Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hand-Achterrem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58729 - Hand-Achterrem?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Streethonda 20-9-2009 15:36 Print topicpost

Posts: 2114
Je ziet dat veel stunt rijders een extra heveltje onder hun koppelingshevel hebben voor de achterrem. nou zat ik zelf te denken om ook zo iets te gaan maken.

heeft iemand dit al eens eerder gedaan bij een brommer?
en is het "legaal" als je bijvoorbeeld een slangetje trekt naar je achterrempomp, dat je voetrem niet meer werkt maar wel het heveltje onder je koppeling?

je ziet meestal wel dat ze speciale pompjes hebben waar je 2 slangetjes op aan kan sluiten zodat je voetrem ook nog wel werkt, maar het lijkt me dat die pompjes aardig wat kosten.

heef iemand misschien meer info? en hoe zal een langere slang reageren op het remmen, gewoon het zelfde?


 

thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 15:42 Print reply

Posts: 7728
ik heb het wel eens gezien met 2 klauwen, dus gewoon 2 aparte remsystemen achter. kijk eens bij wheelyboy hier op 't forum, die had dat dacht ik zo
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
-Bassie- 20-9-2009 15:42 Print reply

Posts: 6617
veel hebben ook een extra klauw
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
riccardot 20-9-2009 15:42 Print reply

Posts: 1096
Is in principe niet legaal, je mag niks zelf aanpassen aan je brommer.
Maarja de politie zal er niks van zeggen denk ik.
Langere slang zal wel wat uitmaken als die van rubber is. Bij staal ga je er niks van merken.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 15:45 Print reply

Posts: 7728
http://img8.imageshack.us/i/handbrake0ct.jpg/
hier, op een senda

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 20-9-2009 om 15:47 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joel_koningslust 20-9-2009 15:46 Print reply

Posts: 14514
je kunt gewoon 2 remklauwen monteren. of uiteraard gewoon 2 slangen op 1 klauw. das ook geen probleem, alleen wat meer werk met ontluchten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 16:24 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
je kunt gewoon 2 remklauwen monteren. of uiteraard gewoon 2 slangen op 1 klauw. das ook geen probleem, alleen wat meer werk met ontluchten


kan ie dan niet via die andere pomp zn druk in het reservoir kwijt? Als dat niet zo is zou dat betekenen dat je dus ook nooit je remzuiger terug kunt duwen met je remhendel los...en dat heb ik toch al vaak gedaan

dus ik geloof niet helemaal wat je zegt....maar ik ben ook niet helemaal zeker van mn eigen idee. Toch vind ik die situatie die ik boven noem behoorlijk belangrijk

 
Too cool for school!
Joel_koningslust 20-9-2009 16:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


kan ie dan niet via die andere pomp zn druk in het reservoir kwijt? Als dat niet zo is zou dat betekenen dat je dus ook nooit je remzuiger terug kunt duwen met je remhendel los...en dat heb ik toch al vaak gedaan

dus ik geloof niet helemaal wat je zegt....maar ik ben ook niet helemaal zeker van mn eigen idee. Toch vind ik die situatie die ik boven noem behoorlijk belangrijk



mmh... gvd, nu je het zegt. ik had een pomp met 2 slangen. dus 1 klauw met 2 slangen zal inderdaad wel anders zijn mischien. foutje van mij. ik geloof jou wel, bij niet ingedrukte pomp zal idd het resorvoir doorlopen naar het systeem. druk je op de ene pomp en de andere niet dan duwt hij inderdaad daar de remvloeistof omhoog/eruit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 20-9-2009 16:34 Print reply

Posts: 6733
Het kan op 2 manieren.

Manier 1: Een extra klauw die dan op een koppelingspomp van een motor (of een rempomp van een scooter) zit aangesloten.

Of 2 pompen op een klauw. hoe? de klauw zit gewoon op de pomp bij het voetpedaal aangesloten en de plek waar normaal het reservoir op zit zit een busje in gelast met schroefdraad waar je weer een banjo op kunt aansluiten voor je 2e pomp.
 
KTM 525 EXC Supermoto
ronge48 20-9-2009 16:34 Print reply

Posts: 3003
ik weet dat in de motoGP ook een rijder hiervan gebruik maakt, die heeft om het balhoofd een hendel zitten, maar hoe dat precies zit zou ik je niet kunnen vertellen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Makrolon 20-9-2009 16:35 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronge48
ik weet dat in de motoGP ook een rijder hiervan gebruik maakt, die heeft om het balhoofd een hendel zitten, maar hoe dat precies zit zou ik je niet kunnen vertellen

waarom heeft ie dat?
 
KTM 525 EXC Supermoto
ronge48 20-9-2009 16:36 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

waarom heeft ie dat?


omdat zijn voeten veel te groot zijn om normaal te kunnen remmen met een gewone rem
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
riccardot 20-9-2009 16:38 Print reply

Posts: 1096
Bestaan er geen terugslagkleppen oid, dan kun je gewoon 2 pompen aansluiten.
Of zou je dan ook niet meer kunnen ontluchten?
 
ChielTZR 20-9-2009 17:07 Print reply

Posts: 6016
Waarom zou je willen remmen met je handen, en niet via de voetrem? (serieuze vraag)?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Jelmer MX 20-9-2009 17:07 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Waarom zou je willen remmen met je handen, en niet via de voetrem? (serieuze vraag)?

Is makkelijker tijdens wheelies.
 
Joel_koningslust 20-9-2009 17:09 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Waarom zou je willen remmen met je handen, en niet via de voetrem? (serieuze vraag)?



als je een wheely maakt en op het zadel staat kun je hem evengoed nog corrigeren terwijl je niet met je voeten aan de rem komt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 2090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved