Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stiekumme & handige begrenzer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #58679 - stiekumme & handige begrenzer
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 17-9-2009 23:31 Print reply

Posts: 4664
Quote:
niek de wildt

MIJN OVERIGE BEGRENZER TRUUKS OOIT:

EURO BEGRENZER PLAATSING:
als het een eurobegrenzer is, ergens binnen handbereik, dus rondom je tank, het liefst ergens vooraan bij je tellers daar achter kun je hem verstoppen.
ook een bekende plek is door je stuur heen trekken en het plugje uit je handvat laten steken.

MIJN TRUUK IN IPOD:
mijn allerbeste eurobegrenzer truuk allertijden was een kapotte ipod video 60gieg gekocht, deze opengemaakt en gewoon de zooi waar het oordopje normaal in gaat eruit gesloopt en de eurobegrenzer er daar ingezet, en in me buddy (bij een derbi gpr) gezet.
vervolgens had ik mijn echte soundboard met echte ipod met een klikstekkertje gemaakt (dus de ipod draden die naar de speakers gingen doorgeknipt en er een in elkaar schuif stekkertje in gemaakt)
kortom als ik reed had ik de dummy ipod erin en als ik popo's zag trok ik dat stekkertje er gewoon uit als ik mijn kenteken bewijs pakte. (het is immers een buddy he) kortom begrenzer staat aan.
vervolgens op de rollerbank vinden de wouten hem misschien stotteren ofzo en ze willen hem meenemen naar technisch onderzoek.
dan pak je gewoon je ipod eruit (je dummy) met het klikstekkertje (waarvan hun denken dat die natuurlijk naar je speakers gaat)
en je heb zojuist je begrenzer losgekoppeld.
ze gaan bij technisch onderzoek eerst je brommer uit elkaar halen, en niet nog een keer op de rollerbank zetten, pas als ze de oorzaak (begrenzer) hebben gevonden.
vinden ze deze niet, dan zetten ze hem er niet nog een keer op.
(hoe weet ik dit?? ik heb er een keer een werkstuk over gemaakt school is wel handig, gewoon één telefoontje van je decaan is genoeg).
edit: ook 100% door mij bedacht)

kortom nooit gezeik.

hier had ik het gedaan bij een vriend van me, de foto's:
http://i421.photobuc...anger/DSC00564-1.jpg
http://img74.imagesh...4/dsc02510xq1.th.jpg
http://img369.images...6/dsc02515yv6.th.jpg
http://img118.images...8/dsc02514qy1.th.jpg
en hij werd aangezet dmv de lichtschakelaar, zie hier het hele verhaal:
http://www.brommerforum.nl/user/16174


MIJN TRUUK IN DE STANDAARD:
en nog een hele goeie (ook 100% door mij bedacht) doe je eurobegrenzer altijd aan (breek zelfs het plugje erin af zodat hij zoklein mogelijk is.
trek nu een draad van je cdi, door je frame naar je standaard (erg moeilijk maar het is te doen) ik heb 2 gaatjes moeten boren, 1 bij me cdi en 1 bij me frame waar hij bij me standaard aan komt)
trek het draadje door en hij komt uit bij je standaard, zoek een standaard die waar de eurobegenzer in past (en kit deze vast) je koopt nu een maak/breekschakelaar (hetzelfde princiepe als een pen) en tussen de massa draad en de begrenzer soldeer je nu de maak/breek schakelaar deze komt onderin je standaard, je standaar kan open of dicht zijn aan de onderkant (dan moet je een gaatje boren)
waar de schakelaar net uitsteekt (dus zegmaar het dopje van de pen) en lijm deze goed vast.
voila je hebt een begrenzer die je met je voet aan kan doen (of nog beter door hem op ze standaard te zetten.

MIJN TRUUK IN FRAME:
als je helemaal gek wilt doen (dit heb ik 1 x bij een mtx gedaan)
dan zaag je je frame door op een punt en doe je je hele begrenzer en CDI in je frame, en last deze dicht (maak er nog een stuk staal omheen om het frame steviger te maken dan het eerst was) verstop vervolgens je begrenzer (kan ook weer in de standaard, aangezien je draden nu al in je frame zitten)

dit is natuurlijk erg veel werk, dus zul je het all1 doen als je een hele snelle 70cc hebt of bijv een 110cc en van lekkr beunen houd:P maar ik geef je 90% van slagen als je het netjes doet, dat ze het zelfs bij een technisch onderzoek niet vinden.(ze hebben geen zin je frame door te zagen:P)

deze 4 manieren zijn naar mijn mening de moeilijkst uit te voeren maar ook de beste/meest ontvindbare begrenzers.
de kogelkraan heb ik niet helemaal zelf bedacht, maar wel het idee van de choke hendel/kabel.
en de laatste 3 heb ik compleet zelf bedacht,



geschreven door niek de wildt
er handige begrenzers vind ik
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
burnoutboy 18-9-2009 22:09 Print reply

Posts: 207
oooooow serieus deze gast is KONING
weet je hoe ik gelachen heb
 
ik beun ook maar wat aan xD
Freddy-fish 19-9-2009 13:14 Print reply

Posts: 2129
ik heb hem bij me tzr op de sein licht schakelaaar aangesloten, door de orginele kabelhoes enzow getrokke en bestaande kabels gebruikt, maarja als ze me tank eraf hale bij technisch onderzoek ben ik wel gelijk de lul, knoest van een relais zie je zitte, maar toen er vdaag pliesie achter mij reed, reed ik wel keurig 65/70 ipv de volle 110 :P
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
limburger 19-9-2009 14:02 Print reply

Posts: 686
Dit is eght geniaal :p Niek je bent de dude eght waar
 
Beater un gaat inne handj den un handj in dien gaat!

Dit topic is 7239 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved