Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - TSX, niet stationair lopen, geen kick-start

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58805 - TSX, niet stationair lopen, geen ki...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 25-9-2009 18:27 Print topicpost

Posts: 1096
Besten,

Had in kvt al vraag geplaatst. Mijn tsx liep 's middags nog perfect, 's avonds niet meer stationair en wou ook niet meer starten met kickstart. Voor de rest loopt die ook raar, als je hoog in de toeren rijdt en je laat het gas los, stopt die gewoon met ontsteken. Geef je daarna weer volgas duurt het lang (1 sec) voordat er iets gebeurt, heel zenuwachtig dus.

Ik kreeg als antwoord een nieuw bougietje proberen, en algehele staat van de cilinder/zuiger checken. Nieuwe bougie erin gezet, cilinder erafgehaald en koppakking/voetpakking vervangen.
Cilinder was gewoon in goede staat, zuiger iets minder maar kon er mee door.

Waar zou het nog aan kunnen liggen? (Valse lucht is uitgesloten)
Zuiger lijkt me ook raar dat die van de ene op de andere minuut verandert.


Bvd,
Riccardo.



Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 25-9-2009 om 18:30 uur.
 

Pixl 25-9-2009 18:29 Print reply

Posts: 3125
Sproeier verstopt?
 
So fuckin' what!?
riccardot 25-9-2009 18:30 Print reply

Posts: 1096
Vergeten te vertellen ja, carburateur is ook helemaal schoongemaakt.
 
mtx_owned 25-9-2009 18:30 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Besten,

Had in kvt al vraag geplaatst. Mijn tsx liep 's middags nog perfect, 's avonds niet meer stationair en wou ook niet meer starten met kickstart. Voor de rest loopt die ook raar, als je hoog in de toeren rijdt en je laat het gas los, stopt die gewoon met ontsteken. Geef je daarna weer volgas duurt het lang (1 sec) voordat er iets gebeurdt, heel zenuwachtig dus.

Ik kreeg als antwoord een nieuw bougietje proberen, en algehele staat van de cilinder/zuiger checken. Nieuwe bougie erin gezet, cilinder erafgehaald en koppakking/voetpakking vervangen.
Cilinder was gewoon in goede staat, zuiger iets minder maar kon er mee door.

Waar zou het nog aan kunnen liggen? (Valse lucht is uitgesloten)
Zuiger lijkt me ook raar dat die van de ene op de andere minuut verandert.


Bvd,
Riccardo.





klinkt als een afstelprobleem, maar aangezien je zegt dat ie 's middags nog goed liep zou ik even je carburateur nakijken en evt je luchtfilter verschonen.

 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
st.nyksterdriver 25-9-2009 18:46 Print reply
Posts: 3376
smurrie in je luchtfilter ?

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-9-2009 18:49 Print reply

Posts: 9841
en anders een dooie ontstekingsspoel. die gaan ook van de ene op de andere dag kapot.

edit: feit dat ie niet stationair loopt en dat je niet met de kickstarter kunt starten wijst nog meer in de richting van ontstekingsspoel.


doormeten en concluderen.
weerstand van roodzwart aan massa meten.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 25-9-2009 om 18:50 uur.
 
Too cool for school!
riccardot 25-9-2009 19:02 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
en anders een dooie ontstekingsspoel. die gaan ook van de ene op de andere dag kapot.

edit: feit dat ie niet stationair loopt en dat je niet met de kickstarter kunt starten wijst nog meer in de richting van ontstekingsspoel.


doormeten en concluderen.
weerstand van roodzwart aan massa meten.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 25-9-2009 om 18:50 uur.


Bedankt, lijkt me best een logische verklaring ja.
Wat moet die weerstand ongeveer zijn?
 
riccardot 26-9-2009 21:25 Print reply

Posts: 1096
Even geprobeert de spoel door te meten. Multimeter op de Ohm stand maar gaf niks aan. Heb een pen op de zwart/rode draad die uit het blok komt gehouden, en de andere pen op een goed massapunt (verschillende punten geprobeerd: frame, cilinder, carb etc).
Doe ik iets fout?

Oja, brommer loopt in hoge toeren wel normaal.
Bougie is gewoon mooi koffiebruin (mengsmering 1:50).
 

Dit topic is 836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved