Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hand-Achterrem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 737 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58729 - Hand-Achterrem?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maxisport 20-9-2009 17:11 Print reply

Posts: 4206
je 2e pomp aansluiten op het reservoir van de achterrempomp.
zo kan de druk via het compensatie kanaal naar de remklauw.
en je kunt ook je voet pedaal gebruiken omdat ie je handpomp als reservoir gebruikt.
 
Joel_koningslust 20-9-2009 17:13 Print reply

Posts: 14514
maar dat compensatiekanaaltje is erg klein/dun. kun je dan wel fatsoenlijk gevoel krijgen in je rem? niet dat je de hendel 1mm in knijpt en direct het wiel blokkeerd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 20-9-2009 17:32 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
maar dat compensatiekanaaltje is erg klein/dun. kun je dan wel fatsoenlijk gevoel krijgen in je rem? niet dat je de hendel 1mm in knijpt en direct het wiel blokkeerd

Staat zoveel druk op dat t echt niet uit maakt hoe dik dat is hoor.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Joel_koningslust 20-9-2009 17:34 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Staat zoveel druk op dat t echt niet uit maakt hoe dik dat is hoor.


de vloeistofverplaatsing is dan opeens een stuk anders. als jij een leiding hebt van 5mm dik, en dat gaatje is 1mm dik dan duwt hij bijv de vloeistof die in de leiding zit opeens in het kleine gaatje waardoor daar de vloeistofverplaatsing een stuk hoger is zegmaar

tsja, beetje kut uitgelegd maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 20-9-2009 17:37 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


de vloeistofverplaatsing is dan opeens een stuk anders. als jij een leiding hebt van 5mm dik, en dat gaatje is 1mm dik dan duwt hij bijv de vloeistof die in de leiding zit opeens in het kleine gaatje waardoor daar de vloeistofverplaatsing een stuk hoger is zegmaar

tsja, beetje kut uitgelegd maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

Ja, maar na die vernauwing van 1 mm komt het dan weer uit in bv 5 mm slang. dus dat heft het dan weer op. Iig, het word zo gedaan door stunters dus werken zal het wel. T is geloof ik alleen zo dat als je na het gebruiken van je handrem je voetrem weer wil gebruiken je een keer moet trappen voor je weer druk hebt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
maxisport 20-9-2009 17:40 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Ja, maar na die vernauwing van 1 mm komt het dan weer uit in bv 5 mm slang. dus dat heft het dan weer op. Iig, het word zo gedaan door stunters dus werken zal het wel. T is geloof ik alleen zo dat als je na het gebruiken van je handrem je voetrem weer wil gebruiken je een keer moet trappen voor je weer druk hebt.


waarom denk je dat? de druk is niet zomaar weg, want dat kan niet.
alleen als er lucht bij zit, en dat kan nooit dan.
 
Streethonda 20-9-2009 18:07 Print reply

Posts: 2114
ik heb hier nog een voor-remmerij van mijn oude nsr liggen, denk dat ik die gewoon aansluit op mijn achter klauw, of eventueel een houder maken voor de 2e klauw. opzich is het verlies van de rempedaal niet zo erg.

lijkt me ook een stuk makkelijker om gewoon een extra lange slang te trekken ipv een 2e remklauw pas te maken.

edit: ik heb ook even een klein systeempje gemaakt,hij is nog niet helemaal af omdat ik nog even een langere kabel moet kopen.een remhendel van een fiets aangesloten op de voetpedaal, als je de rem inknijpt word je rempedaal ingedrukt(doormate van kabel die aan de achterkant het nippeltje in de pomp drukt)

als dit gaat werken dan ga ik het mooier/beter uitwerken.

Dit bericht is gewijzigd door Streethonda op 20-9-2009 om 18:09 uur.
 
-Bassie- 20-9-2009 18:22 Print reply

Posts: 6617
waarom doe je het niet gewoon gelijk goed??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 18:28 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


de vloeistofverplaatsing is dan opeens een stuk anders. als jij een leiding hebt van 5mm dik, en dat gaatje is 1mm dik dan duwt hij bijv de vloeistof die in de leiding zit opeens in het kleine gaatje waardoor daar de vloeistofverplaatsing een stuk hoger is zegmaar

tsja, beetje kut uitgelegd maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel


onzin kerel je leiding zit vantevoren vol met x ml remvloeistof. Stop jij aan de ene kant 10ml erbij, komt er aan de andere kant 10ml uit, ongeacht de dikte van de leiding.

is heel logisch.

edit: typos


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 20-9-2009 om 18:28 uur.
 
Too cool for school!
riccardot 20-9-2009 18:35 Print reply

Posts: 1096
Is helemaal geen onzin, hij heeft wel degelijk gelijk.
Een autokrik bijvoorbeeld is gebaseerd op dit principe. Vloeistofstroom gaat van een klein diameter naar een grote diameter, zo kun je veel druk uitoefenen.
Er wordt weliswaar eenzelfde volume verplaatst, maar verdeeld over een ander oppervlak
Is gewoon een omgekeerd evenredig verband (oppervlakte, kracht).

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 20-9-2009 om 18:39 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 18:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Is helemaal geen onzin, hij heeft wel degelijk gelijk.
Een autokrik bijvoorbeeld is gebaseerd op dit principe. Vloeistofstroom gaat van een klein diameter naar een grote diameter, zo kun je veel druk uitoefenen.
Er wordt weliswaar eenzelfde volume verplaatst, maar verdeeld over een ander oppervlak


ja dan heb je het over cilinders snuggermans, niet over de leiding.


 
Too cool for school!
riccardot 20-9-2009 18:40 Print reply

Posts: 1096
Hij had het over een kanaaltje, dat smaller is dan de leiding.
 
-Bassie- 20-9-2009 18:45 Print reply

Posts: 6617
jah maar een versmalling maakt niks uit.

alleen als je van 10 naar 5 gaat dan krijg je effect en niet als je van 10 naar 5 en dan weer naar 10 gaat.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 18:51 Print reply

Posts: 9841
jullie snappen allebei niet wat ik bedoel.

we hebben het hier niet over cilinders, maar over tussenkanalen en leidingen.

Het maakt voor de kanalen geen zak uit welke diameter ze hebben, het enige is dat een kleiner kanaal meer weerstand heeft (en daardoor een grotere druk aan de ene kant) dan een groter kanaal.
Het volume wat er verplaatst wordt BLIJFT GELIJK, want je pomp blijft gelijk.

Als jij een vernauwing in je leiding hebt, zal de druk wat oplopen en de stroomsnelheid door de vernauwing oplopen. Het volume blijft gelijk.

edit: ongeacht of je daarna weer naar een groter kanaal gaat.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 20-9-2009 om 18:51 uur.
 
Too cool for school!
riccardot 20-9-2009 18:56 Print reply

Posts: 1096
Ik snap wat je bedoelt, in dit geval heb je gelijk ja.
Overigens wordt de druk niet hoger bij een smaller gedeelte, maar lager.
 

Dit topic is 2083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved