Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aandrijving honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58723 - Aandrijving honda mt5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

veldchris 19-9-2009 22:37 Print topicpost
Posts: 279
hej,

ik reed vandaag gewoon, stop bij een stoplicht over een hobbeltje. Wilde weer optrekken dus laat koppeling opkomen maar er gebeurde niks.

Ontstekingskapje eraf, blijkt het asje door mn tandwiel te draaien, dus de tanden zijn versleten? want het is een nieuw tandwiel.

Moet nu heel mijn blok uitelkaar? en waar kan je zon asje kopen?

thnx alvast
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug

stevoo 19-9-2009 22:48 Print reply

Posts: 689
hoe heb je dat voor elkaar geregen.. was het een verkeerd voortand wiel ofzo?

ik zou gewoon ergens een 2e hands regelen, want normaal gesproken gaat zon asje nooit stuk.
 
MembraaNN beunhaas!!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 19-9-2009 23:12 Print reply

Posts: 7728
om je uitgaande as te vervangen moet indd je blok uit elkaar ja
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Saknet 20-9-2009 0:42 Print reply

Posts: 10355
haal dat tandwiel eraf dan zieje zelf wat er stuk is. als dat tandwiel nieuw is en je ketting te strak stond kan et zijn dat je tandwiel enkel stuk gegaan is. Maar je uitgaande as kan ook krom gaan en je blok kan zelfs ook scheuren.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Fabio 20-9-2009 0:50 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
haal dat tandwiel eraf dan zieje zelf wat er stuk is. als dat tandwiel nieuw is en je ketting te strak stond kan et zijn dat je tandwiel enkel stuk gegaan is. Maar je uitgaande as kan ook krom gaan en je blok kan zelfs ook scheuren.


Dat is wel erg enthousiast Ik heb het zelf nog nooit zo erg meegemaakt iig. De assen gaan vaak kapot doordat er te veel speling op het tandwiel zit. Wat ik zou doen is gewoon de as goed schoonmaken en het tandwiel er op vast lassen, mits het blok verder goed is. En wanneer de tijd rijp is om je blok te reviseren uiteraard een andere as er in zetten.
 
Saknet 20-9-2009 5:25 Print reply

Posts: 10355
ik ook niet hoor, las het vrij recent hier ergens op bf.

wel genoeg kapotte assen gezien. Maar ook ronde tandwielen. Zelfs nieuwe tandwielen, 1 dag later.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Scarface 20-9-2009 9:04 Print reply

Posts: 6023
Ik had het zelfde, direct weer een nieuw tandwieltje gekocht en op de as vast gelast, rijd nu nog steeds zo



 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
der Chef 20-9-2009 10:51 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Ik had het zelfde, direct weer een nieuw tandwieltje gekocht en op de as vast gelast, rijd nu nog steeds zo


afbeelding


als je dat met een klein punt lasje doet oke,

maar hoe ga je nu je tandwiel vervangen?
 
Derbi-Olaf 20-9-2009 11:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
[...]


als je dat met een klein punt lasje doet oke,

maar hoe ga je nu je tandwiel vervangen?

gewoon weer met de flex hea
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Makrolon 20-9-2009 12:17 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Ik had het zelfde, direct weer een nieuw tandwieltje gekocht en op de as vast gelast, rijd nu nog steeds zo


afbeelding

Jezus, doe m gewoon met een puntlasje oid... dit is totaal nutteloos
 
KTM 525 EXC Supermoto
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 13:00 Print reply

Posts: 10835
als je teveel last kan de as te warm worden waardoor de keerring kapot gaat, daar moet je dus voor oppassen.

Ik heb ze wel vaker versleten gezien, enigste nette optie is een andere as erin, maar dan moet je blok uit elkaar.

Ikzelf zou ook het tandwiel op de as lassen en als dat versleten is de as een keer vervangen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Scarface 20-9-2009 17:10 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je teveel last kan de as te warm worden waardoor de keerring kapot gaat, daar moet je dus voor oppassen.

Ik heb ze wel vaker versleten gezien, enigste nette optie is een andere as erin, maar dan moet je blok uit elkaar.

Ikzelf zou ook het tandwiel op de as lassen en als dat versleten is de as een keer vervangen.


Ik ga voor kwaliteit, dus gewoon een dikke las erop gelegd.

tussendoor koelen met wat water en klaar is kees.

als je de ketting op tijd spant en goed smeert kun je wel dik een jaar rijden zonder dat je dat tandwiel moet vervangen. Dus heb je een heel jaar om te sparen voor een nieuw asje + de benodigde pakkingen. Eventueel zou je dan ook nog een complete motor revisie kunnen doen.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
veldchris 20-9-2009 21:47 Print reply
Posts: 279
maar dat lassen, is dat wel stevig? want ik komt natuurlijk aardig wat kracht op te staan.

& een ander blok eronder? op internet heb je voor ¤60 wel een blokje, is dat verstandig?
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
Jozeff - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 21:57 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scarface
[...]


Ik ga voor kwaliteit, dus gewoon een dikke las erop gelegd.

tussendoor koelen met wat water en klaar is kees.

als je de ketting op tijd spant en goed smeert kun je wel dik een jaar rijden zonder dat je dat tandwiel moet vervangen. Dus heb je een heel jaar om te sparen voor een nieuw asje + de benodigde pakkingen. Eventueel zou je dan ook nog een complete motor revisie kunnen doen.


dikke lassen is kwantiteit, niet perse kwaliteit
Met 2 laspunten moet dat tandwiel best vast blijven zitten. Het gaat natuuurlijk ook als je goed koelt met water, maar het blijft toch altijd een gok. Die gok zou ikzelf trouwens altijd nemen, de as vervangen kan altijd nog.

@veldchris: als je voor 60 euro een blok koopt is het nog altijd afwachten wat je hebt. Koop in ieder geval een blokje met een goede voortandwielas erin, dan kun je hem altijd overzetten op je eigenste blok.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
veldchris 20-9-2009 22:10 Print reply
Posts: 279
maar als je hem last, blijft die dan wel recht draaien, dat die niet kan kantelen? want anders is de ketting snel aan vervanging toe?

en er een nieuw asje erin, is dat te doen? een vriend van me reviseerd am6 blokjes en die zegt dat het goed te doen is. en op een am6 lijkt, is dat zo of raden jullie het af?
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
kenny77 20-9-2009 22:14 Print reply

Posts: 29286
Zorg dat die vriend je helpt.

Als je het allemaal even door hebt is het niet zo moeilijk.

Kan je het beste even nieuwe pakkingen , keeringen en lagers erin doen.

Ben je verlopig weer even klaar.

of als je nu een 4 bak hebt, meteen een 5 bak zoeken en die erin zetten.
 

Dit topic is 3325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved