Joel_koningslust |
23-9-2009 9:46 |
Posts: 14514 |
te warme bougie
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
RobRmc78 |
23-9-2009 10:03 |
Posts: 12 |
En heb je ook een oplossing voor het probleem?
de zuiger is al vervangen, maar gewoon weer verder rijden lijkt me niet verstandig..
|
|
|
|
Joel_koningslust |
23-9-2009 10:05 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rbraggaar
En heb je ook een oplossing voor het probleem?
de zuiger is al vervangen, maar gewoon weer verder rijden lijkt me niet verstandig..
hittegraad 9 erin. en ik zou zowiezo ff je afstelling en op valse lucht checkken.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
RobRmc78 |
23-9-2009 10:13 |
Posts: 12 |
Oke, ken je toevallig iemand met een stroboscoop in de buurt van R'dam? Wil al tijden men elek. ontsteking controleren (is al 2x op een nieuw blok gezet vandaar).
En men carb is gebroken en weer opgelast dus een beetje valse lucht kan wel denk ik...
maar heb al een nieuwe 20 bing. verder kan het denk ik nergens vandaan komen, heb goede pakkingen enzo...
|
|
|
|
Mikf |
23-9-2009 10:16 |
Posts: 1295 |
Neem even contact op met Tombrom, die heeft er wel 1 als ik het goed heb.
|
|
|
|
-Tom- |
23-9-2009 10:19 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
te warme bougie
Denk 't niet.
Lijkt mij eerder een verkeerd afgestelde ontsteking (te vroeg), of een te hoge compressie. Of een combinatie
|
|
FTS Member |
|
RobRmc78 |
23-9-2009 10:27 |
Posts: 12 |
iemand tijd om naar men ontsteking te kijken misschien? zou wel leuk zijn
|
|
|
|
mtx-motard |
23-9-2009 12:16 |
Posts: 14947 |
een gat in je zuiger houd in dat het te warm word in je cilinder.
dit kan komen door een te warme bougie. of door een te arm mengsel (te veel zuurstof = meer hitte).
of een ontsteking die te vroeg vonkt, in combinatie met bovenstaande.
wat ik zou doen is een koudere bougie erin zetten, rijker afstellen. en wellicht de tandwiel verhouding zwaarder maken zodat hij niet op topnsnelheid veel overtoeren heeft.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
jeroentjen13 |
23-9-2009 15:49 |
Posts: 850 |
te weinig koeling
dus mss te weinig olie?
verkeerd afgesteld
te lage hittegraad
|
|
|
|
Royal Club |
23-9-2009 15:50 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
te weinig koeling
dus mss te weinig olie?
verkeerd afgesteld
te lage hittegraad
olie koelt niet, benzine koelt je cilinder
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
23-9-2009 15:52 |
Posts: 9841 |
is een te arm mengsel.
loeihete onverbrande zuurstof gaat dan als plasmatorch werken op je zuiger.
edit:
om even duidelijker te zijn, het heeft niet echt iets met je koeling of je smering te maken... maar hij wordt wel heet, want die zuurstof moet heel heet worden. Zal echter eerder gebeuren door gebrek aan koeling door de brandstof icm belasting op de motor dan door gebrek aan koelcapaciteit in je koelsysteem of te weinig olie.
kortom... te kleine sproeier of flinke valse lucht.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 23-9-2009 om 15:53 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
Niek de Wildt |
23-9-2009 16:36 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rbraggaar
iemand tijd om naar men ontsteking te kijken misschien? zou wel leuk zijn
Amsterdam/Weesp zit ik.
Je mag wel een keertje langskomen.
|
|
|
|
PRO TUNING |
23-9-2009 17:58 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
olie koelt niet, benzine koelt je cilinder
Olie koelt wel
Er zijn olie gekoelde Suzuki wegmotoren
|
|
|
|
Royal Club |
23-9-2009 17:59 |
Posts: 60390 |
olie koelt in deze niet dan..
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Sherwin |
23-9-2009 18:09 |
Posts: 561 |
nee gwn een te hete bougie... 8 is toch een beetje heet, iig in am6 gaat bij 50cctjes al snel een 9, dus... zou er een minder hete bougie in doen, en dan ff je ontsteking nakijken... voor de zekerheid(t scheeld toch weer een zuiger )
|
|
|
|