yepp, je hebt in principe 4 draden die van je ontsteking vandaan komen:
- je pick-up draad a.k.a. signaaldraad (zorgt voor ontstekingstijdstip)
- je ontstekingsspoeldraad (zorgt voor opwekken van spanning voor je vonk)
- je lichtspoeldraad (voor je verlichting )
- en natuurlijk je aardedraad (duh )
moet je ff opzoeken in je bedradingsschema wat nou je pickup draad is, die doorknippen en er een condensator tussen gooien. Hoe sterker de condensator, hoe meer hij wordt begrensd. Zo kan je hem aan en uit zetten:
..................+----(schakelaar)----+
..................|....................|
(pickup)----------+---[condensator]----+----(cdi)
)puntjes moet je ff wegdenken opmaak laat me geen spaties gebruiken )
als je schakelaar uit staat gaat de stroom via je condensator naar je cdi en rijd je begrensd. Als je vervolgens je schakelaar aan zet, kiest de stroom de weg van de minste weerstand en gaat ie via de schakelaar naar je cdi, waardoor je op vol vermogen rijdt
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 25-9-2009 om 18:51 uur.
|