Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - uitlaat spuiten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 543 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #58737 - uitlaat spuiten
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 10085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

noobxxl 24-9-2009 13:19 Print reply
Posts: 117
Ik heb eergister mijn uitlaat gespoten met Motip hittebestendige lak. Deze lak kan je bij de Gamma kopen voor 12,50 uit mijn hoofd.

Mooi glad schuren daarna ontvetten met ammonia oplossing.

Zeer mooi resultaat had ik.
 
Niles Triple 12-12-2009 16:48 Print reply
Posts: 13
Ik heb hem gespoten met Hammerite Hittebestendige lak.
Dit is mat-zwart, en direct over roest.

Helaasch is het niet zo hittebestendig als geclaimed wordt, want hoe dichter bij de cylinder, hoe minder verf er nu (na een half jaar) overblijft, en het roest weer vrolijk verder.

Hammerite is dus geen aanrader.
 
Derbi-Olaf 12-12-2009 16:49 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niles Triple
Ik heb hem gespoten met Hammerite Hittebestendige lak.
Dit is mat-zwart, en direct over roest.

Helaasch is het niet zo hittebestendig als geclaimed wordt, want hoe dichter bij de cylinder, hoe minder verf er nu (na een half jaar) overblijft, en het roest weer vrolijk verder.

Hammerite is dus geen aanrader.

enig idee hoe warm je bocht wordt ?


en verder is direct over roest spuitin in élk geval af te raden
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niles Triple 12-12-2009 16:55 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

enig idee hoe warm je bocht wordt ?


en verder is direct over roest spuitin in élk geval af te raden

Warm. Daarom gebruik ik ook hittebestendige lak.
En direct over roest was juist de hele gedachte achter die hammerite lak. Je moest hem licht opborstelen, zodat de loszittende deeltjes wegwaren, ontvetten en spuiten maar.

Nogmaals, dit was geen aanrader.

Dit bericht is gewijzigd door Niles Triple op 12-12-2009 om 16:55 uur.
 
Derbi-Olaf 12-12-2009 16:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niles Triple
[...]

Warm. Daarom gebruik ik ook hittebestendige lak.
En direct over roest was juist de hele gedachte achter die hammerite lak. Je moest hem licht opborstelen, zodat de loszittende deeltjes wegwaren, ontvetten en spuiten maar.

Nogmaals, dit was geen aanrader.

Dit bericht is gewijzigd door Niles Triple op 12-12-2009 om 16:55 uur.

ja, hittebestendig tot 750graden o.i.d.

Je bocht wil wel eens wat warmer worden als je je best doet
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niles Triple 12-12-2009 17:01 Print reply
Posts: 13
Kortom, hittebestendige lak is sowieso af te raden op een uitlaat.

Nutteloze aankoop dus
 
Derbi-Olaf 12-12-2009 17:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niles Triple
Kortom, hittebestendige lak is sowieso af te raden op een uitlaat.

Nutteloze aankoop dus

Het houd beter dan gewone lak iig
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kpotmake 12-12-2009 18:15 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niles Triple
Kortom, hittebestendige lak is sowieso af te raden op een uitlaat.

Nutteloze aankoop dus

dat is nou ook weer een beetje overdreven..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 10085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved