Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bougie juiste kleur?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58685 - Bougie juiste kleur?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 17-9-2009 14:15 Print topicpost

Posts: 1223
Aangezien ik het al 6 maal in het KVT heb geplaatst en niemand reageert, maak ik maar weer een topic aan.

Ik heb laatst een prop in me uitlaat laten zetten aangezien er onwijs veel rollerbanken zijn in de stad en ik me pas gereviseerde blok nog een beetje heel wil houden (en waar rijd ik nou 100 km/u? ik mag toch niet op de snelweg)
Dus heb ik er een kleinere sproeier ingezet aangezien de bougie zwart was dus te rijk. Toen ik de bougie eruit haalde werd hij mooi koffiebruin. Maar ik heb er toen maar een nieuwe bougie in gedaan kin de hoop dat hij dan electrisch startte en zo kan ik duidelijker zien welke kleur hij wordt).

Nu haal ik hem er uit, en word het randje een beetje zwart maar het uiterste piemeltje van de bougie wordt wit.
Wat betekend dit? Is dit slecht voor je motor en wat kan ik er aan doen?

En nu ik toch een topic heb aangemaakt;
De brommer start niet electrisch. Als ik de knop indruk dan gaat hij wel draaien en maakt hij het goede geluid, maar zelden slaat hij aan. Hij staat afgesteld op +- 1500 toeren en de bougie is nieuw

En klopt het dat hij in zn vrij heel langzaam weer in toeren valt als je ff gaf geeft? hij blijft namelijk, als ik bijv voor een stoplicht sta, vrij lang nog wat in toeren zitten.

Enne, klopt het dat de motor een ander geluid maakt als hij in zn vrij staat dan als je de koppeling inknijpt?
 

Fabio 17-9-2009 14:42 Print reply

Posts: 1737
Gezien het blijven hangen in de toeren toont aan dat hij te arm staat afgesteld. Dit hoeft niet zozeer je hoofdsproeier te zijn maar kan ook liggen aan je gasnaald en/of luchtschroef.

Het niet electrisch willen starten zal daar dan ook mee te maken hebben. Ik gok op een verkeerd afgestelde luchtschroef.
 
ChielTZR 17-9-2009 15:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Gezien het blijven hangen in de toeren toont aan dat hij te arm staat afgesteld. Dit hoeft niet zozeer je hoofdsproeier te zijn maar kan ook liggen aan je gasnaald en/of luchtschroef.

Het niet electrisch willen starten zal daar dan ook mee te maken hebben. Ik gok op een verkeerd afgestelde luchtschroef.


kan een te kleine sproeier zijn.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
dutschbird 17-9-2009 15:44 Print reply

Posts: 1760
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]


kan een te kleine sproeier zijn.



dat zegtie toch.

Om ook nog maar iets toetevoegen.

valse lucht.
 
http://speedbird12.myminicity.com/ Even kliken en je helpt me winnen:)
steef ts70xk 17-9-2009 17:08 Print reply

Posts: 3244
met koppeling in drukke make ze idd andere geluid.. dat hij blijft hangen is denk valse lucht ofzo?
 
Torque 17-9-2009 18:41 Print reply

Posts: 736
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Aangezien ik het al 6 maal in het KVT heb geplaatst en niemand reageert, maak ik maar weer een topic aan.

Ik heb laatst een prop in me uitlaat laten zetten aangezien er onwijs veel rollerbanken zijn in de stad en ik me pas gereviseerde blok nog een beetje heel wil houden (en waar rijd ik nou 100 km/u? ik mag toch niet op de snelweg)
Dus heb ik er een kleinere sproeier ingezet aangezien de bougie zwart was dus te rijk. Toen ik de bougie eruit haalde werd hij mooi koffiebruin. Maar ik heb er toen maar een nieuwe bougie in gedaan kin de hoop dat hij dan electrisch startte en zo kan ik duidelijker zien welke kleur hij wordt).

Nu haal ik hem er uit, en word het randje een beetje zwart maar het uiterste piemeltje van de bougie wordt wit.
Wat betekend dit? Is dit slecht voor je motor en wat kan ik er aan doen?

En nu ik toch een topic heb aangemaakt;
De brommer start niet electrisch. Als ik de knop indruk dan gaat hij wel draaien en maakt hij het goede geluid, maar zelden slaat hij aan. Hij staat afgesteld op +- 1500 toeren en de bougie is nieuw

En klopt het dat hij in zn vrij heel langzaam weer in toeren valt als je ff gaf geeft? hij blijft namelijk, als ik bijv voor een stoplicht sta, vrij lang nog wat in toeren zitten.

Enne, klopt het dat de motor een ander geluid maakt als hij in zn vrij staat dan als je de koppeling inknijpt?


dat over je koppeling;
als je te weinig olie in je blok hebt, maakt je blok een stuk minder geluid met je koppelingshendel in
 
gaat ie dat zeggen
Drumsan 18-9-2009 20:16 Print reply

Posts: 1223
Hey , edabkt voor de reacties.
Het probleem was inderdaad de luchtschroef, dit zei een kennis ook al. Ik heb hem toen gewoon dicht gedraait en toen twee slagen open gezet. Hij start nu altijd prima met de elec strart en rijd ook ietsje beter.
 
Fabio 18-9-2009 20:25 Print reply

Posts: 1737
Graag gedaan!
 
NSR-kerol 20-9-2009 22:38 Print reply
Posts: 72
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
(en waar rijd ik nou 100 km/u? ik mag toch niet op de snelweg)


Als ik hard wil rijden doe ik dat overal, als er maar een kleine kans is dat ik mezelf de dood in rijdt en als er maar geen politie te zien is. Wat voor de meeste mensen met opgevoerde brommers geldt neem ik aan

 
I'll be back.
grasmaaier89 20-9-2009 22:55 Print reply

Posts: 14412
ik zou een grotere sproeier erindoen, maar niet AL te groot.
En kijken of je dezelfde type bougie er terug in hebt gestopt, dat kan namelijk ook een factor zijn.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon

Dit topic is 1756 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved