Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - kappen demonteren tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58766 - kappen demonteren tzr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tzr70 23-9-2009 10:41 Print topicpost
Posts: 116
hallo

ga vandaag mijn cilinder demonteren, dat zal het geheel nieuwe uitdaging en kostenbesparing zijn!!

maar eerst moet die kuip er vanaf, zitten de koplamp vast aan de de kap of kan ie deze er gewoon vanaf schuifen?

en als ik de coolvloeistof laat weglopen, kan ik deze weer terug doen of moet ik nieuwe kopen en hoeveel liter is het totaal

gr
 

st.nyksterdriver 23-9-2009 11:16 Print reply
Posts: 3376
je KOELvloeistof opvangen in droog en schoon platic bakje oid dan kan je die wel weer gebruiken
en je kappen weet ik helaas niks van af
 
Makrolon 23-9-2009 11:32 Print reply

Posts: 6733
Gewoon nieuwe kvs kopen, kost geen fluit.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 23-9-2009 12:27 Print reply

Posts: 14947
ehm zelf je cilinder demonteren en dan zeggen dat het kostenbesparend is snap ik niet helemaal?

misschien ben ik wel raar, maar als je de kappenset niet eens kunt demonteren, laat staan een cilinder.

al hoewel het demonteren uiteraard gemakkelijker is als JUIST monteren
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
just_pelmke 23-9-2009 13:20 Print reply

Posts: 1349
Koplamp en alles kan blijven zitten normaal.
Bij de RS moet ik de zijkuipen eraf halen en de tank,dan kom je er goed aan.
Zijkuipen zou nog niet nodig zijn,maar is handig.
Kosten besparend zeker dat je de dealer niet hoeft te betalen
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
Maeddy 23-9-2009 15:52 Print reply

Posts: 1059
Jo hier komt de uitleg.

Om bij je cilinder te komen is het makkelijk om deze onderdelen te verwijderen:

Wat demonteren?
(1) Linker onderkuip
(2) Linker bovenkuip
(3) Linker zwarte afdekking bij benzinekraan.
(4) Rechter onderkuip
(5) Rechter bovenkuip
(6) Rechte zwarte afdekking
Tank is niet nodig!

Hoe te demonteren?
(1) Draai alle parkers die de onderkuip met de bovenkuip verbinden los. Bij je standaard zit ook een inbusbout. Deze draai je ook los. Nu kun je deze kap eraf halen. (Draai eerst de parker uit je rechter onderkuip die helemaal onderaan zit, zodat de linkeronderkuip en de rechter zich van elkaar scheiden!!)
(2) Draai eerst het kleine zwarte kapje eraf dmv het losdraaien van de parker. Dit kleine kapje klik je er zo af. Hieronder zit namelijk een bevestegingspunt. Draai alle bevestigingspunten los. Er zitten twee nog twee parkers. Eentje aan de voorkant, en eentje onder je koplamp! Let goed op, anders breek je deze af.
(3) Draai de inbus in je benzine kraan los. Vervolgens trek je die dop eraf. Draai dan de inbus in dat kapje los, en vervolgens trek je het hele kapje eraf.
(4) Draai alle parkers die de onderkuip met de bovenkuip verbinden los. Aan het eind bij je uitlaat zit ook een bout. Deze draai je ook los. Nu kun je deze kap eraf halen.
(5) Draai alle bevestigingspunten los. Er zitten twee nog twee parkers. Eentje aan de voorkant, en eentje onder je koplamp! Let goed op, anders breek je deze af.
(6) Draai de inbus in dat kapje los, en vervolgens trek je het hele kapje eraf.

Ik denk: ik vermeld dit even voordat je je kappen verkloot, deze zijn namelijk vrij snel kapot gemaakt.

Koelvloeistof: Het werkplaatshandboek scrijft 0.7 liter voor. Dit is exclusief je resevoir maar inclusief alle leidingen. Het is aan te raden om nieuwe koelvloestof te kopen (3.5 euro de liter).

Hoe vul je dit bij: Draai dop radiauteur los. Vul kvs bij tot de radiateur vol zit. Dop er weer op. Laat motor lopen voor plusminus vijf minuten. Dop er weer af, en nog eenmaal bijvullen. (bij het vullen even in de slangen knijpen). Vul je resevoir ook tot "full".


Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 23-9-2009 om 16:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 23-9-2009 om 16:15 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
tzr70 23-9-2009 15:58 Print reply
Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ehm zelf je cilinder demonteren en dan zeggen dat het kostenbesparend is snap ik niet helemaal?

misschien ben ik wel raar, maar als je de kappenset niet eens kunt demonteren, laat staan een cilinder.

al hoewel het demonteren uiteraard gemakkelijker is als JUIST monteren



Ja laat het maar eens door de dealer doen, met bijna 70euro arbeidsloon ex btw per uur!!
 
Royal Club 23-9-2009 16:00 Print reply

Posts: 60390
zelf doen is goedkoper, maar als je niet eens weet hoe je je kapwerk eraf moet halen..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 23-9-2009 16:41 Print reply

Posts: 2129
ben het wel met je eens royal, dat is het makkelijkste wat er is, en voor de TS die zwarte kapjes onder je tank zitte ook nog vast geklikt

tank is btw wel makkelijk om eraf te hale, kun je goed bij de cil dit doe je als volgt:

1: chrome bout bij het stuur los halen, rubber ringetje en busje mee pakke
2: zadel eraf halen en de 2 achterste bouten eraf hale, incl busjes
3: 2 schroefjes aan de zeikanten van je achter kappen
4: benzine slang eraf halen , eerst kraan dichtzetten natuurlijk
5: pak de tank bij de ''vleugeltjes'' dus waar jeje knieën onder legt, en dan naar voren en naar boven dan schiet hij los, is wel makkelijk om de eerste x met zijn 2e te doen want je hebt ook een ontluchtings slang en die moet ook mee
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
sathana 23-9-2009 17:34 Print reply

Posts: 1838
kostenbesparend of niet.

op het moment dat je je cilinder verkeerd monteert zul je hoger in de kosten komen te zitten
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Maeddy 23-9-2009 17:43 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
ben het wel met je eens royal, dat is het makkelijkste wat er is, en voor de TS die zwarte kapjes onder je tank zitte ook nog vast geklikt

tank is btw wel makkelijk om eraf te hale, kun je goed bij de cil dit doe je als volgt:

1: chrome bout bij het stuur los halen, rubber ringetje en busje mee pakke
2: zadel eraf halen en de 2 achterste bouten eraf hale, incl busjes
3: 2 schroefjes aan de zeikanten van je achter kappen
4: benzine slang eraf halen , eerst kraan dichtzetten natuurlijk
5: pak de tank bij de ''vleugeltjes'' dus waar jeje knieën onder legt, en dan naar voren en naar boven dan schiet hij los, is wel makkelijk om de eerste x met zijn 2e te doen want je hebt ook een ontluchtings slang en die moet ook mee


Ja, wel handig dit. En dit moet je inderdaad met zijn tweeën doen. Opletten dat je binnentank niet verplaatst onder je buitentank, want dan zit de tankdop er scheef in. Daar heb ik ook al zo lang mee geklooid .
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Royal Club 23-9-2009 17:45 Print reply

Posts: 60390
wtf, binnentank krijg je niet zomaar los van je buitentank
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Freddy-fish 23-9-2009 17:48 Print reply

Posts: 2129
ja dan moet je wel meer los halen o.a je tank dop, dat is allemaal niet nodig
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
tzr70 23-9-2009 20:22 Print reply
Posts: 116
bedankt voor de input, mag gesloten worden
 
sathana 23-9-2009 20:29 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tzr70
bedankt voor de input, mag gesloten worden



dus wat ga je nu doen?

gewoon lekker bij de bromboer brengen en het hem af laten handelen?
eventueel met een vriend deze klus fixen?

of ga je alvast een adres zoeken om je cilinder te laten honen en een nieuwe zuiger bestellen?
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Maeddy 23-9-2009 21:16 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
wtf, binnentank krijg je niet zomaar los van je buitentank


Hij heeft bij mij wel iets speling. Ik tilde dat ding op aan de binnentank, en toen ik hem later monteerde zat die dop echt scheef in de buitentank. Wat een pleuriswerk om dat goed te krijgen!
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 4696 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved