply

Posts: 8499
ja kun je gewoon weer gebruiken
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 1071 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved