Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kickstart Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58759 - kickstart Yamaha DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 22-9-2009 20:25 Print topicpost

Posts: 244
Hallo,
Ik heb nu 1 week mijn Yamaha DT
Het is een 70cc maar als je hem aan wil kicken, dan gaat dat soms niet....
Aanrennen kan wel altijd.
Als ie koud is start ie met de kickstart beter als dat hij warm is.
Je hoort wel brr brr brr met kicken maar daar heb ik niet zo veel aan
Hoe kan dit????
 

johannes999 22-9-2009 20:31 Print reply

Posts: 70
probeer je choke eens
 
Als ge hte nie wit, kunde het altaai nog behaange
drannello 22-9-2009 20:32 Print reply

Posts: 244
Ja dan doet ie iets meer als brr.
Dan loopt ie heel ff en dan slaat ie af. (logsich mengsel is dan kei slecht) Is er nix aan te doen dat dat gewoon fatsoenlijk werkt????
Lennard
 
coupequattro 22-9-2009 20:38 Print reply

Posts: 958
Beter afstellen
 
dirktimmer 22-9-2009 22:59 Print reply

Posts: 1737
cabrurateur en ontsteking goed afstellen, + controleren op valse lucht / lekke oliekeerring aan rechter krukaskant.
 
drannello 26-9-2009 21:19 Print reply

Posts: 244
hallo,
HEt is heel raar.
3 dagen geleden startte hij nog wel met de kickstart en nu helemaal niet meer.
Aanrennen gaat binnen een paar meter. Dan start hij echt meteen.
Ik heb de cillinderkop los gehad om te kijken naar de koppakking.
Kan ik nu de zuigerveren vervangen en hopen dat ie meer compressie heeft???
Lennard
 
Micha.L 26-9-2009 21:21 Print reply

Posts: 535
Kun je altijd doen, helpt altijd wel iets
 
drannello 26-9-2009 21:22 Print reply

Posts: 244
Met chocke werkt nui ook niet meer en met gewoon gas los of of dicht heeft ook geen zin... Kan iemand mij goede raad geven.. Ik snap er nix meer van
 
drannello 7-10-2009 16:24 Print reply

Posts: 244
hallo, nu doet het blok helemaal niks meer.
HIj start absoluut niet meer en als ik ren ook niet.
Als ik een beetje gas geef met rennen begint het in het blok ergens te rammelen.
Kan het zijn dat de compressie al heel lang slecht is maar dat er nu een zuigerveer geknapt is???? Weet iemand trouwes hoeveel MM een 70cc is?? Ik heb namenlijk geen schuifmaat.
 
kenny77 7-10-2009 16:29 Print reply

Posts: 29286
Zoals ik op je foto's zie is het een airsal cilinder 45mm.

Als er iets rammelt , haal de cilinder er eens af en kijk even of je vliegwiel nog vast zit.

Kijk dan of hij nog vonkt / benzine krijgt.
En kijk even of je contactpuntjes nog goed zijn en juist zijn afgesteld.
Als je kickt mag die ook niet tussen de contactpunten vonken dan is waarschijnlijk je condensator kapot.
 
sjosz 7-10-2009 16:29 Print reply

Posts: 463
50 mm ofzo ?

kijk eerst eens of je compressie hebt (kickstart met 1 vingertje omlaag drukken). Zoals je het op het begin zegt lijkt het op je afstelling.

 
drannello 7-10-2009 16:48 Print reply

Posts: 244
ja ik kan me nog herinnering, toen ik een jaar of 10 was...
Toen mocht ik mijn neef zijn kreidler starten en ik kon gewoon of de kickstart gaan staan zonder dat hij zakte (50 cc) deze kan ik mijn voet niet op laten leunen dan zakt hij al:P Ik denk niet dat het de afstelling is. Ik denk dat hij veel te weinig compressie heeft en dat kan liggen aaan de zuiger of zuigerveren... Is iemand het met mijn redenering eens of klotp er niks van
 
kenny77 7-10-2009 16:49 Print reply

Posts: 29286
DT kicken sowieso heel licht.

Maar haal de cilinder er eens af, is toch geen werk.
 
Malossi DT50MX 8-10-2009 15:26 Print reply
Posts: 46
al is het een airsal is het 45mm
al is het een malossi 44,5mm. polini is volgens mij ook 44,5mm maar weet ik niet zeker.
verder dat makkelijk kicken bij dt, valt aardig mee.
mijn 70cc malossi moet je toch aardig hard trappen wil je em rondkrijgen.
(dit is als de koppakking er een keer tussen blijft )
 
kiek um goan!!! een 70cc moet toch wel harder gaan???
drannello 8-10-2009 17:02 Print reply

Posts: 244
hallo,
nou heb ik de cillinder eraf en merkt mij het volgende op:
-Een kwart van mijn (enkele) zuigerveer
mist en is nerges te vinden
-Mijn zuiger zitten krassen op en een paar hapjes uit.
-mijn cillinder en collinderkop zijn nog in orde.

Wat kan ik nu het beste doen en wat zeggen jullie hiervan??
Lennard



 
drannello 8-10-2009 17:03 Print reply

Posts: 244
het is trouwes een eurokit 70cc cillinder
had ik nog neit vermeld
 

Dit topic is 1719 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved