Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #58741 - achterrem honda mb
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Christian-tsx |
21-9-2009 15:18 |
Posts: 856 |
en als je em net iets ontspant, zodat ie wel goed remt en niet slipt op drempels?
|
|
|
|
WestlandMB |
21-9-2009 15:22 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
en als je em net iets ontspant, zodat ie wel goed remt en niet slipt op drempels?
Zo heb ik hem nu al, maar soms al rij ik 85 moet ik opeens enorm remmen doordat sommige auto's e.d. niet doorrijden, en dan moet ik hem helemaal intrappen en dat remt ook niet super omdat ik voetrem enorm ver moet doortrappen. daarom dacht ik misschien iets met en kabel net als kreidler maar dat is denk niet te doen
|
|
|
|
Christian-tsx |
21-9-2009 15:30 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
[...]
Zo heb ik hem nu al, maar soms al rij ik 85 moet ik opeens enorm remmen doordat sommige auto's e.d. niet doorrijden, en dan moet ik hem helemaal intrappen en dat remt ook niet super omdat ik voetrem enorm ver moet doortrappen. daarom dacht ik misschien iets met en kabel net als kreidler maar dat is denk niet te doen
als ik het goed heb, hebben sommige mb's ook een kabel.
mijn broer heeft jaren terug een mb8 gehad met een kabel. zullen wel de eerste types zijn geweest. misschien is dit een optie
|
|
|
|
WestlandMB |
21-9-2009 15:37 |
Posts: 1338 |
Ik heb al op motorimport en dergelijken gekeken maar ik kon nergens zoiets vinden... :s
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-9-2009 16:44 |
Posts: 8591 |
Je achterbrug blijft even lang, je kader blijft even groot, je wiel zit vast bij je as...
Het enige wat zou kunnen is dat je brug tegen je remstang drukt. Maar die wordt dan permanent vervormd.
Oude crossers hadden ook trommelremmen, die blijven remmen na een sprong hoor ! Lijkt me nogal raar ook, kan jij 85 km/h bereiken met een aanlopende rem ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
WestlandMB |
21-9-2009 16:55 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Je achterbrug blijft even lang, je kader blijft even groot, je wiel zit vast bij je as...
Het enige wat zou kunnen is dat je brug tegen je remstang drukt. Maar die wordt dan permanent vervormd.
Oude crossers hadden ook trommelremmen, die blijven remmen na een sprong hoor ! Lijkt me nogal raar ook, kan jij 85 km/h bereiken met een aanlopende rem ?
Er is een stang die je trommel vasthoudt die van je trommel naar de frame gaat, dan heb je ook nog de remstang, maar als je door je vering gaat houd die stang die aan je frame vast zit je trommelrem vast, je vering gaat omlaag en die stang duwt je trommel iets naar achter waardoor hij een klein beetje rechtsom gaat draaien, hierdoor gaat de kabel strakker staan volgens mij en remt die :s
|
|
|
|
Almer |
21-9-2009 16:58 |
Posts: 3325 |
Je ankerplaat-fixeer-stang moet ook aan je achterbrug vastgezet worden.
Origineel hebben Mt's volgens mij wel een kabel in plaats van een remstang (Van je hevel naar je pedaal).
Waarschijnlijk wordt bij invering die afstand groter, waardoor je remstang strak komt te staan. Hier moet je volgens mij wel een kabel tussen kunnen zetten.
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 21-9-2009 om 17:20 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-9-2009 17:09 |
Posts: 8591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
Je trommel-fixeer-stang moet ook aan je achterbrug vastgezet worden.
Origineel hebben Mt's volgens mij wel een kabel in plaats van een remstang (Van je hevel naar je pedaal).
Waarschijnlijk wordt bij invering die afstand groter, waardoor je remstang strak komt te staan. Hier moet je volgens mij wel een kabel tussen kunnen zetten.
Een stang kan niet strakker komen te staan, dan trekt hij gewoon aan je rempedaal.
Inderdaad, een trommel moet vastzitten aan de achterbrug, zij het met een stang, zij het met een uitsparing in de brug, naargelang het type brommer. Dus de trommel kan alleen draaien bij bediening met de voet (gelukkig).
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Almer |
21-9-2009 17:19 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
Blablabla
Een stang kan wel strakker komen te staan. Wanneer de hart-hart afstand groter wordt door invering, wordt er aan de stang getrokken. Als je rempedaal dan tegen zijn aanslag aanzit, slaat hij gewoon op de rem.
Verder kan de trommel alleen draaien als het wiel draait. De ankerplaat kan helemaal nooit draaen, en mag ook nooit draaien, daar komen ongelukken van.
Ik zeg; Je remstand vervangen door een kabel. Klaar is't.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
WestlandMB |
21-9-2009 17:34 |
Posts: 1338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
Een stang kan wel strakker komen te staan. Wanneer de hart-hart afstand groter wordt door invering, wordt er aan de stang getrokken. Als je rempedaal dan tegen zijn aanslag aanzit, slaat hij gewoon op de rem.
Verder kan de trommel alleen draaien als het wiel draait. De ankerplaat kan helemaal nooit draaen, en mag ook nooit draaien, daar komen ongelukken van.
Ik zeg; Je remstand vervangen door een kabel. Klaar is't.
Waar vind ik dit, en hoe sluit ik het aan?
|
|
|
|
Makrolon |
21-9-2009 19:12 |
Posts: 6733 |
Ik zeg, slapper zetten. Als jij een noodstop moet maken met 85 km/h doet je achterrem als je goed remt toch vrij weinig.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Fabio |
21-9-2009 19:19 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Ik zeg, slapper zetten. Als jij een noodstop moet maken met 85 km/h doet je achterrem als je goed remt toch vrij weinig.
onzin.
Maak een foto van je achterrem inclusief je achterbrug en montagepunt van je remstang. Kunnen we zien of alles wel zit zoals het hoort.
Een kabel wil je ook niet voor je achterrem. Daar komt vaak toch veel kracht op te staan. Het zal de betrouwbaarheid iig niet goed doen.
|
|
|
|
Makrolon |
21-9-2009 19:37 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]
onzin.
Maak een foto van je achterrem inclusief je achterbrug en montagepunt van je remstang. Kunnen we zien of alles wel zit zoals het hoort.
Een kabel wil je ook niet voor je achterrem. Daar komt vaak toch veel kracht op te staan. Het zal de betrouwbaarheid iig niet goed doen.
Onzin ja? Leg het eens uit dan. Bij hard remmen met de voorrem gaat al het gewicht naar de voorkant waardoor de achterkant 'licht' word. Als je een noodstop maakt en je achterrem is fel dan laat je m gemakkelijk blokkeren. afgezien van het feit dat hij dan voor nóg minder vertraging zorgt word je brommer ook een stuk minder goed controleerbaar en is de kans groot dat je jezelf onderuit remt...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Fabio |
21-9-2009 20:14 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
Onzin ja? Leg het eens uit dan. Bij hard remmen met de voorrem gaat al het gewicht naar de voorkant waardoor de achterkant 'licht' word. Als je een noodstop maakt en je achterrem is fel dan laat je m gemakkelijk blokkeren. afgezien van het feit dat hij dan voor nóg minder vertraging zorgt word je brommer ook een stuk minder goed controleerbaar en is de kans groot dat je jezelf onderuit remt...
Je hebt altijd genoeg gewicht op je achterwiel, mede door je eigen gewicht en je vering. Inderdaad, door te slippen remt het minder en wordt de controle slecht. Door goede banden te gebruiken, dus geen kenda´s met zeer grof profiel, vergroot je het remvermogen, ook van je achterwiel. Ga je echt een stoppie maken, tja dan heeft je achterrem geen zin meer
|
|
|
|
gefliptegast |
21-9-2009 20:59 |
Posts: 46 |
dat hij gaat remmen als je door veert is echt kant en klare onzin!
ik heb een honda mt5, zelfde systeem met remstang.
heb er ook wel eens mee gecrosst, nerges last van gehad!
remkabel had ik vroeger, moet je aan je rechter framekant een oogje hebben zitten wil je die kunnen monteren.
in een ronde achterbrug past deze alleen niet.. in een vierkante/chrome wel, daar zit ook zo'n oog in.
ik heb nu weer een ronde achterbrug en DUS ook weer een remstang.
naar mijn idee remt dit veel beter omdat er geen speling en rek op je stang zit.
misschien heb je het verkeerde rempedaal, zijn ook 2 types van (1 met kabel en 1 met stang).
met kabel staat bijna recht achteruit (het oogje voor de kabel), is maar 10 a 20 graden omhoog gebogen.
met stang staat onder een hoek van ongeveer 90 graden omhoog zodat deze ongeveer op de as van je achterbrug in je frame komt (het oogje van je stang).
hierdoor kan je achterbrug inveren zonder dat je achterrem remt!
er zit inderdaad een stang van je remtrommel naar je achterbrug, dit zit onder aan je brug vlak voor het draaipunt.
als je dit anders hebt zitten dan remt hij ook vrij apart...
succes!
|
|
|
|
Dit topic is 3421 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|