Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - MTX-SH Stottert in hoge toeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58809 - MTX-SH Stottert in hoge toeren.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KJMTXSH 25-9-2009 19:22 Print topicpost

Posts: 92
Hallo,

Als ik bij de 7000 toeren ben en ik trek het gas open dan begint hij wat te stotteren en valt dan terug "Mooaaaaaappp"

Hij knalt en ploft ook. Het lijkt dan net of slaat hij dan even een arbeidsslag over.

ik kan er wel mee rijden maar heb nou niet echt vertrouwen in men brommer.

Nieuwe bougie heb ik al geprobeerd maar zonder resultaat

K heb een 18 mm carb en een 105 sproeier,

Wat kan dit zijn?

Klaas-Jan
 

st.nyksterdriver 25-9-2009 19:24 Print reply
Posts: 3376
wat is je setup ? helpt vaak met het verhelpen van stotter problemen om dat effe te melden

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 25-9-2009 om 19:24 uur.
 
mtx_owned 25-9-2009 19:24 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KJMTXSH
Hallo,

Als ik bij de 7000 toeren ben en ik trek het gas open dan begint hij wat te stotteren en valt dan terug "Mooaaaaaappp"

Hij knalt en ploft ook. Het lijkt dan net of slaat hij dan even een arbeidsslag over.

ik kan er wel mee rijden maar heb nou niet echt vertrouwen in men brommer.

Nieuwe bougie heb ik al geprobeerd maar zonder resultaat

K heb een 18 mm carb en een 105 sproeier,

Wat kan dit zijn?

Klaas-Jan


klinkt verdacht veel als een gare bobine, probeer eens een andere (origineel honda, immitatie is na 2x rijden alweer kapot )
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
KJMTXSH 25-9-2009 19:25 Print reply

Posts: 92
Setup is 70 cc watergekoeld en proma uitlaat.

Ik heb al een andere bobine geprobeerd, maar dan heeft hij het nog steeds, was 1 van een CR80

Dit bericht is gewijzigd door KJMTXSH op 25-9-2009 om 19:25 uur.
 
Gerard1793 25-9-2009 20:07 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KJMTXSH
Setup is 70 cc watergekoeld en proma uitlaat.

Ik heb al een andere bobine geprobeerd, maar dan heeft hij het nog steeds, was 1 van een CR80

Dit bericht is gewijzigd door KJMTXSH op 25-9-2009 om 19:25 uur.

Misschien was de bobine van die CR80 ook gaar
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
st.nyksterdriver 25-9-2009 20:13 Print reply
Posts: 3376
maak je carb es schoon(sproeier ook doorspuiten) en je luchtfilter ook effe schoon maken
 
RubenMTX 25-9-2009 20:42 Print reply

Posts: 558
En sinds wanneer is het dan? Heb je iets veranderd aan je brommert?
 
KJMTXSH 26-9-2009 12:13 Print reply

Posts: 92
het is al een tijdje zo, heb laatste tijd niets veranderd, alleen 18mm carburateur, en toen knalde hij

met een 12 mm carb deed hij het niet. zou ik misschien een andere cdi moeten hebben?
 
KJMTXSH 26-9-2009 12:13 Print reply

Posts: 92
carb en luchtfilter zijn schoon
 
mtx_owned 26-9-2009 13:37 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KJMTXSH
carb en luchtfilter zijn schoon


probeer eens een andere gasnaald, dit probleem had ik ook ooit met mn MT.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
KJMTXSH 29-9-2009 17:22 Print reply

Posts: 92
Anders moet k ff naar men ontsteking kijken, missch staat de grondplaat wel niet goed
 
Ricvdp 29-9-2009 17:45 Print reply
Posts: 37
Niet gewoon te rijk afgesteld, dan bedoel ik een te grote hoofdsproeier? 105 kan opzich best maar is toch best groot op 18mm en 70cc.
 
ABomToom 29-9-2009 17:46 Print reply
Posts: 20
ontsteking stotterd of inlaat versopt (mischien zuigt hij ergens valse lucht?)
 
st.nyksterdriver 29-9-2009 17:50 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KJMTXSH
het is al een tijdje zo, heb laatste tijd niets veranderd, alleen 18mm carburateur, en toen knalde hij

met een 12 mm carb deed hij het niet. zou ik misschien een andere cdi moeten hebben?

als hij het niet deed met een 12 mm dan is er iets mis met je 18 mm
en niet je onsteking
 
KJMTXSH 29-9-2009 19:37 Print reply

Posts: 92
k heb de ontsteking geprobeerd maar stond al op het vroegst..

k ga binnenkort tog een nieuwe carburateur en spruitstuk bestellen.

Mét choke loopt het al wel veel beter alleen knalt nog wel, zonder choke poft ie meer en als k dan gas geef doet ie ook "moaaaap".
dit is echt vet vervelend. komen met die knallen ook blauwe puntvlammen uit. zit in mijn carb ook geen luchtschroef btw
 
WestlandMB 29-9-2009 20:02 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KJMTXSH
k heb de ontsteking geprobeerd maar stond al op het vroegst..

k ga binnenkort tog een nieuwe carburateur en spruitstuk bestellen.

Mét choke loopt het al wel veel beter alleen knalt nog wel, zonder choke poft ie meer en als k dan gas geef doet ie ook "moaaaap".
dit is echt vet vervelend. komen met die knallen ook blauwe puntvlammen uit. zit in mijn carb ook geen luchtschroef btw


Moaaap doet de mijne ook, zit die lekker in ze powerband? :P
koop geen nieuwe carberateur, leer is afstelle koop en luchtschroef, helemaal indraaien en dan 1,5 slag eruit en de FAQ erbij pakken, met afstellen ben je echt wel en paar uur zoet.., honda is niet zo precies met afstellen, het loopt of het loopt niet, als het eenmaal een beetje loopt kan je verder gaan afstellen

succes!

btw voordat je hieraan begint

ff carb openschroeven schoonspuite met remreineger, dit kan wat bijten op je handen maar dat merk je bijna niet, dan ff doorspuite met compressor, wel ff met je gezicht wegkijken, omdat dat spul in je ogen niet zo lekker is. gewoon ff carb nalopen dus..

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaki Ar50 op 29-9-2009 om 20:04 uur.
 

Dit topic is 2691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved