Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1055 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58801 - 4takt opvoeren (en toch 50 cc houde...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 15735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ABomToom 25-9-2009 16:05 Print topicpost
Posts: 20
goeie dag
ik heb in mijn bezit een orion rx50
dit is een zware(gewicht) brommer met een verticaal lifan blok(immitatie cb50) nou mag ik van me ouwe heer absoluut geen grotere cilinder dan 50cc(word gecontroleerd )ik ben nu aan het rond kijken op het internet en het enige wat ik kan vinden zijn nokkenassen en dees zouden niet zo erg veel meer power geven.

wat ik eigenlijk zoek is een cilinderkop met grotere kleppen... of een andere geniaale manier om sneller te gaan.alles is ontgrensd(cdi/carb) en vertanding is aangepast
 

coupequattro 25-9-2009 16:35 Print reply

Posts: 958
Uit schieuwnierigheid, hoe hard loopt dat nu?
 
koetjeboe91 25-9-2009 16:38 Print reply

Posts: 2096
wat kun je doen aan een viertak.
1. stel de cab goed af of plaats een grotere(hoe meer benzine en lucht je kan verbranden hoe beter)
2. kijk of je uitlaat nog wel goed is hoe langer het duurt voordat de gassen weg zijn hoe slechter.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ErikVerkade 25-9-2009 17:14 Print reply

Posts: 980
ik zou zeggen van alles wat nokas kop met grotere kleppen hogedruk zuiger en grotere carb dat moet het toch wel doen


en anderr kun je er altijd nog een turbo op bouwen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Joop_Karel_Spank 25-9-2009 17:21 Print reply
Posts: 278
hoezo mag je eigenlijk wel opvoeren maar perce geen grotere cilinder?
 
Downside 25-9-2009 17:37 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
hoezo mag je eigenlijk wel opvoeren maar perce geen grotere cilinder?


nou mag ik van me ouwe heer absoluut geen grotere cilinder dan 50cc(word gecontroleerd )

daarom mischien?
 
Ride It Like Ya Stole It
Micha.L 25-9-2009 17:38 Print reply

Posts: 535
Ik neem aan dat hij ook niet mag opvoeren, maar dat hij dan manieren zoekt om voor zijn ouders onzichtbaar op te voeren..
 
ABomToom 25-9-2009 17:46 Print reply
Posts: 20
nee, das juist de humor, van me vader mag ik tot 80km/uur gaan (gaat nu +/- 65) maar hij wil 50cc houden ivm verzekering endergelijk (cdi begrensen is zo gedaan eventueel als ik op de bank moet komen maar cc's kan je niet ff snel veranderen) verder, opzich een grotere carb kan wel maar wnr dees groter is als je klep schiet je daar ook niks mee op volgensmij...

en cha die cilinderkop zoek ik nu dus al een tijdje naar maar dat blijkt een stuk moeilijker te zijn (de enige kop die mischien gaat passen is van een orginelen honda cb50F zeg maar de snelle variant op de cb50 met een andere kop van 22mm geloof ik maar dits oud en kan ik nergens vinden)
 
unclero 25-9-2009 17:58 Print reply

Posts: 85
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsx-Neerkant
nou mag ik van me ouwe heer absoluut geen grotere cilinder dan 50cc(word gecontroleerd )

daarom mischien?


Oh, en ik maar denken dat je dacht: iedere kneus kan een grotere cilinder monteren. Maar om meer vermogen uit dezelfde inhoud te krijgen, is veel meer moeite nodig.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
nee, das juist de humor, van me vader mag ik tot 80km/uur gaan (gaat nu +/- 65) maar hij wil 50cc houden ivm verzekering endergelijk (cdi begrensen is zo gedaan eventueel als ik op de bank moet komen maar cc's kan je niet ff snel veranderen) verder, opzich een grotere carb kan wel maar wnr dees groter is als je klep schiet je daar ook niks mee op volgensmij...


Al aan de tandwielverhouding gedacht? Wellicht ook al gekeken naar een ander filter? Je brandstof onder de loep genomen? Als je daar al eens goed naar heb gekeken, zou ie de 80 wel halen.

Mocht je nog geld en tijd over hebben, en nog harder willen: google eens op "moped supercharger".
 
Gerard1793 25-9-2009 18:17 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: unclero
[...]


Oh, en ik maar denken dat je dacht: iedere kneus kan een grotere cilinder monteren. Maar om meer vermogen uit dezelfde inhoud te krijgen, is veel meer moeite nodig.

[...]




Bij een viertakt wel ja. Bij een tweetakt is het niet zo veel moeite hoor
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Freddy-fish 25-9-2009 20:47 Print reply

Posts: 2129
mooie ope pijp erop? dahs wel lache

ik weet dat het niet zo heel veel doet als bij 2 takt maar het doet tog wel wat, ook nice looks

Dit bericht is gewijzigd door Fedor-tzr op 25-9-2009 om 20:48 uur.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
ABomToom 25-9-2009 21:55 Print reply
Posts: 20
ow... ff vergete te zegge, ik heb al een tandje meer voor en de open pijp (ongedempt en kat uit de bocht) een power filter is denk ik wel een poging waard :p
 
Elber 25-9-2009 22:03 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
nee, das juist de humor, van me vader mag ik tot 80km/uur gaan (gaat nu +/- 65) maar hij wil 50cc houden ivm verzekering endergelijk (cdi begrensen is zo gedaan eventueel als ik op de bank moet komen maar cc's kan je niet ff snel veranderen) verder, opzich een grotere carb kan wel maar wnr dees groter is als je klep schiet je daar ook niks mee op volgensmij...

en cha die cilinderkop zoek ik nu dus al een tijdje naar maar dat blijkt een stuk moeilijker te zijn (de enige kop die mischien gaat passen is van een orginelen honda cb50F zeg maar de snelle variant op de cb50 met een andere kop van 22mm geloof ik maar dits oud en kan ik nergens vinden)



fucking dom, als je 85 rijd ben je ook niet verzekerd.. maar maakt niet uit

succes ermee
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
ABomToom 25-9-2009 22:34 Print reply
Posts: 20
ja maar dan trek je de begrenser der uit (indien nodig shaf ik die aan) en hij's weer legaal (cc's kan je moeilijker verbergen voor ome agent)
 
suzuki rm 25-9-2009 23:28 Print reply

Posts: 1114
ik zou je kop laten flowen en dan een ander nokkenasje samen met een grotere carb.
dan rijd moet je die 80 wel halen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-9-2009 0:41 Print reply

Posts: 9841
ding gewoon 2x zoveel toeren laten jenken dan een tweetakt. wedden dat je dan wel power hebt honda lukte het iig 30 jaar geleden prima.

 
Too cool for school!

Dit topic is 15735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved