Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Gat in zuiger (kreidler)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58765 - Gat in zuiger (kreidler)
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RobRmc78 23-9-2009 9:43 Print topicpost
Posts: 12
Ik rij op een kreidler met 60cc parmakit (bewerkt) en een barikit zuiger. Het loopt ongeveer 95 km/u.

Nu reed ik gisteren met iemand achterop op een lange weg rechtdoor (10 mins volgas). Daarna trok ik het gas weer open en er klonk een knal.

Gereedschap had ik bij me dus gelijk opengemaakt die zooi. Zie ik daar een groot gat in men nieuwe zuiger van 80 euro.

Ik heb een NGK B8HS bougie (dacht ik). Hoe kan dit gebeuren?
 

Joel_koningslust 23-9-2009 9:46 Print reply

Posts: 14514
te warme bougie
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RobRmc78 23-9-2009 10:03 Print reply
Posts: 12
En heb je ook een oplossing voor het probleem?

de zuiger is al vervangen, maar gewoon weer verder rijden lijkt me niet verstandig..
 
Joel_koningslust 23-9-2009 10:05 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rbraggaar
En heb je ook een oplossing voor het probleem?

de zuiger is al vervangen, maar gewoon weer verder rijden lijkt me niet verstandig..


hittegraad 9 erin. en ik zou zowiezo ff je afstelling en op valse lucht checkken.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RobRmc78 23-9-2009 10:13 Print reply
Posts: 12
Oke, ken je toevallig iemand met een stroboscoop in de buurt van R'dam? Wil al tijden men elek. ontsteking controleren (is al 2x op een nieuw blok gezet vandaar).

En men carb is gebroken en weer opgelast dus een beetje valse lucht kan wel denk ik...

maar heb al een nieuwe 20 bing. verder kan het denk ik nergens vandaan komen, heb goede pakkingen enzo...
 
Mikf 23-9-2009 10:16 Print reply

Posts: 1295
Neem even contact op met Tombrom, die heeft er wel 1 als ik het goed heb.
 
-Tom- 23-9-2009 10:19 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
te warme bougie

Denk 't niet.
Lijkt mij eerder een verkeerd afgestelde ontsteking (te vroeg), of een te hoge compressie. Of een combinatie
 
FTS Member
RobRmc78 23-9-2009 10:27 Print reply
Posts: 12
iemand tijd om naar men ontsteking te kijken misschien? zou wel leuk zijn
 
mtx-motard 23-9-2009 12:16 Print reply

Posts: 14947
een gat in je zuiger houd in dat het te warm word in je cilinder.

dit kan komen door een te warme bougie. of door een te arm mengsel (te veel zuurstof = meer hitte).
of een ontsteking die te vroeg vonkt, in combinatie met bovenstaande.

wat ik zou doen is een koudere bougie erin zetten, rijker afstellen. en wellicht de tandwiel verhouding zwaarder maken zodat hij niet op topnsnelheid veel overtoeren heeft.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
jeroentjen13 23-9-2009 15:49 Print reply
Posts: 850
te weinig koeling
dus mss te weinig olie?
verkeerd afgesteld
te lage hittegraad
 
Royal Club 23-9-2009 15:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
te weinig koeling
dus mss te weinig olie?
verkeerd afgesteld
te lage hittegraad

olie koelt niet, benzine koelt je cilinder
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-9-2009 15:52 Print reply

Posts: 9841
is een te arm mengsel.

loeihete onverbrande zuurstof gaat dan als plasmatorch werken op je zuiger.

edit:
om even duidelijker te zijn, het heeft niet echt iets met je koeling of je smering te maken... maar hij wordt wel heet, want die zuurstof moet heel heet worden. Zal echter eerder gebeuren door gebrek aan koeling door de brandstof icm belasting op de motor dan door gebrek aan koelcapaciteit in je koelsysteem of te weinig olie.

kortom... te kleine sproeier of flinke valse lucht.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 23-9-2009 om 15:53 uur.
 
Too cool for school!
Niek de Wildt 23-9-2009 16:36 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rbraggaar
iemand tijd om naar men ontsteking te kijken misschien? zou wel leuk zijn


Amsterdam/Weesp zit ik.
Je mag wel een keertje langskomen.
 
PRO TUNING 23-9-2009 17:58 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

olie koelt niet, benzine koelt je cilinder


Olie koelt wel

Er zijn olie gekoelde Suzuki wegmotoren
 
Royal Club 23-9-2009 17:59 Print reply

Posts: 60390
olie koelt in deze niet dan..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sherwin 23-9-2009 18:09 Print reply

Posts: 561
nee gwn een te hete bougie... 8 is toch een beetje heet, iig in am6 gaat bij 50cctjes al snel een 9, dus... zou er een minder hete bougie in doen, en dan ff je ontsteking nakijken... voor de zekerheid(t scheeld toch weer een zuiger )
 

Dit topic is 3989 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved