Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommer rijd niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58755 - brommer rijd niet meer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 22-9-2009 18:32 Print topicpost

Posts: 858
Ik heb een (vrij onbekende) Cimatti Kaiman uit '74, een 4-bak cross model.

Op een gegeven moment ging hij steeds slechter lopen, hij kon niet meer in toeren klimmen, het voelde alsof hij werd 'tegen gehouden', hij liep steeds langzamer, viel steeds vaker uit en ook steeds moeilijker te starten. op het laatst lukte dat alleen door hem aan te rennen, en daarna lukte dat ook niet meer. nu krijg ik hem niet meer aan de praat.

Ik dacht zelf al iets in de richting van verstopte hoofdsproeier (heeft een tijdje stil gestaan -> carburateur vuil) of is het tijdstip van ontsteking niet in orde?

Iemand nog andere mogelijke oorzaken?

mvg

 

Pixl 22-9-2009 18:33 Print reply

Posts: 3125
Heb je de sproeier al bekeken?
 
So fuckin' what!?
stevoo 22-9-2009 18:33 Print reply

Posts: 689
zuigerveren ? heb je nog wel veel comprecie?

gr.
 
MembraaNN beunhaas!!
Ozz 22-9-2009 18:41 Print reply

Posts: 1259
Hoe lang is dat al?

Als het al een poos is kan het best zijn dat jeje kleppen moet stellen..

Miss is je sproeier verstopt (knelpunt in de benzine slang)

kijk eens of je bougie nog goed vonkt. Miss istie kapot. (onwaarschijnlijk maar het is mogelijk)

en uitlaat x aftrekken en kijken hoe vol die zit met roet een ff schoonmaken....


succes
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
RBN 22-9-2009 19:14 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
zuigerveren ? heb je nog wel veel comprecie?

gr.


Ja zat ik zelf ook al te denken, maar als je hem in z'n 1 zet voel je wel compressie uit de cilinder als je de brommer probeert te duwen -> dit wijst toch op genoeg compressie om in ieder geval te starten?



Dit bericht is gewijzigd door RBN op 22-9-2009 om 19:15 uur.
 
RBN 22-9-2009 19:20 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
Heb je de sproeier al bekeken?


Nee nog niet. zal ik dan zo snel mogelijk doen.

 
mtx_owned 22-9-2009 19:22 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Hoe lang is dat al?

Als het al een poos is kan het best zijn dat jeje kleppen moet stellen..

Miss is je sproeier verstopt (knelpunt in de benzine slang)

kijk eens of je bougie nog goed vonkt. Miss istie kapot. (onwaarschijnlijk maar het is mogelijk)

en uitlaat x aftrekken en kijken hoe vol die zit met roet een ff schoonmaken....


succes


je spreekt jezelf wel tegen. Je hebt het eerst over kleppen stellen en dan over je uitlaat vol roet. Bij een 2takt koolt je uitlaat dicht. Overigens is de kaiman een 2takt. En zo te horen kun je het beste maar even de cilinder eraf trekken en kijken hoe het er daar aan toe is.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
RBN 22-9-2009 19:22 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Hoe lang is dat al?

Als het al een poos is kan het best zijn dat jeje kleppen moet stellen..

Miss is je sproeier verstopt (knelpunt in de benzine slang)

kijk eens of je bougie nog goed vonkt. Miss istie kapot. (onwaarschijnlijk maar het is mogelijk)

en uitlaat x aftrekken en kijken hoe vol die zit met roet een ff schoonmaken....


succes


Deze Kaiman is een 2-takt, geen kleppen dus.

kan ik op de een of andere manier controleren of het mengsel de cilinder bereikt?

Bougie vonkt prima, ook nog vervangen voor een nieuwe.

Ja dat doe ik liever als ik de rest heb uitgesloten.
 
RBN 22-9-2009 19:23 Print reply

Posts: 858
Iemand enig idee hoe ik kan controleren of de ontsteking goed staat? of moet ik dan echt met stroboscoop aan de slag?


 
coupequattro 22-9-2009 19:29 Print reply

Posts: 958
Stand van nu aftekenen op een manier waar je ruimte voor hebt/wat jou handigt en dan proberen te verstellen en proberen. Ik zou eerst vroeger gaan, en ff puntjes afstellen is ook verstandig
 
RBN 22-9-2009 19:44 Print reply

Posts: 858
Als hij ongeveer goed staat krijg ik hem ( als de carb in orde is) wel aan de praat? of moet hij perfect afgesteld zijn?
 
Derbi-Olaf 22-9-2009 19:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
Als hij ongeveer goed staat krijg ik hem ( als de carb in orde is) wel aan de praat? of moet hij perfect afgesteld zijn?

ongeveer zou goed genoeg moeten zijn
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
coupequattro 22-9-2009 20:30 Print reply

Posts: 958
Hij moet in ieder geval een paar halen kunnen doen, giet is wat benzine in je kop(NIET TE VEEL!) bougie er in en dan starten, kijken wat hij doet
 
RBN 22-9-2009 22:03 Print reply

Posts: 858
ALs de zuigerveren breken, dan sta je toch ook in 1 keer stil ( al 2x met andere brommer gehad) hij gaat niet eerst slechter rijden en moeilijker starten?

Maar in z'n 1 voel je veel weerstand... lijkt me dan toch goede compressie of kan je dat zo niet controleren?


 
Micha.L 22-9-2009 22:04 Print reply

Posts: 535
Je zuigerveren kunnen ook i.p.v. plotseling breken ook gewoon versleten zijn En dan heb je wel last van slechtere prestaties en moeizaam starten.

Als je in de 1 veel weerstand krijgt zit het wel ongeveer goed

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 22-9-2009 om 22:04 uur.
 
Tim-gpr99 22-9-2009 22:20 Print reply

Posts: 841
misschien moet je eerst je uitlaat er eens aftrekken en alleen even kijken of hij dan start, niet zo gaan rijden iig en daarna je uitlaat ontkolen/uitbranden dus.
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 1803 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved