Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58801 - 4takt opvoeren (en toch 50 cc houde...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 15733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ABomToom 29-9-2009 16:08 Print reply
Posts: 20
goeie poging maar dat is voor de orginele cb50 (ik heb immitatie lifan blokje)
 
suzuki rm 29-9-2009 16:19 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
goeie poging maar dat is voor de orginele cb50 (ik heb immitatie lifan blokje)


ik wist niet dat t voor n lifan was

deze dan:
http://www.daxdodo.c...&products_id=215
 
ABomToom 29-9-2009 16:51 Print reply
Posts: 20
die zou wel is kunnen passen maar ik verwacht dat die voor het horzontalen blok is.(k heb wel ff mailtje gestuur oor verdere info)
 
Wauter 30-9-2009 13:30 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
dus ik ben nu eigenlijk dit van plan: een grotere carbarateur (ff met spruitstuk klote zodat hij past) een power filter(luchtfilterhuis verwijderen) hyper cdi 4takt, en dan een groter voor tandwiel om de toeren een beetje in toon te houden.
ik heb nu een 4 bak,maar ik ben bang dat een orginele honda 5bak niet zal passen en lifan zelf heeft ze niet...(<-volgensmij is hier ook wat meer technische kennis voor verijst en zal me carter open moeten).en laatst ik heb me brommer voor 2 weken bij een scooterwinkel in het dorp gezet voor een sneller nokkenas.. maar hij pastte niet, dus daarvoor binnekort naar 4 takt specialist in bennebroek(die zal mischien ook wel een 5bak kunne plaatsen)

Dit bericht is gewijzigd door ABomToom op 27-9-2009 om 21:14 uur.


Die 4taktspecialist is wel een goeie. Die jongen weet wel hoe hij die dingen in elkaar moet zetten (alle brommers die hij verkoopt zet hij eerst zelf in elkaar) en kan je ook wel zeggen wat je opties zijn qua snelle nokkenassen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-9-2009 15:38 Print reply

Posts: 9841
ik hoor het al...dat ding gaat lekker veel benzine slurpen.

 
Too cool for school!
ABomToom 30-9-2009 21:28 Print reply
Posts: 20
aan het einde van de rit als hij meer power heeft maakt mij dsat niet zo veel uit (tot hij 2:1 gaat lopen maar dan heb ik het echt bont gemaakt).
heb trouwens nog ff lopen zoeken maar blijkbaar is er ook een honda dream met een dohc kop (double over head cam, dus 4 kleppen ) Die kop wil ik hebben en die behoort te passen (iedergeval is het zelfde boring en slag) terwijl er zelfs een 2004 model is is er nergens een voledig opgebouwde kop (kleppen,nokkensas en timing chain) te koop ook heb ik gevonden dat takegawa (4 takt verkoper van special parts) wel dohc koppebn verkoopt maar dit voor het horizontale blok vanaf 110cc...
tevens is een nokkenas vonden toch moeilijker dan gedacht,k heb al 4 winkels gemaild 3 kwamen negatief terug. grap is wel dat ze iedere keer 125cc blokken aanbieden met 49cc inscriptie verder is vandaag powerfilter,race cdi en tandwiel binnen. et tandwiel en cdi zitten erop en morgen gaat het luchtfilter (ff het oude huis secuur slopen en dan waarschijnlijk een andere sproeier)
 
-Tom- 30-9-2009 21:38 Print reply

Posts: 4151
Zo'n 4-kleps kop is ook meer voor de show. Met een 2-kleps kop kan je ook meer als genoeg hard gaan.
Verder zou je ook eens kunnen kijken voor een 80cc cilinderkit, dit in combinatie met een XR75 nokkenas en een grotere carb zal ook al een hoop schelen
 
FTS Member
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-9-2009 21:49 Print reply

Posts: 9841
ze wil juist 50cc houden.
 
Too cool for school!
Niek de Wildt 30-9-2009 22:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Zo'n 4-kleps kop is ook meer voor de show. Met een 2-kleps kop kan je ook meer als genoeg hard gaan.
Verder zou je ook eens kunnen kijken voor een 80cc cilinderkit, dit in combinatie met een XR75 nokkenas en een grotere carb zal ook al een hoop schelen


Verder zou je ook eens kunnen kijken naar de topic titel.
 
ABomToom 2-10-2009 19:42 Print reply
Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ze wil juist 50cc houden.

zeg maar gerust "hij" hoor

maar ja... power filter pasde niet(me achterveer zit strak tegen me carb aan waardoor hij niet pasd)wel me huidige filter lichter gemaakt door 1 filterschot er uit te halen ...

en ik heb ook uitgevonden dat de orginelen cb50 koppen (zowel de 4 kleps als de 2 kleps) beide niet gaan passen want mijn boring en slag zijn anders(en met een foute 4 takt kop kunnen volgens mij je kleppen tegen je cilinderwand aankomen)

mijn laatste optie is volgensmij om een orginelen vervangende kop te kopen (compleet) en die gaan flowen en mischien inlaat poort opveilen voor grotere carb en als ik vertrouwen heb in me pa nokkenas tunen. maar dan moet ik weer wat cash tot mijn beschikking hebben
 
Mt5_grolsch 2-10-2009 20:15 Print reply

Posts: 2014
mieschien een gek idee maar..

maak er een hpi op van een 2 takt brommer/scooter.

maakt niks uit dat hij iedere keer vonkt waarneer hij in het bdp is want dat gebeurd ook heel vaak met de ontstekingne van auto's.

alleen zit je dan nog met je curve te kutten omdat je toerental lager is als bij een 2 takt denk ik(coment?)


 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-10-2009 20:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
[...]

zeg maar gerust "hij" hoor




als je zo gaat janken als een wijf zal ik dat zeker niet doen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
mieschien een gek idee maar..

maak er een hpi op van een 2 takt brommer/scooter.

maakt niks uit dat hij iedere keer vonkt waarneer hij in het bdp is want dat gebeurd ook heel vaak met de ontstekingne van auto's.

alleen zit je dan nog met je curve te kutten omdat je toerental lager is als bij een 2 takt denk ik(coment?)




2takt verlaat naarmate toerental omhoog gaat, viertakt vervroegt.
Tenminste, zo heb ik me laatst laten vertellen en als je naar de curves kijkt van hpi enzo is dat ook zo.

dat wasted spark verhaal heb je gelijk in... boeit niet om ook tijdens de uitlaatslag te vonken (hoewel je inlaatkleppen dan nét open kunnen staan, afhankelijk van je voorontsteking en je klepoverlap, bedenk me net dat dat de minieme backfires in mn auto wel eens kan veroorzaken).

edit: abomtoom... ik snap niet waarom je niet gewoon meer cc eropzet. het boeit toch niet... opvoeren is opvoeren en nu ga je moeilijker en duurder doen dan nodig is. Mooie van viertakt is juist dat je het slagvolume zo eenvoudig kunt vergroten.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 2-10-2009 om 20:41 uur.

edit2:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
nou mag ik van me ouwe heer absoluut geen grotere cilinder dan 50cc(word gecontroleerd )


het goedkoopste is je pa te overtuigen dat het toch geen zak uitmaakt of je nou met 50 of 100cc rondrijdt, opvoeren is opvoeren en je bent altijd net zo hard de sjaak. Ze gaan je niet zomaar controleren, dus blijkbaar weten ze toch wel dat je opgevoerd rijdt.

Mooiste van meer cc is dat je meer koppel krijgt, en koppel is het mooiste wat god geschapen heeft. Daardoor hoef je niet constant in hoge toeren te rijden om wat vermogen te hebben en val je ook weer minder op voor de coppers.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 2-10-2009 om 20:43 uur.
 
Too cool for school!
2SLOW4ME 2-10-2009 23:13 Print reply

Posts: 1944
om je gerust te stellen, ik heb al 1 ongeval, en 1 rollerbank incidentje overleefd met 70cc. die gasten weten net aan dat de uitlaat aan de andere kant van de cilinder zit als waar "dat ding met die benzine slang er aan" zit...

Ook de verzekering heeft nooit iets gecontroleerd (2500 schade veroorzaakt..) en op de roller ging ik fijn 97 met 14000tpm.. ding trok als een dolle neger, het boeit ze schijnbaar niets.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 15733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved