Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hulp koelvloeistof gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58754 - Hulp koelvloeistof gpr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 22-9-2009 18:08 Print topicpost

Posts: 1833
Best bf,

al een aantal keren heb ik dit gevraagd in kvt, maar ik kreeg geen gehoor. Dus vandaar hier nog eens.

1. Hoeveel koelvloeistof moet nu in mn gpr? (oud model)

Tot nu toe vulde ik reservoir, wacht tot het in de radiator zit en vul daarna het reservoir weer tot de rand...


Fout of wa?

2. Hoe check ik of mijn radiator lekt?

Thnx in advance!
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

Raoul 22-9-2009 18:10 Print reply

Posts: 2997
om te kijken of je radiator lekt, moet je er even een aansteker onderhouden. dan zie je het vanzelf
 
Aprilia MX (H)
DerbiLimited08 22-9-2009 18:10 Print reply

Posts: 492
Manier van bijvullen is goed.

Alleen moet je dan ook beetje in de slangen knijpen zodat de lucht er beter uitgaat.

Als hij goed vol is.

Kijken of het niveau dan niet verandert

Als die dat wel doet is die lek als die dat niet doet is die niet lek
 
Niek de Wildt 22-9-2009 18:13 Print reply
Posts: 7168
Werkplaatshandboek zegt 1,1 liter.
Maar het is vrijwel altijd zo dat als hem zodanig vult dat het circuit vol staat met KVS het goed is en denk eraan het expansietankje is alleen voor de uitzetting! dus vul hem gewono tot een cm of 4 tot onder de rand (mits de kanalen dan vol zitten)

Als je hem bijvult moet je hem eerste even starter met de dop eraf en beetje in de slangen knijpen, en dan een paar keer bijvullen, en dan blijft het niveau vrijwel gelijk en is hij goed.
 
Knipperlicht 22-9-2009 18:18 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Werkplaatshandboek zegt 1,1 liter.
Maar het is vrijwel altijd zo dat als hem zodanig vult dat het circuit vol staat met KVS het goed is en denk eraan het expansietankje is alleen voor de uitzetting! dus vul hem gewono tot een cm of 4 tot onder de rand (mits de kanalen dan vol zitten)

Als je hem bijvult moet je hem eerste even starter met de dop eraf en beetje in de slangen knijpen, en dan een paar keer bijvullen, en dan blijft het niveau vrijwel gelijk en is hij goed.


Ik zal het eens checken, maja hij rookt best erg en dat blijft. Ook al is de brommer goed warm. Heb de cilinder al laten nakijken, daar is niks mis mee. Dus vind het maar vreemd.

Toen ik nog een airsal cilinder had, was dit probleem niet. Sinds ik kvs heb vervangen en cilinder smoked die nogal.

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 22-9-2009 om 18:18 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
DerbiLimited08 22-9-2009 18:31 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Ik zal het eens checken, maja hij rookt best erg en dat blijft. Ook al is de brommer goed warm. Heb de cilinder al laten nakijken, daar is niks mis mee. Dus vind het maar vreemd.

Toen ik nog een airsal cilinder had, was dit probleem niet. Sinds ik kvs heb vervangen en cilinder smoked die nogal.

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 22-9-2009 om 18:18 uur.



Het kan zijn dat je koppaking door is en dat dat je cilinder inloopt, is je rook wit? Dan is dat het waarschijnlijk omdat je het der ook nog over had dat je radiateur lek is
 
Frysk 22-9-2009 18:39 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
om te kijken of je radiator lekt, moet je er even een aansteker onderhouden. dan zie je het vanzelf


?
 
giggitybyte
Niek de Wildt 22-9-2009 18:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


?


Dan reflecteerd het wapperende licht op de druppels bedoel hij misschien?
 
Raoul 22-9-2009 18:43 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Dan reflecteerd het wapperende licht op de druppels bedoel hij misschien?


dat bedoel ik
 
Aprilia MX (H)
Knipperlicht 22-9-2009 18:47 Print reply

Posts: 1833
Naja bij het afhalen van mijn cilinder zag ik dat mn voetpakking kapot was.

Ik weet niet of deze ook van invloed is op lekken van kvs?

Meer als mijn cilinder weer netjes monteren kan ik niet, vind het gewoon vreemd dat op het begin ik niet die rook had toen de cilinder pas gemonteerd was.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
jjeennss 22-9-2009 19:01 Print reply

Posts: 154
meng je teveel olie?
 
Je ken de groete uit brabant krijgen kut!
Knipperlicht 22-9-2009 19:07 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jjeennss
meng je teveel olie?


nee, is wel het eerste wat ik checkte. meng gewoon netjes
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
mtx-motard 22-9-2009 19:54 Print reply

Posts: 14947
gewoon nieuwe pakkingen overal tussen. kijk waar hij mogelijk kan lekken en verhelp dat.

koop altijd originele pakkingen en niet vloeibaar. tenzij het niet anders kan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 759 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved