Quote: Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
[...]
zeg maar gerust "hij" hoor
als je zo gaat janken als een wijf zal ik dat zeker niet doen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
mieschien een gek idee maar..
maak er een hpi op van een 2 takt brommer/scooter.
maakt niks uit dat hij iedere keer vonkt waarneer hij in het bdp is want dat gebeurd ook heel vaak met de ontstekingne van auto's.
alleen zit je dan nog met je curve te kutten omdat je toerental lager is als bij een 2 takt denk ik(coment?)
2takt verlaat naarmate toerental omhoog gaat, viertakt vervroegt.
Tenminste, zo heb ik me laatst laten vertellen en als je naar de curves kijkt van hpi enzo is dat ook zo.
dat wasted spark verhaal heb je gelijk in... boeit niet om ook tijdens de uitlaatslag te vonken (hoewel je inlaatkleppen dan nét open kunnen staan, afhankelijk van je voorontsteking en je klepoverlap, bedenk me net dat dat de minieme backfires in mn auto wel eens kan veroorzaken).
edit: abomtoom... ik snap niet waarom je niet gewoon meer cc eropzet. het boeit toch niet... opvoeren is opvoeren en nu ga je moeilijker en duurder doen dan nodig is. Mooie van viertakt is juist dat je het slagvolume zo eenvoudig kunt vergroten.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 2-10-2009 om 20:41 uur.
edit2:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
nou mag ik van me ouwe heer absoluut geen grotere cilinder dan 50cc(word gecontroleerd )
het goedkoopste is je pa te overtuigen dat het toch geen zak uitmaakt of je nou met 50 of 100cc rondrijdt, opvoeren is opvoeren en je bent altijd net zo hard de sjaak. Ze gaan je niet zomaar controleren, dus blijkbaar weten ze toch wel dat je opgevoerd rijdt.
Mooiste van meer cc is dat je meer koppel krijgt, en koppel is het mooiste wat god geschapen heeft. Daardoor hoef je niet constant in hoge toeren te rijden om wat vermogen te hebben en val je ook weer minder op voor de coppers.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 2-10-2009 om 20:43 uur.
|