Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Rookt, stotterd, gasreactie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #58696 - Rookt, stotterd, gasreactie
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 19-9-2009 12:39 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
tis jammer dat je niet kunt zien hoe de bougie precies zit als ie in je kop zit, anders kon je zien dat de linkerkant wit is en de rechterkant zwart.




Streepje op de bougie zetten en hem er dan indraaien?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-9-2009 14:40 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Streepje op de bougie zetten en hem er dan indraaien?


ja dat zou een prima manier zijn denk ik
kan soms zo simpel zijn.

 
Too cool for school!
DerbiLimited08 20-9-2009 14:16 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja dat zou een prima manier zijn denk ik
kan soms zo simpel zijn.




En dan weet ik welke kant hij wit en zwart is? Maar ik ben al naar de dealer geweest is geen lekke krukaskeering. Want ze hebben olienivea precies op dat niveau van dat boutje gezet.

Er is toen 50/100km gereden.

Maar was nog steeds zelfde niveau. Dus die keering is goed.

Hij rookt nu alleen heel erg, dacht oliepomp die teveel geeft. en stationar beetje hoog. Blijft die ffe hangen en dan komt die heel rustig naar beneden het toerental
 
grasmaaier89 20-9-2009 14:33 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
[...]



En dan weet ik welke kant hij wit en zwart is? Maar ik ben al naar de dealer geweest is geen lekke krukaskeering. Want ze hebben olienivea precies op dat niveau van dat boutje gezet.

Er is toen 50/100km gereden.

Maar was nog steeds zelfde niveau. Dus die keering is goed.

Hij rookt nu alleen heel erg, dacht oliepomp die teveel geeft. en stationar beetje hoog. Blijft die ffe hangen en dan komt die heel rustig naar beneden het toerental



Misschien zit je carb vol met rotzooi (wat er niet in thuis hoort) en heb je een te kleine/groote sproeier en valse lucht.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
DerbiLimited08 20-9-2009 15:49 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



Misschien zit je carb vol met rotzooi (wat er niet in thuis hoort) en heb je een te kleine/groote sproeier en valse lucht.



Carb is schoon is net gedaan. Valse lucht heb ik ook al op gecontroleerd ook niet. Sproeier denk ik ook niet want hij reed eerst goed.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-9-2009 16:23 Print reply

Posts: 9841
luister, als ie rookt wordt er iets teveel verbrand. en dat is olie of benzine dus één van de twee krijgt ie teveel.

is het geen olie uit je bak (wat je blijkbaar al geconcludeerd hebt), dan moet het olie van je mengsel zijn, of teveel benzine (en daarmee ook teveel olie want ik neem aan dat je zelf mengt).

Kan ook nog zijn dat je linker krukaskeerring lek is maar dat lijkt me vrij stug. denk gewoon je mengsel.

 
Too cool for school!
daanrademaker 22-9-2009 19:04 Print reply

Posts: 96
Heb je er nog een olietankje opzitten of meng je zelf? Ik heb de laatste tijd met mijn mb precies dezelfde problemen gehad en dat kwam omdat als ik tank de olie niet goed mengde met de benzine waardoor er olie door me carb kwam die niet goed gemengt was, wat weer ten gevolge had dat hij dus op die manier reed.

 
Officer I ain't driving fast, I'm just flying low
DerbiLimited08 22-9-2009 22:23 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
luister, als ie rookt wordt er iets teveel verbrand. en dat is olie of benzine dus één van de twee krijgt ie teveel.

is het geen olie uit je bak (wat je blijkbaar al geconcludeerd hebt), dan moet het olie van je mengsel zijn, of teveel benzine (en daarmee ook teveel olie want ik neem aan dat je zelf mengt).

Kan ook nog zijn dat je linker krukaskeerring lek is maar dat lijkt me vrij stug. denk gewoon je mengsel.



Heeft iets met mengsel te maken. Olie uit blok heb ik gecontroleerd maar was niet zo.

Maar hij rookt nu alleen nog erg als die koud is. En bwaoppt een beetje als die koud is.

Starten koud gaat nog steeds goed valt soms wel uit koud warm blijft die wel draaien.

@daanrademaker

Ik heb nog gewoon tankje.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-9-2009 22:41 Print reply

Posts: 9841
denk nog steeds je mengsel

 
Too cool for school!
DerbiLimited08 23-9-2009 18:31 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
denk nog steeds je mengsel




Ik kwam net uit school, had 10/15 min achter elkaar vol op top gereden.

was ik thuis zag ik bij me bougie zo zwarte vetvlek. Terwijl dat niet zo was. Zat er helemaal vast opgekoekt. Komt dus uit me cilinder bij me bougie vandaan.

Is dit erg?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-9-2009 19:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
[...]



Ik kwam net uit school, had 10/15 min achter elkaar vol op top gereden.

was ik thuis zag ik bij me bougie zo zwarte vetvlek. Terwijl dat niet zo was. Zat er helemaal vast opgekoekt. Komt dus uit me cilinder bij me bougie vandaan.

Is dit erg?


het was zo, maar toch was het niet zo? cool. welke drugs heb jij?
opgekoekte shit is roet, en dus teveel benzine, en dus een te grote sproeier.

verbrande olie is minder droog dan benzineroet.

 
Too cool for school!
DerbiLimited08 23-9-2009 20:50 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


het was zo, maar toch was het niet zo? cool. welke drugs heb jij?
opgekoekte shit is roet, en dus teveel benzine, en dus een te grote sproeier.

verbrande olie is minder droog dan benzineroet.




Nee bedoelde dat het eerst niet zo was, haha.

Oke een te grote sproeier dus.

Hij word over 2 weekjes toch naar de dealer gebracht voor een nieuwe uitlaat dus dan word die meteen ook goed afgesteld.

Maar dan weet ik het probleem.

Bedankt
 

Dit topic is 7104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved