Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR 6-bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1354 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58703 - NSR 6-bak
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gerard1793 19-9-2009 8:48 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
[...]


je kunt er wel een 6-bak van een mtx inzetten.

Ok, maar knoffy zei: MT of MTX zesbak.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
De Schout 19-9-2009 11:13 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
schakelt linksom omhoog (koppeling met moer): mbx, nsr, ns1
schakelt rechtsom omhoog (koppeling met clipje): mt, mb, mtx

als je dus een nsr hebt kun je alleen een 6bak uit een mbx80, nsr of ns1 erin zetten. met een mtx80 6bak moet je een andere koppeling hebben en schakelt ie verkeerd om.


mbx heeft de koppeling ook met een clipje.

die moer is volgens mij alleen bij de 'montesa' blokken dus nsr, ns1 en crm
 
tune tweak fiddle bang bummer
knoffy 19-9-2009 11:43 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

Ok, maar knoffy zei: MT of MTX zesbak.



hij bedoelde bij een mt
 
shirioko 29-9-2009 19:21 Print reply

Posts: 2273
ok mensen ik heb bij motoimport een 6bak besteld voor de nsr, omdat kenny de nerd nu harder rijdt dan ik en dat is on-acceptabel ik heb nu een twv waarmee ik in zn 4 de 10000 toeren haal, moet ik dan zwaardere tandwielen halen? Hoe zit het met de verhouding per versnelling bij een 4 en 6 bak (met andere woorden, met dezelfde twv, ga je met dezelfde toerental in zn 4 bij een 4bak even hard als in zn 6 bij een 6bak?)

dus ff nog een keer voor de duidelijkheid :
ga ik met dezelfde tandwielen met een 6bak in zn 6e versnelling @ 10000rpm even hard als met een 4 bak in zn 4e versnelling @ 10000rpm of ga ik dan harder?

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 29-9-2009 om 19:24 uur.
 
sibren mt 29-9-2009 19:29 Print reply
Posts: 585
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
ok mensen ik heb bij motoimport een 6bak besteld voor de nsr, omdat kenny de nerd nu harder rijdt dan ik en dat is on-acceptabel ik heb nu een twv waarmee ik in zn 4 de 10000 toeren haal, moet ik dan zwaardere tandwielen halen? Hoe zit het met de verhouding per versnelling bij een 4 en 6 bak (met andere woorden, met dezelfde twv, ga je met dezelfde toerental in zn 4 bij een 4bak even hard als in zn 6 bij een 6bak?)

dus ff nog een keer voor de duidelijkheid :
ga ik met dezelfde tandwielen met een 6bak in zn 6e versnelling @ 10000rpm even hard als met een 4 bak in zn 4e versnelling @ 10000rpm of ga ik dan harder?

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 29-9-2009 om 19:24 uur.



harder

Dit bericht is gewijzigd door sibren mt op 29-9-2009 om 19:30 uur.
 
shirioko 29-9-2009 19:31 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]



harder

Dit bericht is gewijzigd door sibren mt op 29-9-2009 om 19:30 uur.

oow ok mooi maar hebben de 1e, 2e, 3e en 4e versnelling wel dezelfde verhouding bij een 4bak en bij een 6bak? Dus trek ik nog steeds even hard op als nu?
 
knoffy 29-9-2009 20:55 Print reply
Posts: 610
je zal harder optrekken
 
kenny77 29-9-2009 20:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
omdat kenny de nerd nu harder rijdt dan ik en dat is on-acceptabel


Hey Hey.




ja ik snap dat ik dat niet was.

neem hier eens een kijkje: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/71
 
shirioko 29-9-2009 23:12 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Hey Hey.




ja ik snap dat ik dat niet was.

neem hier eens een kijkje: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/71

dude als ik jou niet had moest ik al mijn vakantieuren opnemen om mijn 6bak uit te puzzelen
 
kenny77 29-9-2009 23:14 Print reply

Posts: 29286

 
shirioko 2-10-2009 11:08 Print reply

Posts: 2273
Mijn 6bak is binnen nou nog ff mijn blok er onder uit halen en splitsen en weer ik elkaar zetten. Daar had ik nog wat vraagjes over:

ten eerste natuurlijk hoe krijg ik mijn blok er het makkelijkst onder uit? gewoon kappen en tank er af, en vervolgens de cilinder en uitlaat er af en alle bouten en moeren losmaken waarmee hij vast zit en er gewoon onderuit trekken?

moet ik per se mijn krukaslagers vervangen? Ik heb namelijk nog geen nieuwe besteld, dus kan ik nog blijven rijden op die ik nu heb?

als ik mijn blokbouten er uit haal, zitten mijn 2 carterhelften natuurlijk nog op elkaar. Hoe kan ik die het makkelijks losmaken van elkaar? Schroevendraaiers er tussen wringen? Of gewoon hard trekken?

zodra ik hem weer in elkaar zet, moet ik dan nog ergens op letten? Mijn krukas bijvoorbeeld

als ik snel duidelijk antwoord krijg waag ik vandaag een poging anders wacht ik tot volgende week dan heb ik het hele weekend vrij

alvast bedankt


 
Kurzel 2-10-2009 13:02 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Mijn 6bak is binnen nou nog ff mijn blok er onder uit halen en splitsen en weer ik elkaar zetten. Daar had ik nog wat vraagjes over:

ten eerste natuurlijk hoe krijg ik mijn blok er het makkelijkst onder uit? gewoon kappen en tank er af, en vervolgens de cilinder en uitlaat er af en alle bouten en moeren losmaken waarmee hij vast zit en er gewoon onderuit trekken?

moet ik per se mijn krukaslagers vervangen? Ik heb namelijk nog geen nieuwe besteld, dus kan ik nog blijven rijden op die ik nu heb?

als ik mijn blokbouten er uit haal, zitten mijn 2 carterhelften natuurlijk nog op elkaar. Hoe kan ik die het makkelijks losmaken van elkaar? Schroevendraaiers er tussen wringen? Of gewoon hard trekken?

zodra ik hem weer in elkaar zet, moet ik dan nog ergens op letten? Mijn krukas bijvoorbeeld

als ik snel duidelijk antwoord krijg waag ik vandaag een poging anders wacht ik tot volgende week dan heb ik het hele weekend vrij

alvast bedankt




klik hier
hier dan ook maar ff klikken

en miss heb je hier nog wat aan...
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
knoffy 2-10-2009 14:58 Print reply
Posts: 610
waar zit het verschil in bij een mt en nsr bak ? (ja andersom schakelen) maar waar zie je het aan ?

en je blok komt vanzelf uit elkaar als je alle bouten er uit hebt beetje wringen en valt het vanzelf uit elkaar.

lagers hoeven niet alleen als er spelling op zit
 
kenny77 2-10-2009 15:15 Print reply

Posts: 29286
Als je het blok openen hebt zou ik meeteen de krukas lagers versnellingsbak lagers en keeringen kopen.

Alles goed schoonmaken, eventueel opnieuw spuiten.
Zodat het meteen weer in orden uitziet.
Brommer frame meteen even ontvetten waar het blok heeft gezeten en goed poetsen.

Tenminste dit doe ik altijd.

ow en lekker tot volgende week wachten, ga je zelf niet overhaasten bij de eerste keer.
En zeker niet met een schroeven draaier tussen de carters gaan zitten, maar met een plastic of rubberen hamer de carters van elkaar kloppen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-10-2009 om 15:15 uur.
 
shirioko 2-10-2009 18:45 Print reply

Posts: 2273
heey klein probleempje en het leek me lullig om er een nieuwe topic over te maken.
Mijn NSR trekt valse lucht
van de een op de andere dag, echt heel raar. Opeens heb ik onderin de toeren geen vermogen en loopt ie heel hoog stationair. Ik heb de sproeier er al uit gedraaid en schoongemaakt, maar dat maakte geen verschil. En mijn uitlaat lekt niet, anders zou je dat toch horen? enige mogelijkheid lijkt mij nog het dopje op mijn spruitstuk, waar je normaal je vacuumslang of je powerbox op aansluit. Die zat een beetje losjes, dus die gaan we zometeen inkitten
heeft iemand een idee wat de oorzaak is dat mijn brommer valse lucht trekt?
 

Dit topic is 5120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved