Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - achterwiel "stand" honda mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58687 - achterwiel "stand" honda mt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scorp 17-9-2009 16:16 Print topicpost

Posts: 271
yoo,

ik heb zojuist mn voor- en achtertandwiel vervangen op mijn honda mt..
maar bij mijn brug zit de achter-as tot helemaal bovenin de gleuf..

even voor de duidelijkheid:

http://www.zoekertje...ea846d4dc4560fe6.jpg

het gaat om de gaten helemaal links op de foto in de brug..
mijn as zit dus helemaal RECHTS in die gaten..

is dit een probleem? en moet ik de as wat meer richting het midden van de gleuf schuiven?
welke rol hebben de kettingspanners in dit geval? werken die tegen de richting in?

grtz dre
 

dopsleutelman 17-9-2009 16:45 Print reply
Posts: 64
Kettingspanners doen hem naar LINKS op je plaatje als je ze aandraait, want dan gaat de ketting dus STRAKKER (vandaar kettingspanners)

Als je ketting op spanning zit mag ie best helemaal vooraan in de gleuf staan graag zelfs, want als je ketting oprekt heb je meer ruimte om m achteruit te schuiven


Waar heb je die achterbrug vandaan trouwens?

Dit bericht is gewijzigd door dopsleutelman op 17-9-2009 om 16:45 uur.
 
Fryslân!
Scorp 17-9-2009 16:46 Print reply

Posts: 271
het is een nieuwe ketting die ik nog op maat moet maken.. maar dat maakt voor de rest dus niet veel uit, dat hij helemaal voorin zit?

ehhem dat plaatje was gewoon een foto van google

Dit bericht is gewijzigd door Scorp op 17-9-2009 om 16:47 uur.
 
asbsolute16 17-9-2009 16:49 Print reply

Posts: 2485
Als je ketting vooraan zit, moet hij wel genoeg opwaartse en neerwaardse speling hebben +- 2cm. Een ketting zal op den duur uitrekken (tenzij het van tevoren al uitgerekt is).

Een ketting moet nooit achteraan zitten, want als hij uitrekt, moet je er schakeltjes tussenuit slijpen . Mooiste is als je hem ergens op 1/4 heb zitten
 
bobboiten 17-9-2009 16:51 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Als je ketting vooraan zit, moet hij wel genoeg opwaartse en neerwaardse speling hebben +- 2cm. Een ketting zal op den duur uitrekken (tenzij het van tevoren al uitgerekt is).

Een ketting moet nooit achteraan zitten, want als hij uitrekt, moet je er schakeltjes tussenuit slijpen . Mooiste is als je hem ergens op 1/4 heb zitten


waarom slijpen.... lang leve de ketting-pons
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
asbsolute16 17-9-2009 16:55 Print reply

Posts: 2485
Niet iedereen heeft +100 euro over voor een knappe ketting-pons. De meeste hebben wel een slijpskijf in de schuur leggen.
 
Scorp 17-9-2009 16:57 Print reply

Posts: 271
ehm.. het gaat dus om mijn as die helemaal voorin die gaten zit he..?

kijk de ketting is nieuw net uit de doos, dus ik moet em nog op maat maken.. die speling regel ik wel..

het gaat me om de as.. of dat problemen veroorzaakt dat hij helemaal voorin zit
 
asbsolute16 17-9-2009 17:00 Print reply

Posts: 2485
Moet geen problemen geven... Tenzij je je band tegen je brug aan gaat slijten. Gewoon even je wiel er los inhangen en tegen het voorste punt aanzetten en kijken of hij vrij loopt.
 
ChielTZR 17-9-2009 17:01 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Als je ketting vooraan zit, moet hij wel genoeg opwaartse en neerwaardse speling hebben +- 2cm. Een ketting zal op den duur uitrekken (tenzij het van tevoren al uitgerekt is).

Een ketting moet nooit achteraan zitten, want als hij uitrekt, moet je er schakeltjes tussenuit slijpen . Mooiste is als je hem ergens op 1/4 heb zitten


een ketting rekt/slijt altijd, dus hij wordt ook langer.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Ralf_honda 17-9-2009 17:37 Print reply

Posts: 53
zo'n ketting rekt op het begin extreem veel, vooral irish gold
 
fietsie 17-9-2009 21:25 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
Niet iedereen heeft +100 euro over voor een knappe ketting-pons. De meeste hebben wel een slijpskijf in de schuur leggen.


WTF lul jij een ketting pons kost iets van 10 euro. en scheeld je een hoop gedoe.

achterwiel gewoon op de voorste stand zetten en dan ketting pas maken, wel zorgen voor +- 2 cm spelling.

 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
leonmt5 17-9-2009 21:37 Print reply

Posts: 799
als jij je achterwiel helemaal vooraan zet. en het wiel in het midden hebt, is het goed.
je hoeft hem niet op 1/4 te zetten. een ketting krimt toch niet?? en als je hem in een keer goed inkort is er niets aan de hand.
let wel op bij het spannen dat je wel speling houd, want met inveren gaat je ketting strakker staan.
dit kun je controleren door op je bromfiets te gaan zitten en dan de speling meten.
 
bert : bezopen en rijd toch.

Dit topic is 629 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved