Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Crossmotor geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 995 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58693 - Crossmotor geluid
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 18-9-2009 10:25 Print reply

Posts: 14514
binnenrotor ontsteking
cilinder tunen en een herriepijp. een dt80 maakt niet genoeg toeren om een dergelijk geluid eruit te knallen

btw, voor de juiste geur ff een dopje slaolie in je tank gooien
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
asbsolute16 18-9-2009 13:15 Print reply

Posts: 2485
uitlaat van rvs. Geen id of dit vermogenverlies oplevert omdat het iets uitzet, maar maakt iig meer lawaai
 
Rieju_Stefan 18-9-2009 13:54 Print reply

Posts: 1146
dt80 niet genoeg toeren? ik vind dat deze best wel wat toeren wil maken, maar wat voor ontsteking zou ik er dan het beste op kunnen zetten?
en krijg je met een andere ontsteking alleen een andere gasreactie?
 
Sherwin 18-9-2009 18:49 Print reply

Posts: 561
gwn een ontsteking van een Yz80 ofzo? of je stopt dat blokje eronder?(A) de blokpunten zijn hetzelfde(toch?)
 
Frysk 18-9-2009 19:17 Print reply

Posts: 34930
M'n MTX met RM125 uitlaat en NS1 blok klonk echt wel als een crossmotor met ori NS1 ontsteking

daar was de setup :

NS1 cilinder @ 98cc
24mm Mikuni TM vlak
Ori luchtfilter
Suzuki RM125 uitlaat onderlangs omgelast
Honda NS1 ontsteking
Crossmotor demper en de uitlaat zo luchtdicht mogelijk afsluiten (dus goeie pakkingen en uitlaat afdicht rubbers gebruiken)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-9-2009 om 19:29 uur.
 
giggitybyte
Rieju_Stefan 18-9-2009 21:14 Print reply

Posts: 1146
Lopen die bochten van 125'ers altijd naar rechts?
 
Royal Club 18-9-2009 21:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mja of je cilinder snel is doet niet echt veel met het geluid


nja, ooit een trage cilinder gehoord die een snel geluid maakte? :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
suzuki rm 18-9-2009 21:20 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Lopen die bochten van 125'ers altijd naar rechts?


op de nieuwe modellen altijd volgens mij
misschien dat het bij enkele (oudere) modellen wel links is

en waarom goog je niet gewoon een uitlaatje van een 85cc crossertje erop? ik heb eranders nog wel een liggen van een suzuki85
 
Rieju_Stefan 18-9-2009 22:03 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


op de nieuwe modellen altijd volgens mij
misschien dat het bij enkele (oudere) modellen wel links is

en waarom goog je niet gewoon een uitlaatje van een 85cc crossertje erop? ik heb eranders nog wel een liggen van een suzuki85

zit er nog veel verschil in een uitlaat wat van een 85 of 125 af komt?
 
Leen 18-9-2009 22:07 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
uitlaat van rvs. Geen id of dit vermogenverlies oplevert omdat het iets uitzet, maar maakt iig meer lawaai



rvs is ideaal uitlatenmateriaal zelfs.

houd de warmte beter vast, en warme gassen bewegen sneller.
dus meer flow in de pijp!
 
Royal Club 18-9-2009 22:08 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



rvs is ideaal uitlatenmateriaal zelfs.

houd de warmte beter vast, en warme gassen bewegen sneller.
dus meer flow in de pijp!


waarom word het niet toegepast dan?


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
suzuki rm 18-9-2009 22:24 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

zit er nog veel verschil in een uitlaat wat van een 85 of 125 af komt?


bedoel je kwa geluid?
een 85 vind ik altijd veel feller klinken, maar waarschijnlijk komt dat gewoon door de lagere cilinderinhoud en hoger toerental
 
Royal Club 18-9-2009 22:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
[...]


bedoel je kwa geluid?
een 85 vind ik altijd veel feller klinken, maar waarschijnlijk komt dat gewoon door de lagere cilinderinhoud en hoger toerental


slag scheelt ook eea.

als ik dit filmpje zo kijk is het toch de gasreactie die het geluid voornamelijk maakt

http://www.youtube.com/watch?v=W7bvyMgHSNs

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-9-2009 om 22:28 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
suzuki rm 18-9-2009 22:33 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


slag scheelt ook eea.

als ik dit filmpje zo kijk is het toch de gasreactie die het geluid voornamelijk maakt

http://www.youtube.com/watch?v=W7bvyMgHSNs

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-9-2009 om 22:28 uur.


slag bij 85 is vaak rond de 46/47mm
en bij 125 rond de 54/55mm
dat zal zeker met het verschil te maken hebben ja
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-9-2009 23:37 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
mja of je cilinder snel is doet niet echt veel met het geluid


crossmotor geluid komt voor groot deel van luchtfilter.
snelle cilinders verpompen veel lucht , dus klinken best anders.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 3576 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved