Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Weinig vermogen onderin de toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 763 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #58681 - Weinig vermogen onderin de toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 16-9-2009 22:27 Print topicpost

Posts: 2356
Hoi,

Ik heb onlangs mijn brommer terug gekregen van de brommerzaak waar hij afgesteld zou worden. Ik heb hem hier naartoe gebracht omdat hij voor de 8k toeren geen vermogen leverde, ik kon ook niet in mijn 4 rijden want dan zakte die terug.
Verder waren er nog wat kleine dingetjes.

Dus ik haal de brommer en rij weg, doet het wel wat beter en hij stottert niet meer zo erg bij de 8k tpm. Maar nog steeds wil hij af en toe wel terug zakken in toeren in z'n 4 en heeft hij onderin erg weinig vermogen.

Nou vertelde de reparateur mij dat een 6-bak het probleem wel zou moeten oplossen omdat dan het vermogen beter verdeeld is. Hij had nu alleen een beetje beter afgesteld en de twv verandert.

Ook zei hij dat mn squish wel wat beter kon maar hij zag al dat ik nu een extra ringetje bij de bougie heb moeten doen omdat hij anders tegen de zuiger aan tikten, wat ik nooit echt heb gehoord maar de elektrode van de bougie zat wel telkens tegen de bougie zelf aan.

Hij zij dat misschien het vliegwiel afdraaien ook zou helpen maar dat een NSR vliegwiel niet zo veel veels heeft om af te kunnen draaien.

Toen probeerde hij nog een HPI mij aan te smeren, dat zou het probleem wel oplossen

Mijn powerband ligt nu tussen de 8 en 12k.

Mijn setup:
50cc GE2 getuned
Afgevlakte kop met O-ring
18mm ori Keihin
Techno uitlaatje

Als ik kan zal ik nog wel een filmpje maken.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 16-9-2009 om 22:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 16-9-2009 om 23:16 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

WestlandMB 16-9-2009 22:44 Print reply

Posts: 1338
Staat je onsteking niet te vroeg? en is je sproeier niet nog te groot?
overigens toch ff ringetje bij je bougie doen, omdat je kop is afgevlakt is het logisch dat je zuiger iets dichterbij komt, hierdoor voorkom je dat je elektrode zal buigen als hij hem raakt, want dan vonkt je bougie niet goed meer, en zal je ook meer problemen hebben met optrekken en hoge toeren.

verder lijkt me het onzin om een 6bak te nemen om het vermogen te verdelen? Met jou setup lijkt me dat nogal onzin en hoort dan ding te kunnen gillen
 
Voetentje 16-9-2009 22:52 Print reply

Posts: 2356
Over de ontsteking & sproeiers:
Ik heb echt al alles geprobeerd kwa standen en sproeier maten, allemaal het zelfde resultaat...

En die zaak waar ik hem naartoe heb gebracht is zowat de grootste in de omgeving van Breda, ik weet het groot is niet altijd goed maar hij heeft zowat al mijn vrienden hun brommers afgesteld en allemaal rijden ze perfect.

Over dat ringetje:
Die zit er nu ook omdat hij eerder al af en toe niet wilde starte, bleek dat dus te zijn.

Hij gilt indd wel met dat techno dempertje, de hele buurt hoort dat ik thuis kom Hij gaat nu ook hard zat, 95 op de teller.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mr200r 16-9-2009 22:58 Print reply
Posts: 5122
tandwielverhouding
 
mr200r
Voetentje 16-9-2009 23:05 Print reply

Posts: 2356
Dus nog lichter vertanden? Maar dan verlies ik aardig wat topsnelheid neem ik aan? Het is echt dat hij onder de 8k niks doet en dan opeens BWAAOOP!
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
mtx-motard 16-9-2009 23:09 Print reply

Posts: 14947
doe er dan een korte schacht bougie in
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Voetentje 16-9-2009 23:15 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
doe er dan een korte schacht bougie in


Kan je dat er zomaar in douwen?

En verder heb ik ook een ophoog plaatje onder de cilinder zitten omdat hij uit de SOBW komt waar ze met kortere kitaco zuigers rijden. (Is mij verteld) Ook zitten daar volgens mij 3 voetpakkingen onder dus kan er altijd eentje weg halen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
RR89 17-9-2009 0:00 Print reply

Posts: 327
misschien is je cilinder te ver getuned voor straatgebruik.

als je een of meerder voetpakkingen weghaalt zal hij laagtoeriger worden. Je uitlaatpoort staat dan namelijk minder lang open. Dat kan bevorderlijk zijn voor het vermogen in lagere toeren.Let wel op je cilinderkop.
Misschien dat er een dikkere koppakking tussen moet of eent cilinderkop die niet afgedraaid is. omdat je bougie nu al tegen de zuiger zat?

Je kan bij eentje met een (te) hoge uitlaatpoorttiming ook een opmaat laten maken om je cilinder optimaal te benutten. Dan trekt ie het wel
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Voetentje 17-9-2009 19:55 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
misschien is je cilinder te ver getuned voor straatgebruik.

als je een of meerder voetpakkingen weghaalt zal hij laagtoeriger worden. Je uitlaatpoort staat dan namelijk minder lang open. Dat kan bevorderlijk zijn voor het vermogen in lagere toeren.Let wel op je cilinderkop.
Misschien dat er een dikkere koppakking tussen moet of eent cilinderkop die niet afgedraaid is. omdat je bougie nu al tegen de zuiger zat?

Je kan bij eentje met een (te) hoge uitlaatpoorttiming ook een opmaat laten maken om je cilinder optimaal te benutten. Dan trekt ie het wel



Ok, ik zal dus een keertje met voetpakkingen gaan knutselen en een korteschat bougie gaan proberen. Kan ik die korteschat er nu als zo in zetten of moet ik dan eerst de cilinderkop afdraaien?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 2352 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved