Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
23-9-2009 21:59 |
Posts: 13700 |
Eens in de 3000km olie vervangen, kost het geld niet. Om de 6000km ofzo zuiger ? Is maar net hoe ding het houd.
|
|
|
|
Royal Club |
23-9-2009 21:59 |
Posts: 60390 |
zuiger kan ook wel om 10k.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
rik hulkenberg |
23-9-2009 22:00 |
Posts: 10029 |
blok olie kan je het beste na ongeveer 500km vervangen
als je blok compleet is gereviseerd
omdat alles nog in moest slijten heb je meer troep erin zitten
dan daarna om de 1000km blokolie niveau controleren
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zuiger kan ook wel om 10k.
ligt eraan hoe je rijd en wat je setup is
de zuiger in mijn mb kan zeker 15k mee als het geen 20k is
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-9-2009 om 22:02 uur.
|
|
|
|
Drumsan |
23-9-2009 22:05 |
Posts: 1223 |
Hmm ik heb hem netjes 70 laten rijden zodat het blok nog enigzins heel bijft en ik geen gezeur met de politie krijg (rollers staan hier heel vaak) dus zal niet zo heel erg slijten.
Het gaat om een Rieju RS2 en een Derbi Sena X-race die we samen willen onderhouden.
en de blokolie, hoe controleer ik dat en hoe vervang ik dat?
|
|
|
|
Royal Club |
23-9-2009 22:06 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
blok olie kan je het beste na ongeveer 500km vervangen
als je blok compleet is gereviseerd
omdat alles nog in moest slijten heb je meer troep erin zitten
dan daarna om de 1000km blokolie niveau controleren
[...]
ligt eraan hoe je rijd en wat je setup is
de zuiger in mijn mb kan zeker 15k mee als het geen 20k is
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-9-2009 om 22:02 uur.
ja, maar jou mb gaat 53 ofzo?
ik ga uit van 80+
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
rik hulkenberg |
23-9-2009 22:07 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
ja, maar jou mb gaat 53 ofzo?
ik ga uit van 80+
inmiddels nog geen ineens net 50
haalt ook net 5500 toeren
daarom ligt aan je setup en wat voor kwaliteit is gebruikt
maar een gemiddelde zuiger moet wel 15k meekunnen
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-9-2009 22:37 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hmm ik heb hem netjes 70 laten rijden zodat het blok nog enigzins heel bijft en ik geen gezeur met de politie krijg (rollers staan hier heel vaak) dus zal niet zo heel erg slijten.
Het gaat om een Rieju RS2 en een Derbi Sena X-race die we samen willen onderhouden.
en de blokolie, hoe controleer ik dat en hoe vervang ik dat?
controleren door de niveauplug eruit te draaien bij rechtop staande brommer. dan moet het er net niet uitlopen. kun je controleren door hem iets scheef te houden en te kijken of het eruit komt. of door iets bij te vullen en wachten tot hij is uitgelekt.
olie vervangen doe je door de oude olie eruit te halen en de nieuwe erin te doen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
-TS50-sciter |
24-9-2009 9:20 |
Posts: 458 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hmm ik heb hem netjes 70 laten rijden zodat het blok nog enigzins heel bijft en ik geen gezeur met de politie krijg (rollers staan hier heel vaak) dus zal niet zo heel erg slijten.
Het gaat om een Rieju RS2 en een Derbi Sena X-race die we samen willen onderhouden.
en de blokolie, hoe controleer ik dat en hoe vervang ik dat?
Ik denk dat je wel gezeur krijgt van de politie als ze op de rollerbank erachter komen dat je 70 kan
of niet?
Dit bericht is gewijzigd door -TS50-sciter op 24-9-2009 om 9:23 uur.
|
|
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT! |
|
Joop_Karel_Spank |
24-9-2009 9:53 |
Posts: 278 |
lol met 70 krijg je natuurlijk wel problemen maar niet zo erg dat je het ervoor hoeft te laten :P dat bedoelt de TS.
of je kijkt gewoon wat een bromboer op zn lijstje zet voor een 5k beurt?
dingen als bougie vervangen
lagers nakijken
ketting nakijken +spannen
verlichting bekijken
zoeken naar roest + eventueel behandelen
electrisch circuit nakijken(eventueel beschermen en/of opknappen)
afstellen
olie e.d.
|
|
|
|
BrommertJacco |
24-9-2009 16:19 |
Posts: 2328 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
lol met 70 krijg je natuurlijk wel problemen maar niet zo erg dat je het ervoor hoeft te laten :P dat bedoelt de TS.
of je kijkt gewoon wat een bromboer op zn lijstje zet voor een 5k beurt?
dingen als bougie vervangen
lagers nakijken
ketting nakijken +spannen
verlichting bekijken
zoeken naar roest + eventueel behandelen
electrisch circuit nakijken(eventueel beschermen en/of opknappen)
afstellen
olie e.d.
Hoop dat je wel iets vaker naar je ketting kijkt dan elke 5000km.
|
|
Modderfokker |
|
Drumsan |
24-9-2009 21:59 |
Posts: 1223 |
Em laat ze er eerst maar eens 70 uit persen, want schakelen kunnen ze niet. Jammer dat me uitlaat hoogtoerig is want moet net als ie in ze powerband wilt komen opschakelen:P En bij een vorige week stond een roller naast school toen was een jongen met een TZR ze kentekenpapieren kwijtgeraakt... hij ging 79 op roller (in ze 3, overtoeren ) en moet hem nu dus laten keuren bij de RDW.
Maargoed, hier ging het topic niet over.
Verder nog dingen vervangen als pakkingen, vernsellingsbakolie?
Powerfilter en carb schoonmaken, hoe doe ik dat?
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
24-9-2009 22:08 |
Posts: 9841 |
waarom heb je een powerfilter als je toch maar 70 gaat?
zorg dan dat je 70 gaat met ori filter..
|
|
Too cool for school! |
|
Drumsan |
24-9-2009 22:40 |
Posts: 1223 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom heb je een powerfilter als je toch maar 70 gaat?
zorg dan dat je 70 gaat met ori filter..
Zat er al op toen ik hem kocht en voor het geluid...
|
|
|
|