Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda nsr 80cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58745 - honda nsr 80cc
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaNsrDriver 21-9-2009 19:40 Print topicpost
Posts: 71
goeiendag,

ik rij nu met een honda nsr 80cc met mikuni 20 en een techno racing..

ik rij op top op mijn teller rond de 120/125
en dat zijn ongeveer 120/122 echte kilometers (op teller van golf3 2.0)

maar als ik met een 50cc belgische cilinder of een 70cc al tussen de 95 en de 120 kan halen.. waarom krijg ik dan niet meer uit mijn 80?

mijn tandwielverhouding is nu 15-43.. en hij trekt als een beest... 2e versnelling makkelijk op achterwiel... en met iemand achterop tot de 3/soms 4 op het achterwiel bij het wegtrekken...

wat kan ik nog doen om er een hogere topsnelheid te krijgen zonder teveel trekkracht weg te nemen?

gegroet


 

R.uben 21-9-2009 19:42 Print reply
Posts: 436
Grotere carb
 
HondaNsrDriver 21-9-2009 19:51 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Grotere carb



is dat alles?


 
R.uben 21-9-2009 19:53 Print reply
Posts: 436
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaNsrDriver
[...]



is dat alles?




Mja, dat is wel wat ik denk als jij zegt dat een 70cc al bijna net zo hard loopt zou ik denken dat een 20mm wellicht beetje je snelheid beperkt. Kan trouwens ook aan je afstelling liggen?
 
knoffy 21-9-2009 19:54 Print reply
Posts: 610
je zal toch echt je vertanding moeten veranderen om sneller te gaan en dan een 28mm carb er achter
 
HondaNsrDriver 21-9-2009 19:56 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
je zal toch echt je vertanding moeten veranderen om sneller te gaan en dan een 28mm carb er achter



hmm.. okee...

als iemand nog andere tips heeft hoor ik het wel
 
kenny77 21-9-2009 20:24 Print reply

Posts: 29286
Heb je een ns1 blok?

Want 125km/h is toch zeker net'jes gezien je set-up.

 
Leen 21-9-2009 20:47 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb je een ns1 blok?

Want 125km/h is toch zeker net'jes gezien je set-up.




onmogelijk bedoel je.
 
kenny77 21-9-2009 20:50 Print reply

Posts: 29286
Vond ik ook al.

Ook de trek kracht zou mij verbazen, tot de 4 op het achterwiel.

Ik had 14 pk en met 12/43 kwam alleen in de 1 een beetje omhoog.
 
appie_1988 21-9-2009 21:51 Print reply

Posts: 322
120 is nette snelheid voor een 80cc hoor.

Maar als je echt harder wil gaan. 130 / 140
Neem de 93cc mallosie (ook wel 110cc malisie genoemd)
Met 26 of 28 mm cab.

En zo met een ge2 belg of een 70cc haal je echt niet zo maar 120, dan moet je echt wel veel aanpassen.

sucses.
 
NSR-kerol 21-9-2009 22:17 Print reply
Posts: 72
Het kan naar mijn idee sneller, ik ga 115 op mn 70cc nsr, zonder kuip. en ik heb van verschillenden gehoord dat dat ook nog wel 5/10 km kan schelen op top...., in iedergeval grotere carb. denk ik idd, en knijpt zo'n techno ding m niet af? of is dat wel een leuk pijpje....
 
I'll be back.
TECstar 21-9-2009 22:58 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
Het kan naar mijn idee sneller, ik ga 115 op mn 70cc nsr, zonder kuip. en ik heb van verschillenden gehoord dat dat ook nog wel 5/10 km kan schelen op top...., in iedergeval grotere carb. denk ik idd, en knijpt zo'n techno ding m niet af? of is dat wel een leuk pijpje....



echte km?
lijkt me btj hoog


maar zowiezo
20mm carb is toch groot genoeg voor 80cc (aangezien 18 het std is)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
NSR-kerol 21-9-2009 23:12 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]



echte km?
lijkt me btj hoog


maar zowiezo
20mm carb is toch groot genoeg voor 80cc (aangezien 18 het std is)


Naja, wel met vol de wind in de rug, en hij doet dr op t laatst ook wel lang over om tot zo hoog te klimmen , maar mijn brommer ging 100 naast een brommer met geïkte km-teller en die ging ook 100 op de teller, dus tot de 100 zit t in iedergeval goed , wellicht word de teller minder nauwkeurig boven de 100 en zal de top 110 zijn, dat weet ik niet. Maar wat bij mij een enorme prestatie winst heeft opgeleverd was de cilinder bewerken, bevels aanbrengen en de spoelkanalen bewerken. Omdat raar genoeg standaard die 70cc (67cc eigenlijk) mallossi lang niet geweldig was afgewerkt. De randen van de poorten waren vlijmscherp. . Even terug over deze 80cc'er
Natuurlijk is 20mm wel genoeg, maar HondaNsrDriver wil sneller, en een grotere carb. heeft echt wel invloed
 
I'll be back.
HondaNsrDriver 21-9-2009 23:43 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]



echte km?
lijkt me btj hoog


maar zowiezo
20mm carb is toch groot genoeg voor 80cc (aangezien 18 het std is)



die techno is wel een leuk pijpje.. hoog toerig dat wel en hij jankt ook best wel maar rijdt wel erg lekker vind ik zelf...


 
HondaNsrDriver 21-9-2009 23:44 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Heb je een ns1 blok?

Want 125km/h is toch zeker net'jes gezien je set-up.




nee een mbx80 blok...
 
kenny77 22-9-2009 1:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaNsrDriver
[...]



nee een mbx80 blok...


Als die cilinder nog standaard is krijg je onmogelijk die kracht eruit.
 

Dit topic is 3204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved