Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zelf onderhoud doen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58778 - Zelf onderhoud doen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 23-9-2009 21:58 Print topicpost

Posts: 1223
Hoi, ik heb mijn blok pas laten reviseren
(krukas was kapot, lagers, cilinder geboord+nieuwe zuiger) keerringen, koppelingsplaten, pakkingen) en wil zorgen dat het blok nu netjes blijft.

Wil hem, gezien de hoge kosten en zodat ik er nog wat van leer, graag zelf onderhouden.
Wat moet er af en toe aan gebeuren en hoe moet dit?
En om e hoeveel KM is het verstandig dit te doen?

Gr Sander
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 23-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 13700
Eens in de 3000km olie vervangen, kost het geld niet. Om de 6000km ofzo zuiger ? Is maar net hoe ding het houd.
 
Royal Club 23-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 60390
zuiger kan ook wel om 10k.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rik hulkenberg 23-9-2009 22:00 Print reply

Posts: 10029
blok olie kan je het beste na ongeveer 500km vervangen
als je blok compleet is gereviseerd
omdat alles nog in moest slijten heb je meer troep erin zitten

dan daarna om de 1000km blokolie niveau controleren

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zuiger kan ook wel om 10k.


ligt eraan hoe je rijd en wat je setup is

de zuiger in mijn mb kan zeker 15k mee als het geen 20k is


Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-9-2009 om 22:02 uur.
 
Drumsan 23-9-2009 22:05 Print reply

Posts: 1223
Hmm ik heb hem netjes 70 laten rijden zodat het blok nog enigzins heel bijft en ik geen gezeur met de politie krijg (rollers staan hier heel vaak) dus zal niet zo heel erg slijten.
Het gaat om een Rieju RS2 en een Derbi Sena X-race die we samen willen onderhouden.
en de blokolie, hoe controleer ik dat en hoe vervang ik dat?
 
Royal Club 23-9-2009 22:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
blok olie kan je het beste na ongeveer 500km vervangen
als je blok compleet is gereviseerd
omdat alles nog in moest slijten heb je meer troep erin zitten

dan daarna om de 1000km blokolie niveau controleren

[...]


ligt eraan hoe je rijd en wat je setup is

de zuiger in mijn mb kan zeker 15k mee als het geen 20k is


Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-9-2009 om 22:02 uur.


ja, maar jou mb gaat 53 ofzo?
ik ga uit van 80+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rik hulkenberg 23-9-2009 22:07 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ja, maar jou mb gaat 53 ofzo?
ik ga uit van 80+

inmiddels nog geen ineens net 50

haalt ook net 5500 toeren

daarom ligt aan je setup en wat voor kwaliteit is gebruikt

maar een gemiddelde zuiger moet wel 15k meekunnen
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-9-2009 22:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hmm ik heb hem netjes 70 laten rijden zodat het blok nog enigzins heel bijft en ik geen gezeur met de politie krijg (rollers staan hier heel vaak) dus zal niet zo heel erg slijten.
Het gaat om een Rieju RS2 en een Derbi Sena X-race die we samen willen onderhouden.
en de blokolie, hoe controleer ik dat en hoe vervang ik dat?


controleren door de niveauplug eruit te draaien bij rechtop staande brommer. dan moet het er net niet uitlopen. kun je controleren door hem iets scheef te houden en te kijken of het eruit komt. of door iets bij te vullen en wachten tot hij is uitgelekt.

olie vervangen doe je door de oude olie eruit te halen en de nieuwe erin te doen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-TS50-sciter 24-9-2009 9:20 Print reply

Posts: 458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hmm ik heb hem netjes 70 laten rijden zodat het blok nog enigzins heel bijft en ik geen gezeur met de politie krijg (rollers staan hier heel vaak) dus zal niet zo heel erg slijten.
Het gaat om een Rieju RS2 en een Derbi Sena X-race die we samen willen onderhouden.
en de blokolie, hoe controleer ik dat en hoe vervang ik dat?

Ik denk dat je wel gezeur krijgt van de politie als ze op de rollerbank erachter komen dat je 70 kan

of niet?

Dit bericht is gewijzigd door -TS50-sciter op 24-9-2009 om 9:23 uur.
 
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT!
Joop_Karel_Spank 24-9-2009 9:53 Print reply
Posts: 278
lol met 70 krijg je natuurlijk wel problemen maar niet zo erg dat je het ervoor hoeft te laten :P dat bedoelt de TS.

of je kijkt gewoon wat een bromboer op zn lijstje zet voor een 5k beurt?

dingen als bougie vervangen
lagers nakijken
ketting nakijken +spannen
verlichting bekijken
zoeken naar roest + eventueel behandelen
electrisch circuit nakijken(eventueel beschermen en/of opknappen)
afstellen
olie e.d.
 
BrommertJacco 24-9-2009 16:19 Print reply

Posts: 2328
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
lol met 70 krijg je natuurlijk wel problemen maar niet zo erg dat je het ervoor hoeft te laten :P dat bedoelt de TS.

of je kijkt gewoon wat een bromboer op zn lijstje zet voor een 5k beurt?

dingen als bougie vervangen
lagers nakijken
ketting nakijken +spannen
verlichting bekijken
zoeken naar roest + eventueel behandelen
electrisch circuit nakijken(eventueel beschermen en/of opknappen)
afstellen
olie e.d.

Hoop dat je wel iets vaker naar je ketting kijkt dan elke 5000km.
 
Modderfokker
Drumsan 24-9-2009 21:59 Print reply

Posts: 1223
Em laat ze er eerst maar eens 70 uit persen, want schakelen kunnen ze niet. Jammer dat me uitlaat hoogtoerig is want moet net als ie in ze powerband wilt komen opschakelen:P En bij een vorige week stond een roller naast school toen was een jongen met een TZR ze kentekenpapieren kwijtgeraakt... hij ging 79 op roller (in ze 3, overtoeren ) en moet hem nu dus laten keuren bij de RDW.
Maargoed, hier ging het topic niet over.

Verder nog dingen vervangen als pakkingen, vernsellingsbakolie?
Powerfilter en carb schoonmaken, hoe doe ik dat?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-9-2009 22:08 Print reply

Posts: 9841
waarom heb je een powerfilter als je toch maar 70 gaat?
zorg dan dat je 70 gaat met ori filter..
 
Too cool for school!
Drumsan 24-9-2009 22:40 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
waarom heb je een powerfilter als je toch maar 70 gaat?
zorg dan dat je 70 gaat met ori filter..

Zat er al op toen ik hem kocht en voor het geluid...
 

Dit topic is 1838 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved