Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motorhispania rx smoort EN verzuipt ?!?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58721 - Motorhispania rx smoort EN verzui...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RX MAARTEN 19-9-2009 19:54 Print topicpost
Posts: 129
hey ,

mijn motorhispania rx loopt bagger

symptomen:
-onder de 5000 touren valt hij uit, wil niet stationair lopen, moet gas bijgeven.(betekent normaal te arm mengsel)
- loopt of heel hoog of helemaal niet stationair als je gashendel dicht draait
- stottert in de top met gashandel helemaal open(betekent normaal te rijk mengsel)
- motor heeft minder kracht als voorheen.

ik heb al van alles geprobeerd met de afstelling van de carberateur. voordat ik hier last van kreeg reedt hij goed op de afstelling die ik had. ook heb ik carb en luchtfilter schoongemaakt. maar hij blijft maar uitvallen. dus ik verwacht dat het probleem in het blok zit. eerst dacht ik dat mijn membraan naar de klote was, maar na vervanging was er geen verandering.

Normaal redt ik me wel met mijn brommer en heb ik geen hulp nodig, maar nu snap ik er echt helemaal niks meer van. dus daarom de vraag: kan iemand mij helpen met mijn probleem?


setup:
- gietijzeren metrakit 50cc
- volledig lege uitlaatpijp(dus geen prop EN geen katalisator)(metrakitje dacht ik, weet ik niet zeker)
- leovinci dempertje
- sproeier 118
- rest ori

Dit bericht is gewijzigd door MH RX MAARTEN op 19-9-2009 om 20:26 uur.
 

Dasjoris 19-9-2009 20:21 Print reply
Posts: 67
ik zou een setje sproeiers kopen, van 118 tot 85 ofzo... denk dat je een te grote sproeier hebt. het zou ook nog kunnen dan je membraamplaatjes niet goed meer zijn, of dat je hem er helemaal niet in hebt, dat had ik namelijk laatst, dat loopt ook niet super
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
MH RX MAARTEN 19-9-2009 20:23 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dasjoris
ik zou een setje sproeiers kopen, van 118 tot 85 ofzo... denk dat je een te grote sproeier hebt. het zou ook nog kunnen dan je membraamplaatjes niet goed meer zijn, of dat je hem er helemaal niet in hebt, dat had ik namelijk laatst, dat loopt ook niet super


Alsjeblieft , lees eerst eens goed mijn topic voor dat je antwoorden geeft die ik allang heb geprobeerd, want hier heb ik dus niks aan

 
yamahadt1986 19-9-2009 20:34 Print reply
Posts: 1713
klinkt mischien heel stom maar ik heb wel eens met proberen een vergeslagen bougie erin gehad en dan lijkt het net alsof die teveel krijgt.

maargoed toen had ik ook alles geprobeert met sproeiers maar het lukte maar niet.
wat bleek nou tezijn.
de bougie was vergeslagen en die kon alleen een heel klein vonkje geven maar bij hogere toeren kon de vetgeslagen bougie het niet meer bijhouden met dat zwakke vonkje dus viel die iedere keer uit.

wat voor een hittegraad zit er trouwens in bij jouw??

succes
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Saknet 20-9-2009 5:02 Print reply

Posts: 10355
controleer alles gewoon. zuiger. zuigerveren. zwetende krukas keerringen. vliegwiel speling. big end (als je toch bzig bent). zuigerspeling. dichtgekoekte stationair sproeiers.
afstelling.

jeweetwel, al die losse dingen die samen een 2takt motor vormen.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 20-9-2009 om 5:05 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MH RX MAARTEN 20-9-2009 16:28 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
klinkt mischien heel stom maar ik heb wel eens met proberen een vergeslagen bougie erin gehad en dan lijkt het net alsof die teveel krijgt.

maargoed toen had ik ook alles geprobeert met sproeiers maar het lukte maar niet.
wat bleek nou tezijn.
de bougie was vergeslagen en die kon alleen een heel klein vonkje geven maar bij hogere toeren kon de vetgeslagen bougie het niet meer bijhouden met dat zwakke vonkje dus viel die iedere keer uit.

wat voor een hittegraad zit er trouwens in bij jouw??

succes

hittegraad 8, en normaal reed hij hier altijd goed mee. maar ik ga m toch vevangen, als het dat is hoef ik mijn blok ookniet los te halen

 
MH RX MAARTEN 20-9-2009 20:07 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
controleer alles gewoon. zuiger. zuigerveren. zwetende krukas keerringen. vliegwiel speling. big end (als je toch bzig bent). zuigerspeling. dichtgekoekte stationair sproeiers.
afstelling.

jeweetwel, al die losse dingen die samen een 2takt motor vormen.



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 20-9-2009 om 5:05 uur.


het zal vast wel liggen aan een van de dingen die samen een 2taktmotor vormen. maar het is makkelijker als ik weet wat nou het probleem zou kunnen zijn als je naar de symptomen kijkt.
heb je misschien ook nog een specifieker antwoord?
 
NSR-kerol 20-9-2009 20:17 Print reply
Posts: 72
Je kunt inderdaad eens een andere bougie proberen, ik heb een half jaar problemen met de afstelling van mn nsr gehad en kon er maar niet achter komen wat er was, ik had een hittegraad 8 NGK bougie en heb die toen ook nog vervangen door een nieuwe maar ook dat hielp niet. Toen op een keer heb ik een ontstoorde bougie van ngk geprobeerd met hittegraad 10, BR10EG geloof ik, en alle problemen waren over Die bougies zijn wel een slagje duurder maar nogsteeds maar 7,50 ofzo.
 
I'll be back.
MH RX MAARTEN 20-9-2009 20:23 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
Je kunt inderdaad eens een andere bougie proberen, ik heb een half jaar problemen met de afstelling van mn nsr gehad en kon er maar niet achter komen wat er was, ik had een hittegraad 8 NGK bougie en heb die toen ook nog vervangen door een nieuwe maar ook dat hielp niet. Toen op een keer heb ik een ontstoorde bougie van ngk geprobeerd met hittegraad 10, BR10EG geloof ik, en alle problemen waren over Die bougies zijn wel een slagje duurder maar nogsteeds maar 7,50 ofzo.

Ok, dankje. morgen maar ff naar jos dijkman nieuwe bougie halen. maar ligt niet aan hittegraad want met 8 heeft ie altijd goed gelopen sinds ik de uitlaat heb leeggehaald

 
NSR-kerol 20-9-2009 20:32 Print reply
Posts: 72
Nouja hoop dat t daarmee opgelost is, want zulk soort vage problemen kunnen soms zwaar frustrerend zijn
 
I'll be back.
MH RX MAARTEN 20-9-2009 20:43 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR-kerol
Nouja hoop dat t daarmee opgelost is, want zulk soort vage problemen kunnen soms zwaar frustrerend zijn


daar ben ik ook achtergekomen ja moet morgen maar weer eens met de fiets naar school
 

Dit topic is 1747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved