Gerard1793 |
19-9-2009 8:48 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jakob 125
[...]
je kunt er wel een 6-bak van een mtx inzetten.
Ok, maar knoffy zei: MT of MTX zesbak.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
De Schout |
19-9-2009 11:13 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
schakelt linksom omhoog (koppeling met moer): mbx, nsr, ns1
schakelt rechtsom omhoog (koppeling met clipje): mt, mb, mtx
als je dus een nsr hebt kun je alleen een 6bak uit een mbx80, nsr of ns1 erin zetten. met een mtx80 6bak moet je een andere koppeling hebben en schakelt ie verkeerd om.
mbx heeft de koppeling ook met een clipje.
die moer is volgens mij alleen bij de 'montesa' blokken dus nsr, ns1 en crm
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
knoffy |
19-9-2009 11:43 |
Posts: 610 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]
Ok, maar knoffy zei: MT of MTX zesbak.
hij bedoelde bij een mt
|
|
|
|
shirioko |
29-9-2009 19:21 |
Posts: 2273 |
ok mensen ik heb bij motoimport een 6bak besteld voor de nsr, omdat kenny de nerd nu harder rijdt dan ik en dat is on-acceptabel ik heb nu een twv waarmee ik in zn 4 de 10000 toeren haal, moet ik dan zwaardere tandwielen halen? Hoe zit het met de verhouding per versnelling bij een 4 en 6 bak (met andere woorden, met dezelfde twv, ga je met dezelfde toerental in zn 4 bij een 4bak even hard als in zn 6 bij een 6bak?)
dus ff nog een keer voor de duidelijkheid :
ga ik met dezelfde tandwielen met een 6bak in zn 6e versnelling @ 10000rpm even hard als met een 4 bak in zn 4e versnelling @ 10000rpm of ga ik dan harder?
Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 29-9-2009 om 19:24 uur.
|
|
|
|
sibren mt |
29-9-2009 19:29 |
|
shirioko |
29-9-2009 19:31 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
[...]
harder
Dit bericht is gewijzigd door sibren mt op 29-9-2009 om 19:30 uur.
oow ok mooi maar hebben de 1e, 2e, 3e en 4e versnelling wel dezelfde verhouding bij een 4bak en bij een 6bak? Dus trek ik nog steeds even hard op als nu?
|
|
|
|
knoffy |
29-9-2009 20:55 |
Posts: 610 |
je zal harder optrekken
|
|
|
|
kenny77 |
29-9-2009 20:59 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
shirioko |
29-9-2009 23:12 |
Posts: 2273 |
|
|
|
|
kenny77 |
29-9-2009 23:14 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
shirioko |
2-10-2009 11:08 |
Posts: 2273 |
Mijn 6bak is binnen nou nog ff mijn blok er onder uit halen en splitsen en weer ik elkaar zetten. Daar had ik nog wat vraagjes over:
ten eerste natuurlijk hoe krijg ik mijn blok er het makkelijkst onder uit? gewoon kappen en tank er af, en vervolgens de cilinder en uitlaat er af en alle bouten en moeren losmaken waarmee hij vast zit en er gewoon onderuit trekken?
moet ik per se mijn krukaslagers vervangen? Ik heb namelijk nog geen nieuwe besteld, dus kan ik nog blijven rijden op die ik nu heb?
als ik mijn blokbouten er uit haal, zitten mijn 2 carterhelften natuurlijk nog op elkaar. Hoe kan ik die het makkelijks losmaken van elkaar? Schroevendraaiers er tussen wringen? Of gewoon hard trekken?
zodra ik hem weer in elkaar zet, moet ik dan nog ergens op letten? Mijn krukas bijvoorbeeld
als ik snel duidelijk antwoord krijg waag ik vandaag een poging anders wacht ik tot volgende week dan heb ik het hele weekend vrij
alvast bedankt
|
|
|
|
Kurzel |
2-10-2009 13:02 |
Posts: 2369 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Mijn 6bak is binnen nou nog ff mijn blok er onder uit halen en splitsen en weer ik elkaar zetten. Daar had ik nog wat vraagjes over:
ten eerste natuurlijk hoe krijg ik mijn blok er het makkelijkst onder uit? gewoon kappen en tank er af, en vervolgens de cilinder en uitlaat er af en alle bouten en moeren losmaken waarmee hij vast zit en er gewoon onderuit trekken?
moet ik per se mijn krukaslagers vervangen? Ik heb namelijk nog geen nieuwe besteld, dus kan ik nog blijven rijden op die ik nu heb?
als ik mijn blokbouten er uit haal, zitten mijn 2 carterhelften natuurlijk nog op elkaar. Hoe kan ik die het makkelijks losmaken van elkaar? Schroevendraaiers er tussen wringen? Of gewoon hard trekken?
zodra ik hem weer in elkaar zet, moet ik dan nog ergens op letten? Mijn krukas bijvoorbeeld
als ik snel duidelijk antwoord krijg waag ik vandaag een poging anders wacht ik tot volgende week dan heb ik het hele weekend vrij
alvast bedankt
klik hier
hier dan ook maar ff klikken
en miss heb je hier nog wat aan...
|
|
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][ |
|
knoffy |
2-10-2009 14:58 |
Posts: 610 |
waar zit het verschil in bij een mt en nsr bak ? (ja andersom schakelen) maar waar zie je het aan ?
en je blok komt vanzelf uit elkaar als je alle bouten er uit hebt beetje wringen en valt het vanzelf uit elkaar.
lagers hoeven niet alleen als er spelling op zit
|
|
|
|
kenny77 |
2-10-2009 15:15 |
Posts: 29286 |
Als je het blok openen hebt zou ik meeteen de krukas lagers versnellingsbak lagers en keeringen kopen.
Alles goed schoonmaken, eventueel opnieuw spuiten.
Zodat het meteen weer in orden uitziet.
Brommer frame meteen even ontvetten waar het blok heeft gezeten en goed poetsen.
Tenminste dit doe ik altijd.
ow en lekker tot volgende week wachten, ga je zelf niet overhaasten bij de eerste keer.
En zeker niet met een schroeven draaier tussen de carters gaan zitten, maar met een plastic of rubberen hamer de carters van elkaar kloppen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-10-2009 om 15:15 uur.
|
|
|
|
shirioko |
2-10-2009 18:45 |
Posts: 2273 |
heey klein probleempje en het leek me lullig om er een nieuwe topic over te maken.
Mijn NSR trekt valse lucht
van de een op de andere dag, echt heel raar. Opeens heb ik onderin de toeren geen vermogen en loopt ie heel hoog stationair. Ik heb de sproeier er al uit gedraaid en schoongemaakt, maar dat maakte geen verschil. En mijn uitlaat lekt niet, anders zou je dat toch horen? enige mogelijkheid lijkt mij nog het dopje op mijn spruitstuk, waar je normaal je vacuumslang of je powerbox op aansluit. Die zat een beetje losjes, dus die gaan we zometeen inkitten
heeft iemand een idee wat de oorzaak is dat mijn brommer valse lucht trekt?
|
|
|
|